Toon posts:

Zie geen andere computer in netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een netwerktje aangelegd, maar ik kan niet van de ene op de andere computer kijken via windows in de netwerkomgeving. Ik heb de verbinding ook al gepingd, dit ging ook gewoon goed en alle protocollen zijn volgens mij geinstalleerd.
Wat kan hier nog meer het probleem van zijn??

Gr.

Rob

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Vermoedelijk een typfout in de werkgroepnamen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

os-en ??

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
misschien dom :?

-bestands/printerdeling

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ff wachten tot de masterbrowser alle namen heeft. :?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Zowiezo moet er wat gedeelt zijn op de compu die je wilt bereiken. (via bestand en printer deling)
Daarna ga je naar Start --> Zoeken --> Computers en vul je daar de computernaam in van de andere computer.

Dan zou je hem toch wel moeten vinden...je kan hem immers pingen, dus de fysieke verbinding is goed tussen de pc's.

Oja, zorg er ook voor dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten.

Ps>> Lees eerst eens de FAQ en gebruik de Search!

Verwijderd

staat de "netbios" ge-enabled?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je win98SE hebt en je instellingen staan goed (dus ook mappen gedeeld) en je ziet geen andere computers, dan wil een paar keer vernieuwen ook wel eens helpen. Deze bug ben ik al een paar keer tegengekomen.

do or do not, there is no try

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen staan goed natuurlijk, daar heb ik zelf ook al naar gekeken. De bestand/printerdeling staat aan en een aantal schijven is gedeelt.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:02 schreef Harkelaar het volgende:
Als je win98SE hebt en je instellingen staan goed (dus ook mappen gedeeld) en je ziet geen andere computers, dan wil een paar keer vernieuwen ook wel eens helpen. Deze bug ben ik al een paar keer tegengekomen.
dat is geen bug... het duurt gewoon max 15 mins voordat alle pc's bekend zijn....

je kan ook pingen op naam? of alleen op ip?
Pagina: 1