MSI K7T Pro2

Pagina: 1
Acties:

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:42
Hoi,

Mijn computer doet niet veel meer.

Ik ging de computer verplaatsen naar zolder, daar aangesloten.
Computer gaat aan, maar geen beeld, geen piep, keyboard niks.

Als ik de kast open maak, dan branden er _geen_ D-LEDs. Dus niet rood en niet groen, wat zegt dit?

Ik heb alles eruit gehaald en zonder iets aangezet, verandert niks, stroom komt erop, systeem draait, maar geen ander signaal van leven. Enig idee?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Vaag... BIOS ffies resetten? 't is een Probleemplank de Pro2, maar de meesten hebben 4x rood als hij het niet meer doet. alles ff goed aandrukken, videokaart ff opnieuw plaatsen mischien. Try some :)

Verwijderd

Ik denk dat er iets los gerammeld is tijdens de verhuizing.

Check je videokaart eens, en als dat niet helpt, probeer dan je geheugen eens. :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Zijn verschillende topics over die waarschijnlijk over het zelfde gaan als jouwe :)
Allemaal topics met K7T series mobo's met problemen:

[topic=390866/1/50]
[topic=438512/1/50]
[topic=436572/1/50]

En ook recentelijk zijn er nog topics over geweest :)
Heb zelf ook nu nog een MSI K7T-pro2 maar die gaat binnenkort maar met pensioen :{

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• bodiug
Ik heb juist alles eruit gehaald (ook geheugen en cpu), BIOS gereset.

Dan zouden er ook D-LEDs moeten branden. Maar helemaal noppes.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

MSI K7T Pro2 is volgens mij het moederboard met de meeste problem ik had hem ook deed niks meer nu heb ik een turbo die werkt perfect :)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Dualdude
Weird... dit probleem heb ik ook nog niet op het MSI forum gezien. (nou kom ik er nog niet zo heel lang, maar heb al heel wat Pro/Pro2/Pro2-a topics gelezen). Je ATX voedings stekker heb je ook aangedrukt..?

• bodiug
Ik heb alles los gehad ja, maar de voeding lijkt te werken. Harde schijf hoor je even spinnen, CD-ROM kan open. Alle fans draaien.

Maar die stomme D-LEDs branden helemaal niet, ja, dat staat _niet_ beschreven in het boekje.

• tweakduke
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
voeding goed aangeslote?
houdt anders je powerknop 20 seconden in
als stekker uit stopcontact erin zit
bios reset
stekker erweer in
en dan 's kijke
nu reset je je voeding kan ook zijn dat die hangt :)

Tweakers Discord

• tweakduke
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ow voeding werkt wel
probeer 's gewoon een andere voeding.
maakt die geen kortsluiting ergens?

Tweakers Discord

• Dualdude
Het is wel heel raar dat die D-Leds niet aan gaan...je zou dan al bijna gaan verwachten dat je voeding gaar is, of het board dood. Dat 2e is niet onwaarschijnlijk met deze serie.. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat er in eens iets sluiting maakt.. D'r komt niet zo maar in eens een los schroefje onder je mobo ;) 'tis mischien es board los proberen, op een anti-static bag, ff uit je case en kijken of er niet ergens iets sluiting maakt in je case.

• bodiug
Als het de voeding is, of het sluiting maakt. Waarom slaat hij dan wel aan?

• Dualdude
Een voeding hoeft niet volledig dood te zijn, het kan zijn dat hij...om maar wat te noemen, op een 3.3v lijn een rare spanning af geeft zodat je mainboard niet wil, maar de 5v en de 12v lijn zijn wel goed, en je harddisk e.d. werken wel :) (it's just an example).

Een sluiting hoeft ook niet altijd te betekenen dat het systeem helemaal niets meer doet. Dat heb ik tijden mijn stage bij compaq wel gemerkt. Er kwam een klant met een nieuwe Compaq Presario terug, het geluid gaf problemen, soms werkte het wel en soms niet. Dus getest, en inderdaad werkte niet goed. Dus ik schroef het board er uit, zie ik een losse schroef liggen in een kuiltje in de backplate...en dat kuiltje zat wel erg recht onder waar de audiochip on-board zat. Dus schroefje weg gehaald... bordje er weer in geschroeft. En geluid werkte weer prima, ding paar dagen als mp3 speler laten staan, en toen weer mee gedaan aan de klant. :)

• bodiug
Dan ga ik dat eerst nog even proberen.

