[gtk/gnome] Renderfoutjes pixmapthemes

Pagina: 1
Acties:

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Hoi, ik heb een vaag probleem. Eerst even een shotje ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://christian.blaatieblaat.net/troep/foutje.png

Zoals je kan zien zitten er foutjes in de lijnen. Dit is dan een fout bij één de vele aqua-themes (ik heb dezelfde fout bij elke versie), maar ik heb ook andere pixmapthemes die steken laten vallen, terwijl ik er op andere machines geen last van heb.

Weet iemand wat er hier aan de hand is? Heeft iemand het probleem zelf eens gehad en is er al dan niet een oplossing voor?

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Goed, blijkbaar ben ik weer de enige met dit soort vage problemen ;(

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 20:30 schreef AntiChris het volgende:
Goed, blijkbaar ben ik weer de enige met dit soort vage problemen ;(
nee hoor... heb ut probleem wel eens eerder gezien... heb alleen geen oplossing voor... (was toch niet mijn bak >:) )

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik had datzelfde probleem ook op mijn PC. Tegenwoordig heb ik dat probleem niet meer. De oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen omdat die PC is gejat. Maar het zal een combinatie geweest zijn van Nvidia-drivers, FrameBuffer en X (denk ik).

Je pixmap-theme-engine is niets mis mee.

Oplossing:
Installeer de nieuwste NVidia drivers
Installeer de nieuwste X
FrameBuffer uitschakelen. Werkt niet lkkr samen met de closed-source drivers van NVidia.

[edit]
Ow ja....omschakelen van X naar console en weer terug wil het porobleem nog wel eens verhelpen.

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Mja, het is geen nVidia, maar ATI Rage Mobility M/P blaatkaart. Het switchen naar een andere desktop en weer terug verwijdert de lijntjes ook tijdelijk, maar dat is natuurlijk niet mooi :)

Eigenlijk heb ik dit alleen nog maar bij aqua-like-themes gezien, andere pixmapthemes lijken het goed te doen.

Verwijderd

Dat ziet er een klein beetje uit als Mosfet? Als dat zo is, zou ik effe de readmes enzo die erbij zitten lezen, want hij zegt inderdaad iets over 'artifacts' bij het renderen als je de lijntjes gebruikt..

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 23:15 schreef Shoikan het volgende:
Dat ziet er een klein beetje uit als Mosfet? Als dat zo is, zou ik effe de readmes enzo die erbij zitten lezen, want hij zegt inderdaad iets over 'artifacts' bij het renderen als je de lijntjes gebruikt..
eeej... dat mosfet geval is toch voor KDE, en niet voor Gnome :?

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Ik heb op de site gekeken van dat mosfet... En het lijkt erop dat niet KDE of GNOME, maar de X server de verantwoordelijke is:
Op http://www.mosfet.org/liquid.html valt te lezen onder de 0.9.4 changelog:
Also, some X servers, (mostly for laptop chipsets), have buggy implementations of the special background drawing mode Liquid uses to align stipples really fast. People with these X servers would get black or gray boxes in various places. It has been confirmed that they do not have this problem with the stipples turned off, which starting in version 0.9.3 doesn't use this special background mode - X11ParentRelative. I've started rewriting all the code to no longer use this mode. Big pain in the butt >:P
Ik gok dat de gtk pixmap-engine deze modus dus nog wel gebruikt... Eens even een bugje indienen :)

Pagina: 1