Iiyama probs

Pagina: 1
Acties:

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb 2 probleempjes met mijn iiyama beeldscherm, ten eerste loopt er even boven het midden in de breedte een flikkering oid horizontaal over het scherm. ten tweede zijn elke keer als mijn beeldscherm uit is geweest en ik hem weer aan zet de instelling veranderd; het beeld is dan naar links of rechts en boven of onder verschoven.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik draai winxp bdw

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Welke Iiyama heb je?! Ik heb de VM452 en geen probs ermee *D
Reso 1600x1200x32

Dus over welke gaat het :?

Verwijderd

IIYama monitoren moet je een half uur warm laten draaien... dan zijn de instellingen denk ik weer normaal

• JustMe
Op maandag 15 april 2002 14:34 schreef Enterprice_NL het volgende:
Reso 1600x1200x32

Deze als het goed is: LS702UT

• JustMe
Op maandag 15 april 2002 14:35 schreef -KOD- het volgende:
IIYama monitoren moet je een half uur warm laten draaien... dan zijn de instellingen denk ik weer normaal
Lijkt me sterk dat door warmdraaien het beeld weer precies in het midden zal staan, maar ik zal het eens proberen, dankje!

Verwijderd

Bij de diamondtron monitoren van iiyama loopt boven en onder het midden een naad. Dit heeft met de ophanging te maken van de monitor en kan je helemaal nixx aan doen.

Verwijderd

Als je echt probs blijft houwe moet je iliyama belle komen ze em omruilen (tenzij die meer dan drie jaar oud is)

• JustMe
Op maandag 15 april 2002 14:41 schreef suppa het volgende:
Bij de diamondtron monitoren van iiyama loopt boven en onder het midden een naad. Dit heeft met de ophanging te maken van de monitor en kan je helemaal nixx aan doen.
Daar heb ik geen last van, het is gewoon een trillende lijn die helemaal van links naar rechts loopt, ongeveer een centimeter breed.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 15 april 2002 14:39 schreef JustMe_ het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat door warmdraaien het beeld weer precies in het midden zal staan, maar ik zal het eens proberen, dankje!
Klopt, hij bedoelt het denk ik anders ;) Maar andere resoluties geprobeerd en dan nog steeds last van die lijn. En de refresh rate iets lager :? Just trying to help ;)

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op maandag 15 april 2002 14:42 schreef Hulshoofd het volgende:
Als je echt probs blijft houwe moet je iliyama belle komen ze em omruilen (tenzij die meer dan drie jaar oud is)
ff offtopic, worden ze dan omgeuild voor een nieuwe, of krijg je een opgepoetst 2ehands pokkeding?

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef Jules het volgende:

[..]

ff offtopic, worden ze dan omgeuild voor een nieuwe, of krijg je een opgepoetst 2ehands pokkeding?
mijn vraag.... iemand antwoord hoe teleplan te werk gaat!?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Zoek eens op teleplan, dan krijg je allemaal horrortopics. Die lui werken echt bizar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

[topic=302501]

of

[topic=399884/1/25]

Ik ben er nog steeds voor om die tent plat te branden, en dat is echt geen grapje. Dit is pure ernst. Mail me op teleplanhater@hotmail.com ..... Oh ja, vind je dit asociaal....wat Telelpan doet, dat is pas asociaal en met het netjes naleven van wetjes zijn we tot nu niet ver gekomen. Het is net zoals met flitspalen, niemand durft er voor uit te komen dat ie ze vernielt, maar oh wat zijn we blij als er weer eentje kapot is gemaakt. :(

Verwijderd

Ik heb dus PRECIES hetzelfde. En ook dat mijn beeld in de hoeken donker wordt. Ik weet niet wat het is maar na 2 reparaties (1 en 3 maanden monitor kwijt) is het niet verbeterd.

Die hoeken is officieel een correctiemiddel wat een aantal keer per dag mag, maar over het verlies van instellingen weten zij niets.

Ik heb inmiddels een nieuwe videokaart en hij doet het nog steeds. Ik heb een VisionMaster 451 dus.

Verwijderd

in principe krijg je een nieuwe of een heeeeeeeeeeeeeeeele goeie opgelapte...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb hetzelfde probleem met mijn IIyama, na een kwartiertje / half uurtje zijn de instellingen weer helemaal goed.

