[HW] Welk moederbord in deze pc

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Binnenkort ga ik een nieuwe pc kopen met de volgende configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Safeway, full-duplex 10/100 Mbit PCI LANcard10/100Mbit
Floppy Drive 1,44MB
Thermaltake Dragon Orb III (4900rpm)
Logitech Internet Navigator Keyboard (PS/2, USB)
Lite On DVD 16/48 (Retail)
Chieftec DX-01B-D, 6x3" 4x5" P3/P4/AMD 340W
Creative Labs SB Audigy Player (Retail)
Plextor 24/10/40 (Retail)
512MB PC2100 DDR SDRAM (Kingston)
AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz)
Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm)
ATi Radeon 8500 (Retail) (275/275MHz)
Iiyama HM903DT Vision Master Pro454 19"

Alleen ben ik over het moederbord nog niet helemaal uit; ik zat te denken aan de Abit KR7A-RAID (E 165). Is dat een goede keuze? Ik wil graag rond die prijs blijven zitten, en geen integrated LAN of sound; maar wel RAID en evt. ULTRA ATA 133. Verder was ik ook niet van plan te gaan overclocken, of de toegangstijden van mijn geheugen te fine tunen. Eigenlijk alleen standaard dingen dus. Nog tips?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

Rival24

I'll Be Back

Abit Kr7a-raid is een erg goede keuze. T heeft een stabiele Chipset en er zit niet teveel rommel op...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:38 schreef rival24 het volgende:
Abit Kr7a-raid is een erg goede keuze. T heeft een stabiele Chipset en er zit niet teveel rommel op...
en de rest...?.. gaat dit er goed mee samenwerken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 15 april 2002 14:43 schreef Spider.007 het volgende:

[..]

en de rest...?.. gaat dit er goed mee samenwerken?
De rest is ook wel leuk, behalve de koeler. ALs ik jou was zou ik gewoon een coolermaster pakken... Die Orbs maken nogal herrie en koelen niet goed (no offence)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De AOpen AK77Plus! is ook een erg fijn (RAID) moederbord!
Zou die ook nog even sjekken. (Prijs is dacht ik rond de €150,-)
Heeft btw goede OC mogelijkheden :) *D

T.net gallery | V&A ads

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:46 schreef rival24 het volgende:

[..]

De rest is ook wel leuk, behalve de koeler. ALs ik jou was zou ik gewoon een coolermaster pakken... Die Orbs maken nogal herrie en koelen niet goed (no offence)
ik had juist speciaal zo'n koeler welke stiller zou moeten zijn (4900 rpm ipv. 7000 rpm). Maar welke raad je aan; de DP2-5H54 ofzo?

---

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:51 schreef Juniorrules het volgende:
De AOpen AK77Plus! is ook een erg fijn (RAID) moederbord!
Zou die ook nog even sjekken. (Prijs is dacht ik rond de €150,-)
Heeft btw goede OC mogelijkheden :) *D
de prijs van volgens mij inderdaad E 165, maar ik had hem vooral gekozen voor zijn specs, niet voor oc mogelijkheden, was ik toch niet echt van plan.

---

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:53 schreef richardkraal het volgende:
asus a7v333 is very :9~

http://www.tweakers.net/pricewatch/26383
waarom, heb je ook argumenten?

---

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 15 april 2002 14:52 schreef Spider.007 het volgende:

[..]

ik had juist speciaal zo'n koeler welke stiller zou moeten zijn (4900 rpm ipv. 7000 rpm). Maar welke raad je aan; de DP2-5H54 ofzo?
Ik zelf heb een Noisecontrol silverado.....errug stil dat ding. Maar een dp2-5h54 is een slot A koeler (volgens http://www.coolermaster.com/home.html) Daar kun je ook de rest van de koelers vinden :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:58 schreef rival24 het volgende:

[..]

Ik zelf heb een Noisecontrol silverado.....errug stil dat ding. Maar een dp2-5h54 is een slot A koeler (volgens http://www.coolermaster.com/home.html) Daar kun je ook de rest van de koelers vinden :)
Oh ja, ik had een socket A / slot A ff door elkaar gehaald, maar er staan op de Coolermaster site alleen 'coming soon' silent coolers.

---

Verwijderd

Ik zou iig een KT333 bordje nemen kun je sneller geheugen op kwijt).
MSI had een erg mooie weet ik me te herinneren.

Verwijderd

Abit is rommel , neem Soltek :P

Ken iemand en die heeft hetzelfde mobk en die zit altijd jankend achter zijn pc.....

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 15:28 schreef Shaggy het volgende:

Ken iemand en die heeft hetzelfde mobk en die zit altijd jankend achter zijn pc.....
Hmmm, waarom ben jij er zo slecht over te spreken, en de rest zo goed ???

---

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef Spider.007 het volgende:

[..]

Hmmm, waarom ben jij er zo slecht over te spreken, en de rest zo goed ???
Kzal het ook niet weten zijn ook niet mijn bevindigen maar van iemand anders die er alleen maar over zeikt en zelfs overweegt om een Soltek of Asus moederbord aan te schaffen.....

Verwijderd

al aan de Msi KT3 gedacht?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 15:59 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Kzal het ook niet weten zijn ook niet mijn bevindigen maar van iemand anders die er alleen maar over zeikt en zelfs overweegt om een Soltek of Asus moederbord aan te schaffen.....
Hij komt goed uit tests, en mensen zijn erover te spreken, en ik wil geen slecht moederbord in mijn ultieme ;) pc.

---

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 15:59 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Eén geval is niet echt genoeg om iemand gelijk iets anders aan te raden. Er is altijd wel iemand die ergens problemen mee heeft. Misshcien gaat die gozer wel niet goed met z'n systeem om :? :P

Ik zou gewoon ff zoeken op T.net naar een KT333/KT266/whatever-chipset mobo roundup, en de beste uit de test nemen :)

Verwijderd

De MSI k7T 333 ARU is een goed bord. Je moet alleen leven met een paar onboard dingen maar hij heeft wel RAID en zeg nou zelf:

MSI RULES THE WORLD :D

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:09
wat is dat hiero ? hoor ik geen Epox 8kha+ meer ? ? ? ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat dacht je van een Gigabyte?

Verwijderd

neem een Epox 8kha+ goed overclocken en ook nog lekker goedkoop :9

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Op maandag 15 april 2002 15:28 schreef Shaggy het volgende:

Abit slecht, ik heb al 4 abit moederborden gehad, helemaal geen problemen mee:)

dot.blaat

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou voor een sis based ecs bordje gaan, bijv. de k7s6a.
de helft van de prijs van een asus dus al gaat ie kapot dan ben je nog even duur uit als met een asus.
en ja ik heb ervaring met die bordjes en ik was er over te spreken.

edit: er zit dan wel sound op dat bordje maar daar ontkom je bijna niet meer aan tegenwoordig. een raid kaart kan je er altijd bij zetten natuurlijk, dit bordje is zo goedkoop dat dat er nog wel bij kan.

offtopic:
----------------------

is het niet wat om een extra systemen subforum te maken net zoals bij hardwareforum.nl?

----------------------

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit is een behoorlijke search-vraag en nog gepost in het verkeerde forum ook nog

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.