mijn nieuwe pc geeft keiharde reboots!!

Pagina: 1
Acties:

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
mensen,

ik heb sinds kort een nieuwe pc (voor de configuratie zie mijn sign hieronder) en nu krijg ik bij het spelen van flight simulator pro 2000 spontaane reboots net of je stroom er even 2 sec af is ofzo echt heel erg klote. ik denk zelf dat het aan de geforce4mx kaart ligt die gewoon te heet wordt ofzo..

iemand hier die misschien weet waar het aan zou kunnen liggen want zulke reboots lijken mij toch echt een hardware probleem. aan de CPU ligt het niet want daar zit gewoon een goede cooler op en als ik meteen na het rebooten in de bios ga kijken hoe heet ie is dan is ie 44 graden ofzo.

wel vreemd dat de pc een 48 uur test van 3dmark overleeft heeft maarja miscshien stonden alle instellingen van 3dmark wel op 800x600 ofzo waardoor de pc nog niet erg heet werd..

iemand een oplossing ? ik heb ook al met driver gekloot maar dat is het niet. in de bios staat ook alles goed.

ik draai XP prof.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
En bij andere spellen? Anders zit er misschien een dikke bug in flight simulator pro 2002 :?

Edit: even 2 jaar vooruit gegaan bij de flight sim ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:17 schreef Marv het volgende:
En bij andere spellen? Anders zit er misschien een dikke bug in flight simulator pro 2000 :?
nog niet getest. zal ik ook wel even doen. als b.v. unreal tournament ook crashed dan weet ik wel zeker dat het een hardware probleem is.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
sorry jongens ik bedoelde uiteraar flight simulator 2002 pro

• Marv
Op maandag 15 april 2002 14:18 schreef jos_zwa het volgende:

[..]

nog niet getest. zal ik ook wel even doen. als b.v. unreal tournament ook crashed dan weet ik wel zeker dat het een hardware probleem is.
Ik stelde de vraag omdat ie bij 3dmark niet eruit knalt zeg je. Als het dus iets van warmte zou zijn dan zou ie bij 3dmark toch ook moeten rebooten?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
ja maar stel dat ze 3dmark nou helemaal niet zwaar ingesteld hebben. dat kan namelijk je kunt alle testen (benchmarks) rustig op 800x600 uitvoeren. wordt ie niet echt warm van lijkt mij :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je denkt dat je vidkaart te heet wordt, ga dan eens met open kast spelen ?

Flightsims zijn over het algemeen veel meer videokaart-limited dan CPU limited, dus het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je AGP poort niet genoeg stroom kan leveren aan de videokaart, wat dan op zijn beurt veroorzaakt kan worden door een slechte voeding.

Hoe is je nieuwe PC tot stand gekomen ? nieuw mobo + cpu + vidkaart erin ? Als dat zo is dan is je oude voeding misschien niet krachtig genoeg...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:22 schreef JumpStart het volgende:
Als je denkt dat je vidkaart te heet wordt, ga dan eens met open kast spelen ?

Flightsims zijn over het algemeen veel meer videokaart-limited dan CPU limited, dus het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je AGP poort niet genoeg stroom kan leveren aan de videokaart, wat dan op zijn beurt veroorzaakt kan worden door een slechte voeding.

Hoe is je nieuwe PC tot stand gekomen ? nieuw mobo + cpu + vidkaart erin ? Als dat zo is dan is je oude voeding misschien niet krachtig genoeg...
het is een 300watt voeding een hele nieuwe pc ik probeer wel eens mijn ouder geforce2mx kaartje weer..

• Marv
Op maandag 15 april 2002 14:23 schreef jos_zwa het volgende:

[..]

het is een 300watt voeding een hele nieuwe pc ik probeer wel eens mijn ouder geforce2mx kaartje weer..
300watt is voldoende voor de meeste pc's.

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Ik weet niet welk merk mobo j e hebt, maar het kan heel erg goed aan de via-drivers liggen, als ik in xp de 4in1's installeer gaat het opdezelfde manier fout als bij jou, als ik winxp install en dan niet extra de 4in1's installeer, dan gaat het goed, ik draai 2k en daar kan ik wel gewoon de 4in1's installeren

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Als je pc hangt en je start hem weer opnieuw op dan geeft winXP automatisch aan waar het fout ging.

Ik denk dat het een driver probleem is met je video-kaart.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik zou je voltages bekijken, dat je voeding 300Watt is zegt helemaal niet zoveel. Je hebt immers nog steeds voedingen die goed kunnen compenseren en voedingen die bij zware inspanning het voltage niet kunnen leveren.

Het is idd ff knutselen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zet effe bij Control Panel | System | Advanced | Startup and Recovery de optie 'Automatically reboot' uit, dan zie je misschien wat meer info op het moment dat het weer gebeurt. (kan zijn dat dit onder XP net weer ergens anders zit, gebruik het niet)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 17:49 schreef DOOMer het volgende:
Zet effe bij Control Panel | System | Advanced | Startup and Recovery de optie 'Automatically reboot' uit, dan zie je misschien wat meer info op het moment dat het weer gebeurt. (kan zijn dat dit onder XP net weer ergens anders zit, gebruik het niet)
oke thnx! iemand nog iets ?

Pagina: 1