Dat kan misschien de ledjes verklaren die niet branden?
Thanks.

Verwijderd

Is het bord niet los geraakt ?
Heb ik 1 keer gehad bij pc verzuizen en hing het mobo tegen de achterplaat aan lekker kortsluitng :(

/offtopic

Wat ben ik blij dat ik toen der tijd toch maar de Turbo 2 heb gekcoht ipv de Pro2 :P

/offtopic

• bodiug
Ik heb me systeem alleen van beneden naar zolder verplaatst. Maar kans bestaat natuurlijk, ik ga straks als ik thuis kom even beter kijken.

• Dualdude
Op maandag 15 april 2002 14:20 schreef SilverBolt het volgende:
Is het bord niet los geraakt ?
Heb ik 1 keer gehad bij pc verzuizen en hing het mobo tegen de achterplaat aan lekker kortsluitng :(

/offtopic

Wat ben ik blij dat ik toen der tijd toch maar de Turbo 2 heb gekcoht ipv de Pro2 :P

/offtopic
/nog ffies verder off topic
De Turbo2 is een heel andere genaratie bord dan de Pro2. Het gaat hier om de K7T Pro2 die zo veel problemen heeft, een niet de K7T266 Pro2 :)
/nog ffies verder off topic

• bodiug
Als het een nieuw moederbord wordt, wat is dan het uiterste voor SDRAM geheugen? Dus het nieuwste?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
van hetzelfde merk niet veel beter dan wat je nu hebt.
Ga voor DDR zou ik zeggen >:)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Dualdude
Voor SDRAM is dat van MSI de K7T Turbo2, heb hem zelf ook, erg fijn plankje. (Heb zowel de Pro2 als de Turbo2 :))

• bodiug
tja, prijzig... dat komt nog wel een keer.

maar ik hoef niet perse msi. ik heb een amd processor en sdram geheugen. ik wil een andere kast hebben, daar komt het op neer.

• Dualdude
ECS heeft een goedkoop bordje :) Maar zelf wil ik niet anders meer dan MSI, maar dat was vast al wel duidelijk als je naar m'n signature kijkt :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op maandag 15 april 2002 14:52 schreef Dualdude het volgende:
Voor SDRAM is dat van MSI de K7T Turbo2, heb hem zelf ook, erg fijn plankje. (Heb zowel de Pro2 als de Turbo2 :))
Idd daar zit ik ook aan te denken als de opvolger voor mijn soms bokkende K7T-pro2 :)
Zit met 1 gb sdram wat ik weer "kwijt" moet :P en DDR is me nog wat te duur :{
En daarbij de Turbo2 kan ook met de XP's overweg dus die geeft nog weer wat opties qua upgraden :9

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Dualdude
Het is ook al weer de 5e generatie van de K7T serie gebaseert op de KT133(a) ChipSet dus de kinderziektes zijn er ook wel uit :) Zelfs m'n SBLive! geeft geen problemen :) Die had ik nog wel in de Pro2 en de gewone Turbo, die heb ik ook nog een tijdje gehad. Maar die heb ik weg gedaan omdat ik hem gunstig kon verkopen *D

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hm zie in je sig ook duron 750 staan heb ik ook nog :).
maar dan met de K7t-pro2 op 950 dat zal met de Turbo2 ook nog weer wat opties geven als ik de 133mhz fsb kan gebruiken :9
En de prijs kan ik ook nog wel mee leven.
Alleen dat rode kleurtje, daar zal ik wel even aan moeten wennen :+

• Dualdude
Op maandag 15 april 2002 15:14 schreef GiLeX het volgende:
Alleen dat rode kleurtje, daar zal ik wel even aan moeten wennen :+
LMAO :+ :+
Pagina: 1