Toon posts:

printer vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb laatst een 2dehands pc over gekocht PII 550 en kreeg het compleet met printer en alles. Maar hij vertelde er al bij toen ik het haalde dat hij die printer niet aan het werk kreeg en dat ie het wel vlekkeloos geinstaleerd heeft.

Nou heb ik zelf ook een Sharp 2100 printer en de drivers worden ook vlekkeloos geinstaleerd. Maar printen doet ie ook niet. Hij maakt geen verbinding met de printer, wordt er gemeld. Ik denk zelf dat de printer poort kapot is.

Nu heb ik een vraagje.
Ik kan de printer ook aansluiten op een USB aansluiting, die ik niet standaard in me computer heb.. maar ik hoorde dat je ook USB kaartjes kan kopen en dat daar een aansluiting opzit. Is dat dan een kaart die je in een PCI slot bevestigd of moet je het anders op je MB aansluiten?

Heeft er ook iemand een idee hoe ik kan testen of me LPT1 inderdaad niet goed werkt?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Op maandag 15 april 2002 12:10 schreef GHTP het volgende:
Hoi ik heb laatst een 2dehands pc over gekocht PII 550 en kreeg het compleet met printer en alles. Maar hij vertelde er al bij toen ik het haalde dat hij die printer niet aan het werk kreeg en dat ie het wel vlekkeloos geinstaleerd heeft.

Nou heb ik zelf ook een Sharp 2100 printer en de drivers worden ook vlekkeloos geinstaleerd. Maar printen doet ie ook niet. Hij maakt geen verbinding met de printer, wordt er gemeld. Ik denk zelf dat de printer poort kapot is.

Nu heb ik een vraagje.
Ik kan de printer ook aansluiten op een USB aansluiting, die ik niet standaard in me computer heb.. maar ik hoorde dat je ook USB kaartjes kan kopen en dat daar een aansluiting opzit. Is dat dan een kaart die je in een PCI slot bevestigd of moet je het anders op je MB aansluiten?

Heeft er ook iemand een idee hoe ik kan testen of me LPT1 inderdaad niet goed werkt?
Je zult wel een P3 bedoelen, een P2-450 was de snelste van de P2 serie.

Verder kun je inderdaad een PCI kaartje kopen met extra USB connectoren. Maar ik kan me niet voorstellen dat jij geen USB connectoren op je mobo hebt zitten. Is het een ATX mobo ?

-

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Een P2/3 zonder USB? Da's dan wel een heel oud mobo'tje :-) Maar daar schiet je weinig mee op. USB-insteekkaarten kan je zo kopen bij de computershop, en zet je in een PCI-slot.

Printerport testen doe je 't simpelste vanuit een plain-dos omgeving (dus zonder windows-drivers), bijvoorbeeld met een win98-bootflop. Daarna kopieer je een tekst-bestandje naar lpt1, en als 't goed is komt er dan een lap tekst uitrollen.
(als je doscommands een beetje weggezakt zijn, 'copy bestand.txt lpt1')
Weet je zeker dat die port niet gewoon is uitgeschakeld in 't bios, of dat je een rotte kabel hebt?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
Je kan onder dos een commando sturen om je printer te testen. Ken de regel effe niet. Maar dan stuurt ie tekst naar je lpt1. Iedere printer (op de printerpoort) zou daarop moeten reageren mits ie het doet.

In je bios kan je je Lpt1 volgens een andere standaard laten werken (probeer daar effe wat te veranderen).

USb heb je idd insteekkaarten voor. Dingen gaan in een pci slot. Als je je printer aansluiting (mits ie usb heeft) daarin steekt dan zou die direct herkent moeten worden.

Just wondering. Een P2/3 zonder usb is idd vaag. Zoek is op de site van de mobofabrikant op of ie toevallig geen usb heeft. (kan zijn dat je alleen een kabeltje in je mobo heeft te prikken,)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een heel oud MB en zit niks van een usb aansluiting op...
En zijn die kaartjes duur of valt dat wel mee?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

-ET-

Phone Home

ik geloof dat die kaartjes een euro of 20-30 kosten afhankelijk of je 2 of 4 usb poorten neemt.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die kaartjes kosten niet veel nee, maar ik zou eerst ff kijken of de printer het wel doet vanuit dos... Beetje zonde om een USB kaartje te kopen en de printer doet het nog neit..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 12:17 schreef JF_ het volgende:
(als je doscommands een beetje weggezakt zijn, 'copy bestand.txt lpt1')
copy bestand.txt lpt1:, anders krijg je een mooie file genaamd lpt1
Pagina: 1