Toon posts:

IDE kabel andersom aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe harde schijf erbij gekocht maar die zit te ver weg om hem aan te sluiten op de tweede connector van de IDE kabel.
Als ik echter de IDE kabel andersom aansluit(met de stekker aan het uiteinde waar deze het dichtste bij elkaar zitten op het moederbord) dan kan ik hem wel aansluiten.
Maar voor ik dit doe wil ik weten of ik hier niets mee op blaas.
Wie weet hier wat over?

Verwijderd

opblazen lijkt me sterk. to the best of my knowledge zou dat moeten werken. Zeker weten doe ik het niet, zeker als je een ATA66 kabel hebt. ik zou het gewoon proberen.

Verwijderd

Indien er geen gaatje dicht zit kan je het gerust doen, heb ik ook al eens gedaan. No smoke, no flames.

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

SpeedyG

Say Cheese !!

No problem,

Er is maar een punt waar je op moet letten.
Je IDE-kabel is voorzien van een rode draad. Deze moet op alle apparaten en op de IDE bus verbonden zijn met pin no. 1. Dus als je er voorzorgt dat zowel je op je HD als op de bus de contacten met no. 1 verbonden zijn met de rode draad is er geen enkel probleem.
Hopelijk heb je hier wat aan en succes. PS. heb je al gedacht aan het zelf maken van een kabel??

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
DUH, als je hem omdraait dus niet meer :)

Mar ff serieus, ATA 33 (40 aderig) kun je gewoon omdraaien als je het overal doet (dus overal rode draad de zelfde kant op) wel kans dat je die bobbeltjes in het midden van je connectoren af moet snijden.

ATA 66 kun je vergeten, dat zijn cableselect kabels