Toen ik hem pas had ging ik meteen het beeld instellen enzo, en toen ik 10 minuten later terug kwam, was het zaakje helemaal verneukt :+.
Dus: eerst effe warm laten worden, dan instellen en vervolgens er met je tengels vanaf blijven :+

Maar dat van die flikkering over het scherm komt me niet echt bekend voor moet ik zeggen :?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Op dinsdag 16 april 2002 00:05 schreef timotee het volgende:

Ik heb dus PRECIES hetzelfde. En ook dat mijn beeld in de hoeken donker wordt. Ik weet niet wat het is maar na 2 reparaties (1 en 3 maanden monitor kwijt) is het niet verbeterd.

Die hoeken is officieel een correctiemiddel wat een aantal keer per dag mag, maar over het verlies van instellingen weten zij niets.

Ik heb inmiddels een nieuwe videokaart en hij doet het nog steeds. Ik heb een VisionMaster 451 dus.

Het probleem zit em in 2 temperatuur sensors en het scherm en de poot.
Die registeren de temp en maken een gemiddelde daaruit kijkt de hardware of het scherm niet te warm word.

Blaas maar eens over die voet heen :)
Oplossing is een afspraak maken met iiyama td in amsterdam en even een afspraak maken voor een modificatie.

Veel succes in ieder geval ik ga binnenkort mijn 451 pro zwart spuiten en evengoed blijft de garantie gelden :)

• JustMe
Op dinsdag 16 april 2002 00:07 schreef CyberTijn het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn IIyama, na een kwartiertje / half uurtje zijn de instellingen weer helemaal goed.

Toen ik hem pas had ging ik meteen het beeld instellen enzo, en toen ik 10 minuten later terug kwam, was het zaakje helemaal verneukt :+.
Dus: eerst effe warm laten worden, dan instellen en vervolgens er met je tengels vanaf blijven :+

Maar dat van die flikkering over het scherm komt me niet echt bekend voor moet ik zeggen :?
OK, dan is dat dus blijkbaar normaal, had ik maar nooit een iiyama gekocht :P
Maar goed, ik doe mijn scherm regelmatig maar ff een paar minuutjes aan, dus wachten is niet echt een optie :P
IK ga hem door die rare flikkeringen maar ruilen denk ik, want dat is toch niet echt normaal.

Verwijderd

let er natuurlijk wel op dat de schittering niet afkomstig is van externe storingen (denk hierbij aan een tv of box of versterker) die dicht in de buurt van je monitor staan. Deze apparaten hebben grote spoelen die nogal wat el. velden afgeven.

Ik heb zelf een VM pro 411 en ook veel last van storing in t beeld :'( . Heb de oorzaak helaas nog niet vast kunnen stellen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Meer slachtoffers.... :{

Mijn VMP450 begon na bijna 2 jaar gebruik ook rare dingen vertonen. Beeld dat begon te schudden na enkele uren gebruik :? Magnetisch veld was het niet want hij deed het op verschillende locaties :(
Eerst gemailed met Iiyama... "Daarmee kan ik u niet helpen.. daarvoor moet u bellen met Teleplan"
Ok.. zo gezegd zo gedaan... moest even een kopietje van m'n aankoopsbewijs faxen (had ik gelukkig nog :7).

Monitor werd opgehaald... kreeg geen leen monitor want ze hadden alleen nog 15".

2 weken later kreeg ik 'm terug... helemaal blij natuurlijk :P
Na enkele uren.... schud schud... G#DVER!!!!! :( :(
Ze hebben er dus helemaal niets aan gedaan... ik denk dat het ze te lang duurde voordat er iets gebeurde :(

Bellen maar weer met Teleplan :(

Mevrouwtje was heel beleefd enzo... monitor is gisteren opgehaald en heb nu een 17" als leenmonitor. (die 17" is wel nieuw.. pluspuntje)
Ik zal m'n monitor nu wel weer 2 weken of meer kwijt zijn en ik vrees dat ze nu weer niets eraan gaan doen (voorgevoel :?)...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Als ik jou was als ze jouw monitor komen brengen eerst testen voordat ze weglopen en anders geef je gewoon die nieuwe monitor niet terug klaar...

Verwijderd

Beetje offtopic:

Had ook probs met teleplan, met een LG monitor. Klant koopt een nieuwe, na enkele dagen is ie defect, netjes vervangen door teleplan, maar dan wel door een andere defecte, waarvan aan de behuizing te zien was dat ie net een oorlog had meegemaakt. Wederom nieuwe afspraak met teleplan, en nogmaals de monitor vervangen, ditmaal door een nieuwe, en tot nu toe is alles ok.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op dinsdag 16 april 2002 16:23 schreef -KOD- het volgende:
Als ik jou was als ze jouw monitor komen brengen eerst testen voordat ze weglopen en anders geef je gewoon die nieuwe monitor niet terug klaar...
Jammer alleen dat mijn iiyama pas begint te shaken als ie goed warm is... duurt soms dus een uurtje of 2 :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• JustMe
Op dinsdag 16 april 2002 16:23 schreef -KOD- het volgende:
Das waar, maar pikken ze dat? Ben bang van niet. Ik ga eerst maar proberen of ik het via de winkel kan regelen.

