Plexiglas Statisch

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51966

Topicstarter
Hmmm weet iemand hoe je plexiglasd minder statisch kunt maken ?? Me window trekt allemaal stof aan nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb ergens gelezen dat je hem dan moet aarden. Gewoon een boutje d'r in met een draadje naar een ander boutje in de case.

Correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19761

daar schijn je ook een spray voor te hebben... ikzelf heb er _nog_ geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 09:33

AcouSE

Swedish Chef

Heb je de search wel gebruikt? Dit is al vaker besproken:
[search=plexi statisch]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51966

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 12:02 schreef AcouSE het volgende:
Heb je de search wel gebruikt? Dit is al vaker besproken:
[search=plexi statisch]
Ja heb de search gebruikt maar staat geen oplossing tussen
die gozer die het vroeg werd alleen maar afgezeken !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Owkee, ik dacht dat je gewoon maar raak vroeg...

FF diep nadenken: Die statische lading, die ligt in principe vast op de plaat, of niet? Ik geloof niet dat die lading zich makkelijk verplaatst, want plexi is een zeer slechte geleider voor stroom. Daarmee zou een schroef/kabel naar aarde niet zo goed werken (iemand getest?).
Die spray dan? Als die een geleidend laagje op de plaat aanbrengt, dan kan de lading zich via dat laagje verplaatsen. Vervolgens moet ie alleen nog van de plaat af, en dat zou dan wel weer via een schroefje met draadje kunnen... (iemand getest?).

Hmmm... ik heb zelf zo'n glare-filter voor m'n scherm. Da's een glasplaat met een laagje, en dat laagje is met een draadje aan aarde verbonden, zelfde principe geloof ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7546

Volgens mij is plexieglas alleen in het begin statisch. En dat statische gaat er wel vanaf.
Zeker als je het zaagt ga je eruit zien als een sneeuwpop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op maandag 15 april 2002 12:52 schreef freezy17 het volgende:
Volgens mij is plexieglas alleen in het begin statisch. En dat statische gaat er wel vanaf.
Zeker als je het zaagt ga je eruit zien als een sneeuwpop!
Plexiglas is in staat om een statische lading vast te houden, waar haal jij dan de wetenschap vandaan dat 'ie dat alleen in het begin doet? Weet die plaat wanneer 'ie moet ophouden met statisch zijn ofzow? |:(

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53275

Ik raad meteen af wat je doet of wat je wilt doen. Je systeem heeft goede aarde nodig dus eigenlijk een metalen CC oftewel een frame voor een goede afvoer van stroom. Je kunt het proberen maar ik raad je het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 13:05 schreef bragokillah het volgende:
Ik raad meteen af wat je doet of wat je wilt doen. Je systeem heeft goede aarde nodig dus eigenlijk een metalen CC oftewel een frame voor een goede afvoer van stroom. Je kunt het proberen maar ik raad je het af.
Als je alle afzonderlijke onderdelen aard is er volgens mij geen verschil met een frame dat geaard is. Volgens mij moet het dus goed kunnen als je let op de statisch plexiglas.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Er bestaan antistatische coatings voor TV- en monitorschermen. Dat is toch wat jij zoekt. Aangezien plexi kunststof is en een zeer hoge isolatiewaarde heeft, zal het altijd statisch kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52626

je hebt er ook doekjes voor om brillen mee schoon te maken, volgens mijn pa maken die ook glas statich vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Die brillendoekjes lijken mij een tijdelijke oplossing. Waarschijnlijk maken ze een vochtig laagje achter waardoor eventuele lading via je lichaam wordt afgevoerd. Nadat je bril droog is begint het laden gewoon weer...

Zoiets zou moeten werken:
http://www.computronics.com.au/electrolube/antistatic/
Powerful anti-static properties - removing static charges from hard surfaces and preventing their reoccurrence.
Pagina: 1