HP Laserjet IIIp onderdelen (delivery roller)

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn HP Laserjet IIIp het (volgens mij) bekende probleem van de accordion-jams zoals ook hier precies wordt beschreven. Reden: versleten transfer roller (met die zwarte sponzige rolletjes bovenin de klep).

Nu kan ik volgens diezelfde site een repair kit bestellen voor $49,- plus verzendkosten. Voor dat geld kan ik beter een nieuwe printer kopen, dus.. Heeft iemand enig idee waar ik een Transfer Roller Assembly o.i.d. voor een prikkie kan krijgen?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

probeer eens www.microfix.nl die repareren redelijk goedkoop computers en printers... en hebben ook onderdelen

Verwijderd

Ik heb er ook zo eentje maar ff schoonmaken doet wonderen hoor....gewoon met een doekje....

• Tinto
Nou, volgens mij helpt schoonmaken niet. Het probleem is namelijk dat die zwarte sponzige rolletjes niet meer goed rond zijn. Ongeveer hetzelfde effect als dat je een week lang op een voetbal gaat zitten - dan issie waarschijnlijk ook niet meer rond.

Het resultaat is dat het papier niet meer goed wordt geleid en dan krijg je dit: http://ourworld.compuserve.com/homepages/nationaltonertech/lxjam1.htm

• Tinto
Het gaat om onderdeel nr. RA1-7627-000.

Niemand die mij aan zo'n ding kan helpen?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56
Op maandag 15 april 2002 11:55 schreef mboots het volgende:
Mijn HP Laserjet IIIp het (volgens mij) bekende probleem van de accordion-jams zoals ook hier precies wordt beschreven. Reden: versleten transfer roller (met die zwarte sponzige rolletjes bovenin de klep).

Nu kan ik volgens diezelfde site een repair kit bestellen voor $49,- plus verzendkosten. Voor dat geld kan ik beter een nieuwe printer kopen, dus.. Heeft iemand enig idee waar ik een Transfer Roller Assembly o.i.d. voor een prikkie kan krijgen?
Ik ben het neit met je voor dat geld beter een nieuwe kunt kopen. Als dat eht enige probleem is van je HP IIIp dan zou ik repareen en klaar. Ik heb thuis ook zo printr staan, die blijft werken, net als die (oudere) volvo's onverwoestbaar.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

Xanax959

relax...

Als je een creditcard hebt of kunt regelen, kun je dat onderdeel bestellen bij www.fixyourownprinter.com
Ik heb niet gekeken of dat artikel daadwerkelijk op voorraad is, maar ze zullen het vast wel hebben.
Ik heb daar een nieuwe scanner motor gehaald (motor met spiegeltje die de laserstraal verdeeld over de rol, chipje daarin kapot, een typische IIIp fout)
Staan nog veel meer tips en onderdelen in die site. Ik kreeg bij mijn onderdeel zelfs een amateuristische montage video :)

Atari portfolio Dos 2.11

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Best knap dat je voor $49 een nieuwe printer zou kunnen kopen. Voor dat geld heb je net een el cheapo deskjet printer, dus dat lijkt mij wat hoog gegrepen.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Op dinsdag 16 april 2002 16:24 schreef buum het volgende:
Best knap dat je voor $49 een nieuwe printer zou kunnen kopen. Voor dat geld heb je net een el cheapo deskjet printer, dus dat lijkt mij wat hoog gegrepen.
Het gaat om een onderdeel voor die printer!

|Specs|

• Tinto
Er staan Laserjet IIIp's online voor €75,-. Als ik die kit van $49,- bestel ben ik inclusief verzendkosten nog meer kwijt.

Buum, waarom reageer je eigenlijk? Je begrijpt toch gewoon waar ik heen wil? Help me liever dat onderdeel zoeken ipv dit soort reply's te posten - hier heeft niemand iets aan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Vanmiddag nog een fax gezien van een leverancier die dat aanbood.

Gereviseerde printers, en onderdelen.
Ze haalden regelmatig shit uit USA, ook onderdelen.

Service Parts International
Paterstraat 47 A 5331EB KERKDRIEL
0418-635420

Ik ken ze verder niet, just gezien op de fax.

kan verder weinig over die gasten vinden, maar ja, gewoon bellen imho :)
Pagina: 1