Ik probeer een Gigabyte mobo (GA-6BXE, REV 1.9) te flashen zodat deze 60 GB HDD kan ondersteunen. Alleen als ik probeer te flashen krijg ik een foutmelding over een verkeerd BIOSID. Kan ik dit negeren? Het is zo dat de versie van dit mobo geen flash protection jumper heeft.
Ik zou het niet doen! Als je een error krijgt zou ik die altijd serieus nemen als het om het flashen van je bios gaat.
Maar uiteindelijk moet je het natuurlijk ook zelf weten
Maar uiteindelijk moet je het natuurlijk ook zelf weten
Ondersteunde dit BX moederbordje dan niet al 32bits LBA? Volgens mij is dat wel het geval.. Wat voor problemen heb je dan met jouw 60GB'er dat je een BIOS update noodzakelijk acht
Ik heb geen idee. Het is zo dat hij die HDD alleen vindt als ik de jumpers op de 32GB clip zet. En bij die biosflash staat als omschrijving: Support 75GB HDD. Dus ik neem aan dat ik moet flashen om dat aan de praat te krijgen.
Als het een AWARD BIOS is, dan kun je alvast een bootflop maken met daarop de originele BIOS, het flash tooltje en een AUTOEXEC.BAT met op de 1e regel de commando om de BIOS te flashen.. Zo kun je de BIOS automatisch laten flashen, als je eigen flashpoging is mislukt. In ieder geval als je er zeker van bent dat het de juiste BIOS is voor je moederbord is, dan kun je die foutmelding wel negeren.
Disclaimer: BalusC verklaart zich hierbij niet verantwoordelijk voor de gevolgen
Disclaimer: BalusC verklaart zich hierbij niet verantwoordelijk voor de gevolgen
Ja, die beta versie had ik ook al geprobeerd. Zelfde foutmelding. Ik vind het vaag, ik weet zeker dat ik het goede type mobo heb. Daarna, dat MoBoID, kijkt dat flashprogje (van gigabyte) naar de eerste posities ofzo om te bepalen of de flashfile geschikt is?
ik heb nooit een gigabyte geflashed, maar die hebben toch dual bios allemaal, misschien heeft het daarmee te maken?
Ik kan niks over Dual Bios vinden. Niet in de handleiding en bij de FAQ. Ik heb wel het flashtoolje van GigaByte gebruikt. Kan ik anders die van Award gebruiken?
Nu ik het met het Awardflashprogje probeer krijg ik de foutmelding dat de checksum niet klopt. Nu las ik ergens dat te maken heeft met dat de CMOS batterij? Iemand hier verstand van? Ik las in vorige postings rond dit onderwerp dat het batterij vervangen dient te worden, maar dat waren situaties bij het opstarten en niet voor het flashen.
Pagina: 1