Okee, ik heb expres een tijdje gewacht totdat ik me in deze discussie zou mengen. DealahZ heeft mij via e-mail gevraagd voor plaatsing van dit topic. Ik heb in onze e-mail uitwisseling al ongeveer hetzelfde duidelijk gemaakt als wat eenieder in dit topic ook al roept.
Voor ik het vergeet heb ik nog even een huishoudelijke

mededeling voor DealahZ: Je kunt mensen quoten door gebruik te maken van hetvolgende knopje op ieders post:

Dat is voor jou makkelijker en het leest voor ons ook makkelijker
Zoals reeds gezegd is het in de vorm zoals jij voorstelt waarschijnlijk verspilde moeite. Jouw idee is om van elk veelgebruikt programma voor elke grote distributie een uitgebreide HOWTO te maken. Ik zeg uitgebreid, omdat je aangeeft dat je de meeste HOWTO's niet duidelijk genoeg vind (iets waar ik het overigens absoluut niet mee eens ben).
Er is ook al gezegd dat er enorm veel veelgebruikte applicaties zijn. Om ziets te willen realiseren heb je een heleboel mensen met ook nog eens kennis en zeker niet te vergeten schrijfkunst nodig. Niet iedereen is daar even begaafd in. Dat is echt een onmogelijke taak en daarnaast zal het ook nog eens enorm veel overlap hebben met de bestaande documentatie.
Het review project waar we hier op NOS mee bezig zijn is waarschijnlijk een veel beter alternatief dan. Dit is meer geschreven vanuit het oogpunt van het dagelijks gebruik i.p.v. letterlijke installatie of achtergrond kennis.
Uit een tussenstand van de enquete (
http://enquete.tweakers.net/index.php?enqueteid=4 ), die jullie neem ik aan inmiddels allemaal ingevuld hebben (zo niet snel doen dan

) komt duidelijk naar voren dat er best veel vraag is naar deze reviews. Er is zelfs veel interesse om deze reviews op de frontpage in een of ander vorm te zien en er is zeer zeker ook vraag naar een "Linux op de server" review-serie. Kortom ik denk dat we daar met NOS al een leuk gezamelijk project hebben, waarvan de NOS-bezoeker alleen maar kan profiteren.
Zoals sommigen van jullie misschien wel gemerkt hebben ben ik afgelopen 1,5 maand wat minder aanwezig geweest, aangezien ik het nogal duk had (irl zaken gaan nog altijd voor hier

). Dit betekende helaas ook dat ik het hele review idee wat heb laten sloffen. Ik kan echter mededelen dat ik vanaf nu meer tijd heb en dus naar alle waarschijnlijkheid ook weer wat meer aanwezig zal zijn en in ieder geval sowieso weer verder zal gaan met het review project.