Toon posts:

Computer onder stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort iets vreemds.... Als ik mijn TV kaart, Pinnacle Rave aaggesloten heb op de kabel en ik trek mijn powerkabel los, dan staat de troom die de kabel op z'n touwtjes heeft op mijn computerkast. Zodra ik mijn stroomkabel (met aarde) weer aansluit, is het over...

Iemand een idee??? er schijnt niks aan draadjes tegen de kast te zitten...

Verwijderd

Is je computer geaard?

Verwijderd

ja dat heb ik ook gehad toen m'n tv kaart nog in m'n comp zat.

Dat heb je ook bij de tv...

Verwijderd

dat heb je soms met tv kaarten ja.. moet je ff searchen... vind je maybe wel wat...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 15 april 2002 12:01 schreef VissieKieker het volgende:
Ik heb sinds kort iets vreemds.... Als ik mijn TV kaart, Pinnacle Rave aaggesloten heb op de kabel en ik trek mijn powerkabel los, dan staat de troom die de kabel op z'n touwtjes heeft op mijn computerkast. Zodra ik mijn stroomkabel (met aarde) weer aansluit, is het over...

Iemand een idee??? er schijnt niks aan draadjes tegen de kast te zitten...
Dat is wel logisch... Op je coaxkabel staat namelijk ook spanning, en als je je voedinsstekker in t stopcontact duwt dan wordt dat met de aarddraad weggestuurt

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
ik had het gisteren. ik heb een kaartje geleend van een vriend van mij en ik trek die coax eruit en ik krijg me toch een schok jonge, was ff schrikken

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Vaker gehad, coax kabel heeft namelijk ook een potentiaal.

[edit]
(stond hierboven al)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb ik ook last van gehad. Een GeForge mee opgeblazen :( (Wel op garantie teruggekregen :P)

Pas d'r mee op. Er kan best wat achter staan kwa spanning.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

bij mij was dat ook!

opgelost door ff een verse aarde aan te maken (kabeltje getrokken vanaf de meterkast)

met goede aarde _hoor_ je er dus geen last meer van te hebben...

enne ZONDER aarde... AUW!! heb weles zo'n opdonder door me lip gehad toen ik me PCTV-coaxje aansloot :( :P

Verwijderd

De makkelijkste (snelle) oplossing is: even de buitenmantel van de coax tegen de verwarming houden voordat je hem op je tv-kaart aansluit.
Probleem komt vaak voor als je computer ver van de meterkast afstaat (bv op zolder).
Zorg zowieso dat je pc geaard is!!!!! Anders kan je pas echt de boel slopen!!!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op maandag 15 april 2002 14:04 schreef 5chaap2k het volgende:
heb weles zo'n opdonder door me lip gehad toen ik me PCTV-coaxje aansloot :( :P
..... jij sluit pctv-coax aan met je lippen... :? :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 15 april 2002 14:12 schreef Marv het volgende:
Wie niet? :+

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

[..]

je hebt niet eens gevraagd welke lippen :+ :P

ja ok, die van zn vriendin dan natuurlijk :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb mijn computer geaard op de cv.. Ik heb op zolder geen aarde-stopcontact. Het probeelm is dus niet vreemd. Ik hoorde hier om mij heen, dat als je een schok kan krijgen je kabel niet goed zou zijn aangesloten door Casema of iets dergelijke... lijkt mij vreemd, want alles doet het gewoon.. Ook mijn pc en mijn tv kaart.

Een collega van mij mailde net dat hij hetzelfde heeft en die heeft de pc zelf ook nog eens geaard aan de cv. Ik ga toch eens kijken IN de pc

Verwijderd

[..]

hehehe :+

nee... ik leunde over me kast heen en ruste met mijn kin/onderlip op de behuizing :+
Pagina: 1