Toon posts:

LDAP 1x inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Novell kan de beperking hebben dat een gebruiker maar 1x mag inloggen. Hierover is niet te discussieren, want dat moet zo blijven.

Maar als een gebruiker nu ingelogd is op een computer, en hij daarna op de website wil inloggen, mag dat niet omdat Novell vindt dat hij al is ingelogd.

De inlogprocedure is als volgt: Coldfusion gaat via LDAP kijken of de gegeven gebruikersnaam en wachtwoord kloppen. Dus de entrie van de gebruiker wordt opgehaald, lukt dit wel is het wachtwoord correct, lukt dit niet is het wachtwoord niet correct.

Hoe kan ik nu omzeilen dat hij kijkt of de gebruiker al is ingelogd, het enige wat ik wil weten is of het wachtwoord/gebruikersnaam correct is...

Ik zat zelf te denken aan een check of de login van de webserver af komt, zoja laat het dan altijd doorgaan, zoniet kijk of hij al is ingelogd. Maar dat schijnt niet te werken.

ps. Misschien hoort dit in P&W thuis, daar valt over de discussieren, dus laat ik dat maar aan een mod over... Ik weet het ook niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > PW
ik denkdat je daar wat meer kans op een goed antwoord hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

je kan toch gewoon in de LDAP server kijken of de username en password kloppen zo ja is ie ingelogd? Die inlogprocedure maak je toch zelf dus kun jij ook wel bepalen dat ie best naar binnen mag, toch? Of snap ik het niet ? :+

Of is het niet mogelijk op username/password te checken als hij al een keer ingelogd is. Als dat het is heb je een probleem ja, maar kan het me niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dus dat de authenticatie niet werkt, omdat Novell gelijk al zegt dat hij niet mag inloggen.

Nu weet ik niet of Novell nog een soort melding geeft van wachtwoord is correct maar mag niet inloggen oid.... dan kan ik het wel oplossen, daar moet ik even naar kijken...