Verwijderd

Vriend, dat heeft niks met "pikken" te maken. Als jij dat ding eerst wilt testen, dan doe je dat gewoon. Wat wil die chauffeur van hun doen dan....de politie erbij halen of zo??!! :(

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 17 april 2002 23:31 schreef Eizo het volgende:
Vriend, dat heeft niks met "pikken" te maken. Als jij dat ding eerst wilt testen, dan doe je dat gewoon. Wat wil die chauffeur van hun doen dan....de politie erbij halen of zo??!! :(
uuhmm t is een courier van één of ander bedrijf... beetje lullig als je die gozer gaat lastig vallen.

Jij: Ik wil m eerst testen
Chauffeur: Maar ik heb haast
Jij: NIETS MEE TE MAKEN
Chauffeur: zucht... oke
Jij (even later): Vuile tyfuslijer... kankerding... neem maar mee terug en repareer m daar maar of steek m heel diep in je a*us
Chauffeur: heelluuupp Psycho dude...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ten tweede zijn elke keer als mijn beeldscherm uit is geweest en ik hem weer aan zet de instelling veranderd; het beeld is dan naar links of rechts en boven of onder verschoven.
Dit heb ik dus ook met m'n HF703UT(vision master 407). Elke keer als ik hem opnieuw aanzet is het beeld horizontaal een stuk verschoven. Ik merk trouwens niet dat ie weer rechttrekt...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 14:34 schreef Enterprice_NL het volgende:
Reso 1600x1200x32

gaaf!!! een 3D monitor

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 17 april 2002 23:44 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

gaaf!!! een 3D monitor
1. Ben je dom?
2. Doe je dom?
3. Is t een flauwe grap?
4. Is t nr.3 en snap ik m niet?

:)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb ook een Iiyama (VMP451) en daar staat iets over als het niet lekker gaat (oid) dan moet je ff tege de zijkant slaan. (Nee geen geintje staat er echt in) Probeer is voor de gein, kan helpen, anders een degaus.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

1. Ben je dom?
2. Doe je dom?
3. Is t een flauwe grap?
Ik denk antwoord 4: lengtexbreedtexdiepte? Beetje flauw wel ja ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:46 schreef rival24 het volgende:

[..]

1. Ben je dom?
2. Doe je dom?
3. Is t een flauwe grap?

:)
1600x1200x32 geeft drie dimensies aan.
jij bedoelt waarschijnlijk 1600x1200@32bit

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 17 april 2002 23:58 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

1600x1200x32 geeft drie dimensies aan.
jij bedoelt waarschijnlijk 1600x1200@32bit
Oke... :) ik snapte m ff niet. ik schrijf normaaal ook altijd 1600x1200... die kleurdiepte laat ik meestal weg, of ik zet er @92hz achter (VMP 451).

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:38 schreef rival24 het volgende:

[..]

uuhmm t is een courier van één of ander bedrijf... beetje lullig als je die gozer gaat lastig vallen.

Jij: Ik wil m eerst testen
Chauffeur: Maar ik heb haast
Jij: NIETS MEE TE MAKEN
Chauffeur: zucht... oke
Jij (even later): Vuile tyfuslijer... kankerding... neem maar mee terug en repareer m daar maar of steek m heel diep in je a*us
Chauffeur: heelluuupp Psycho dude...
Ten eerste: Het is inderdaad een courier van een ander bedrijf, maar dit bedrijf rijdt wel alle vrachtjes van teleplan, dus als zij verotte zooi afleveren en klanten nemen het niet aan, zullen zij dit met teleplan op moeten nemen. Als jij een bankstel bestelt bij Trendhopper en de vervoerder van Trendhopper (die dus ook alles van Trendhopper rijdt) het bankstel zwaar verot aanlevert, dan zeg je toch ook van: "Dit accepteer ik niet". Althans dit lijkt mij vrij normaal.

Ten tweede: Je hebt het over reageren op een manier die mij niet bekend is namelijk met de woorden: "Vuile tyfuslijer... kankerding... neem maar mee terug en repareer m daar maar of steek m heel diep in je a*us".
Op deze manier hoef je helemaal niet te reageren, je moet natuurlijk wel gewoon netjes blijven, want de chauffeur kan er natuurlijk niks aan doen dat zijn opdrachtgever aan jou een verotte monitor terugzendt. :Z :Z :Z
Pagina: 1