En toevallig vind ik dus van niet! :-)
Anders zal het niet te voorkomen zijn, want er wordt een ramdisk aangemaakt van een zeker grootte.
Je zou het nog kunnen proberen met een bootflop ipv een cd (als je dat niet al geprobeert hebt) aangezien die minder aan drivers (zal/kan) laden.
Dus zoeist "linux text" maar is al lang geleden dat ik RH gebruikt hebt
Verwijderd
zo goed linux kan ik nog niet om dat ff te doenOp maandag 15 april 2002 15:06 schreef wica het volgende:
Wat misschien mogelijk is. Alle rmp's er met de hand op te zetten.
Verwijderd
jij weet ze zo zeker niet uit je hoofd ?Op maandag 15 april 2002 15:27 schreef yeadder het volgende:
als je echt red hat wilt instaleren moet je ff als boot parameters text mee geven en nog een paar maar daar voor moet je ff op F1 drukken je krijgt dan alle boot parameters.
En nog in ontwikkeling distro, waar nog veel aan gedaan moet worden. maar alles is text base. installeren is zo simple als
tar -xjf file name .
Als je intresse hebt. Mail me ff. Heb hem op me HD staan
Verwijderd
Namen die veel genoemd worden zijn Smoothwall, FreeSCO en E-Smith.
Kut linux nu begint het microsoft gezeik ook al bij hun te komen met je MOET zoveel MB geheugen hebben straks implementeren ze ook de blauwe schermen
ik wil gewoon linux instaleren zonder gezeik en het liefst redhat 7.2
Verwijderd
Over dat tekst-mode, ik werd automatisch in de text-mode install "gedumpt" omdat RH7.2 64MB nodig had.
Ik zou idd ook zeggen: "pluk wat uit een andere kast of leen wat" er zijn genoeg mensen die nog EDO hebben liggen (iig in mijn omgeving
Nee ik kan hier in de buurt niet zomaar ff edo ram lenen omdat ze het niet hebbenOp maandag 15 april 2002 15:37 schreef Exci het volgende:
ik heb RH7.2 thuis ook in gebruik en in die computer zit ook maar 32MB EDO RAM, dus het is mogelijk met 32.
Over dat tekst-mode, ik werd automatisch in de text-mode install "gedumpt" omdat RH7.2 64MB nodig had.
Ik zou idd ook zeggen: "pluk wat uit een andere kast of leen wat" er zijn genoeg mensen die nog EDO hebben liggen (iig in mijn omgeving)
Dit heeft NIKS met linux te maken, maar met redhat. Zij maken de installer, die heeft zoveel RAM nodig, linux zelf niet. Die 16M eis komt toch echt van de distrobouwer hoor. En als jij zo nodig die distro wilt, zul je meer geheugen moeten nemen. Redhat staat nou niet echt bekend om zijn non-bloatedness.Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef Gouldian het volgende:
Kut linux nu begint het microsoft gezeik ook al bij hun te komen met je MOET zoveel MB geheugen hebben straks implementeren ze ook de blauwe schermen
Verwijderd
Die min. 32 mb heeft ie nodig voor de installatie. Normaal kan hij best ook op 16 mb draaien.
Ja okay kut redhat danOp maandag 15 april 2002 15:43 schreef blaataaps het volgende:
[..]
Dit heeft NIKS met linux te maken, maar met redhat. Zij maken de installer, die heeft zoveel RAM nodig, linux zelf niet. Die 16M eis komt toch echt van de distrobouwer hoor. En als jij zo nodig die distro wilt, zul je meer geheugen moeten nemen. Redhat staat nou niet echt bekend om zijn non-bloatedness.
welk distro is dat ook makelijk in te stellen (uit ervaring van jullie)
Geen mandrake
Geen Redhat
ik heb zelf niet super veel ervaring met linux welke raden jullie me aan?
hij moet wel instaleren kunnen met 16 MB
dan moet het zo maar ik zie ook geen andere oplossing
Verwijderd
Blauwe schermen zijn beschikbaar als screensaver in XOp maandag 15 april 2002 15:36 schreef Gouldian het volgende:
[...]
Lees mijn post en lees [topic=152316/1/63]Op maandag 15 april 2002 15:51 schreef Gouldian het volgende:
maargoed ik wil dus redhat vanwege dat ik daar internet delen goed aan de gang kan krijgen
welk distro is dat ook makelijk in te stellen (uit ervaring van jullie)
Geen mandrake
Geen Redhat
ik heb zelf niet super veel ervaring met linux welke raden jullie me aan?
hij moet wel instaleren kunnen met 16 MB
dan moet het zo maar ik zie ook geen andere oplossing
Verwijderd
Ja ff 15 pagina's doorzoeken over welk distro ik nou moet hebbenOp maandag 15 april 2002 15:51 schreef janjanjansen het volgende:
[..]
Blauwe schermen zijn beschikbaar als screensaver in X
[..]
Lees mijn post en lees [topic=152316/1/63]
linux is nou eenmaal veel lezen : )
En er staat ook nergens dat je ALLE posts moet lezen.
Verwijderd
linux text
bij de prompt intikken, zoals ook netjes in de F1 uitleg vermeldt staat.
Verwijderd
kernel 2.2 heeft minimaal 16 mb ram nodig.
kernel 2.4 heeft minimaal 32 mb ram nodig.
RedHat 7.1 draait 2.2
RedHat 7.2 draait 2.4
Om X te draaien moet je minimaal 64 mb ram hebben.
Dus kortom heb je een 16mb ram bak neem dan RH 7.1
Of een andere dist met 2.2 kernel
cya
Sorry hoor, maar dat heeft dus niks met je kernel te maken. Als jij een 2.4 kernel wil installen op een bak met 4 meg ram, dan mag jij dat. En als jij een distro met 2.4 kernel wil installen op een bak met 4 meg dan kan dat, mits die installer kan werken met slechts 4 meg ram.Op maandag 15 april 2002 17:52 schreef lemac4444 het volgende:
OK jongens nog 1x
kernel 2.2 heeft minimaal 16 mb ram nodig.
kernel 2.4 heeft minimaal 32 mb ram nodig.
RedHat 7.1 draait 2.2
RedHat 7.2 draait 2.4
Om X te draaien moet je minimaal 64 mb ram hebben.
Dus kortom heb je een 16mb ram bak neem dan RH 7.1
Of een andere dist met 2.2 kernel
De Debian Woody-2.4 flops installen met een 2.4 kernel, en die kun je waarschijnlijk (niet 100% zeker) met 8 meg ram al installen.
Verwijderd
Ja maar hij wil een standaard dist gebruiken en geen eigen kernel dus voor de n00bs is dit wel een goed antwoord kijk wij wizies kunnen het nog op een postzegel kwijtOp maandag 15 april 2002 18:35 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat heeft dus niks met je kernel te maken. Als jij een 2.4 kernel wil installen op een bak met 4 meg ram, dan mag jij dat. En als jij een distro met 2.4 kernel wil installen op een bak met 4 meg dan kan dat, mits die installer kan werken met slechts 4 meg ram.
De Debian Woody-2.4 flops installen met een 2.4 kernel, en die kun je waarschijnlijk (niet 100% zeker) met 8 meg ram al installen.
Dat je iets niet weet, prima. Dat je een fout antwoord geeft, kan gebeuren... maar doe het dan alsjeblieft niet zo halfbakken arrogant af als 'ja maar voor hem is dat goed genoeg want hij weet toch niet beter'.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.