Case Spuiten. Klodders

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Hi all,

Heb voor het eerst mijn case gespoten. (moest er toch van komen :) ) Maar goed. Ondanks de faq gelezen te hebben heb ik laag 1 toch te dik gemaakt. Gevolg. Nu het droog is zitten er op de grote vlakken bobbels door uitzakken. (yug :'().

Ik gebruik trouwens motip. Heb eerst de boel goed geschuurd. Afgenomen met terpetine. Daarna goed droog gemaakt. Vervolgens die veels te dikke laag erop gedaan.

Om de bobbels weg te werken heb ik ze licht opgeschuurd. Vervolgens met een vochtige lap schoongemaakt. (terpetine zou de laag eronder weer oplossen). Met motip erover. De bobbels zijn nu wat minder, maar nog steeds zichtbaar.

Iemand enig idee hoe ik ze helemaal weg kan krijgen of moet ik gewoon doorgaan met licht opschuren en lagen aanbrengen. (heb btw bijna zo'n hele bus motip op mijn miditower leeggespoten :P )

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

ik zou zeggen: alle verf eraf halen en op nieuw beginnen, en vergeet de primer niet.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Blijven schuren tot de bobbels weg zijn. geen andere manier.

Bij plastic case (ondergrond): Zorg dat je niet door de toplaag van het plastic heen schuurt anders kun je van voren af aan beginnen en bij plastic werkt dat een stuk moeilijker..

Bij metalen case is het makkelijker die kan je goed kaal schuren (liever niet) en weer primeren.

Gebruik schuurblokje die is vlakker dan een hand ;) en mocht je teveel ondergrond zien dan kan je altijd een laagje weer aanbrengen...

Verder gewoon voorzichtig en gelijkmatif en niet te dik spuiten dat voorkomt zakkers.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Terror
  • Nu online
Op die motipbus staat uitdrukkelijk dat ik geen grondlaag moest aanbrengen. Als het opnieuw moet om die klodders niet te krijgen dan leer ik er wel mee leven. Van een afstand zie je het nl niet.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

juist...je moet gewoon op een grote afstand spuiten, en minimaal toch 2 keer overspuiten..anders heb je sneller kans dat het vervaagd of wat dan ook..

Ik heb mijn kassie ook laatst gespoten en dat ging soeper! >:) hij is ook ergens hier gepost

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
en spuit altijd verticaal en nooit horizontaal. Dus niet van boven op een plaatdeel zeg maar. Maar gewoon verticaal.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Ik heb 't ff voor je opgezocht in de Tao of Casemodding:

A master once said:

Sand the case with 150 grit paper. Then smoothly finish the bare metal with 220 grit. Clean the case with a rag and alcohol.
Whipe it with a tack cloth to negatively charge the surface, so dust wont be attracted to it. Then use a primer to paint the case.
Let the primer coating dry and sand the surface with 600 grit paper. Clean again with rag and alcohol.
Whipe again with tack cloth. After that put on another layer of primer and let it dry. Sand, clean and whipe.
Keep putting on layers until theres no bumps or pits left in the surface. Dont forget to sand, clean and whipe each new layer.
After that, put on a layer of color and let it dry. Wet-sand the coat with 1000 grit paper in a circular motion.
Then clean and whipe. Keep putting on layers until youve got a smooth and evenly colored surface.
Then put on a layer of clear and let it dry. Wet-sand, clean and whipe. Add a second layer of clear and let it dry.
Dont sand it, just clean and whipe. And beware of dust and overspray.

Out of this rised the mighty chaos.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Terror
  • Nu online
Thnx. Gaat ik vrolijk door met schuren en spuiten. Zat ik toch op de goeie weg.

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Toevallig de kleur aluminium?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Terror
  • Nu online
Neuh, zwart, why?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is het trouwens nodig om de kast helemaal blank te schuren of kun je ook de coating spuiten met motip(al dan niet met grondverf)?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 15 april 2002 13:33 schreef Terror het volgende:
Neuh, zwart, why?
Omdat ik 2 bussen aluminum (hoe schrijf je dat klote woord) heb gehad die ook erg vlekte!

En zwart vond in beetje vreemd. Is veel dikker dan de andere kleuren. Tot nu toe vond ik rood t fijnste spuiten. Allemaal motip

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Terror
  • Nu online
Op maandag 15 april 2002 13:37 schreef MadMarky het volgende:
Is het trouwens nodig om de kast helemaal blank te schuren of kun je ook de coating spuiten met motip(al dan niet met grondverf)?
Moet een goed hechtings oppervlak hebben. ALs je hem daarvoor kaal moet schuren so be it. (liever niet) Motip werkt op kunststof en metaal en wil geen grondlaag (volgens de gebruiksaanwijzing).

Hechtings oppervlak moet stofvrij en droog gemaakt worden.

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik zag staan "Afgenomen met terpetine"

Dat moet je dus niet doen. Terpentine is vet. Voel maar eens als het op je handen zit, en op een vette ondergrond hecht verf niet, als je dan toch met oplosmiddelen wil ontvetten pak wasbenzine of thinner. Wel oppassen want deze zijn veel agressiever en lossen de ondergrond wel op i.t.t. terpentine die dat niet doet (allen bij hele verse verf lagen)

Doe gewoon milieu vriendelijk ontvetten, die werken ook goed, lees gewoon de gebruiksaanwijzingen ervan.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

doe het allemaal maar weer opnieuw he. ;)
Pagina: 1