Windows netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
Ik ben een pc van een kennis aan het repareren...het probleem heeft zich al ns eerder voorgedaan ik weet hoe t komt maar weet niet hoe t op te lossen...

Het zit zo:
Je kan nog wel pingen op die pc naar andere pc's in het netwerk maar niet meer naar 'buiten' toe...dus het internet.
Ik kan ook nog wel naar het adsl modem pingen en daarop inlogge enz met telnet maar surfen, msnen homaar.

Als je win XP installeert detecteerd hij je netwerkkaart enz enz met standaard instellingen, als je dan in het scherm Netwerkverbindingen kijkt zie je een verbinding..hier heet ie:

LAN-verbinding

maar die is dus juist weg bij die kennis en komt volges mij omdat ie nogal oversexed is want dr staat nu een verbinding mega_sexplaatjes...is voor inbelmodem maar hij heeft adsl.

Dus ik die verbinding deleten maar dat hielp niet. Ik bij die wizard netwerkverbinding een nieuwe gemaakt maar die komt niet in dat scherm te staan. Dr gaat dus iets fout..

ik als laatste redmiddel Systeemherstel gebruikt maar dat werkt ook niet.

Vorige x hebbik XP dr opnieuw opgegooid en toen werkte de boel weer, maar heb eigenlijk niet zo'n zin omdat opnieuw te doen..

owhja nog 1 ding, het ligt echt aan die pc want met andere pc's in het netwerk kan nog wel gesurfd enz worden..

Wie helpt :?

Verwijderd

is zijn netwerkkaart wel geinstalleerd onder windows XP?

ps. move NT?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
staat er in internet exploren niet toevalig een vinkje aan, bij de laninstellingen dan doet ie helemaal niets namelijk
probs met je dns instellingen???

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Deze hoort in [forum=19] :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
move nt???

• Syndicate
Op maandag 15 april 2002 14:22 schreef arjo_kamp het volgende:
is zijn netwerkkaart wel geinstalleerd onder windows XP?

ps. move NT?
Jup netwerkkaart is geinstaleerd anders konnik niet pingen intern

En NT zit er ookn iet echt in want tis een gewone huis tuin en keuken pc om t zo maar te noemen
Op maandag 15 april 2002 14:24 schreef marrekau117 het volgende:
staat er in internet exploren niet toevalig een vinkje aan, bij de laninstellingen dan doet ie helemaal niets namelijk
probs met je dns instellingen???
In IE zit alles ok
DNS ook goed moet haast maar zal ff controleren..

het gaat er dus om om die netwerkverbinding weer erin te krijgen, maar met die wizards lukt dat niet |:(

• Syndicate
Ik heb al andere netwerkkaart erin gezet om te proberen of het dan wel lukt maar daar ligt het ook niet aan :'(

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 14:37 schreef Syndicate het volgende:

[..]

Jup netwerkkaart is geinstaleerd anders konnik niet pingen intern

En NT zit er ookn iet echt in want tis een gewone huis tuin en keuken pc om t zo maar te noemen
[..]
ik bedoelde dat dit topic naar NT (network troubleshooting) gemoved moest worden :) )
In IE zit alles ok
DNS ook goed moet haast maar zal ff controleren..

het gaat er dus om om die netwerkverbinding weer erin te krijgen, maar met die wizards lukt dat niet |:(
wat zegt een ipconfig/all dan?

• Syndicate
Op maandag 15 april 2002 14:40 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

ik bedoelde dat dit topic naar NT (network troubleshooting) gemoved moest worden :) )
[..]

wat zegt een ipconfig/all dan?
ip config zegt dat ie dns, gateway, ip en subnetmask heeft

dus daar kan t niet aan ligge.......

weet niemand hoe ik die verbinding weer trug krijg in Netwerkverbindingen-scherm? :?

• Syndicate
Okeeej oplossing gevonde.......dat ik ooit nog wat mocht oplosse met windhoos wizard zeg!!

die verbinding staat er dus weer maar hoe t nou pcies is gelukt weet ik niet :? want vorige x deed ik pcies t zelfde

iig bedankt voor jullie antwoorden *D
Pagina: 1