Onlangs een retesnelle (
) Proliant 1000 (486 DX66-versie) verkregen met 4 simms, alle Compaq, maar waarvan er 2 steevast problemen opleveren. De Compaq checks klagen over de twee 8MB-modules die als ik er eentje in doe bij de post worden gezien als 16MB maar waarnvan de check over zijn nek gaat na 8. Stop ik er 2 in meldt de post 24MB (!) ook na de config util en stopt de check eveneens bij 8. Omdraaien levert hetzelfde resultaat en altijd met een fout in module 1.. Als ik er 2 van 16 bij zet ziet ze keurig 48MB maar ook dan komt ie niet door de check heen. Installeren van een OS levert een parity error op en.. altijd in module 3, hoe ze er ook in zitten.
De modules waar het om gaat zijn Compaq 185172-002 modules. Volgens de te vinden specs zijn dit 8MB edo simms voor een Presario 2100 en geen Proliant. Het lijkt er dus op dat ze gewoon niet geschikt zijn, vermoedelijk zonder parity en/of ECC (ze hebben 4 chips) maar dat laatste kan ik dus nergens vinden. Nu vraag ik me af of het gedrag inderdaad een kwestie is van parity en/of ECC of zijn ze toevallig stuk en zou het moeten werken?
De modules waar het om gaat zijn Compaq 185172-002 modules. Volgens de te vinden specs zijn dit 8MB edo simms voor een Presario 2100 en geen Proliant. Het lijkt er dus op dat ze gewoon niet geschikt zijn, vermoedelijk zonder parity en/of ECC (ze hebben 4 chips) maar dat laatste kan ik dus nergens vinden. Nu vraag ik me af of het gedrag inderdaad een kwestie is van parity en/of ECC of zijn ze toevallig stuk en zou het moeten werken?
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory