ip routing met elsa lancom 1100

Pagina: 1
Acties:

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11
even een vraagje..

ik ben bezig met 2 routers..
1 belt in op een particulier nietwerk..
de ander gewoon op internet..

ze hangen allebei fysiek aan hetzelfde netwerk..
de bedoeling is dus vanaf werkstations ook op het particuliere netwerk te laten inloggen op een webpage..

de router die aan het netwerk hangt is een elsa lancom 1100.
deze moet dus met ip routing geconfigureerd worden zodat 1 bepaald ip adres door ge route wordt naar de andere router, een cisco 800..

in de routing table staat dus het volgende :

ip adres op particulier netwerk,netmask,ipadres cisco router,distance=0,masq=off

en hij gaat het adres gewoon via de normale isdnlijn van de elsa benaderen en route dus niet door naar de cisco router..

iemand een idee??

<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1">

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
ik neem aan dat je de inetrouter kan pingen vanaf je lanrouter ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Het is een beetje onzinnig om 2x over hetzelfde netwerk te routeren. Dus eerst van je workstation naar de 'default' router en vanuit daar naar de router die de uiteindelijke route naar je andere netwerk verschaft.
Tenminste, uit je verhaal maak ik op dat dit is wat je doet.. ?

Het is wel zo netjes om te zorgen dat al je workstations een route-regel krijgen voor je aparte netwerk met als default gateway het ip van de 2e router. Kzou zeker voor een oplossing met DHCP gaan in dit geval.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Geen idee

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op maandag 15 april 2002 23:49 schreef flippie.ff het volgende:
Geen idee
zeg dan niks |:(

wat je kan doen is op de machines een route statement aanmaken. Een voor je default route (internet) en een voor je private segement.
dus
code:
1
route add 192.168.1.0 mask 255.255.255.0 192.168.0.1

er vanuit gaande dat 192.168.0.1 het adres van de private gateway is en 192.168.1.0/24 je private network is
Dit is alleen een beetje lastig met windows 95/98 omdat hij deze niet bewaart. Ik heb dit zelf een keer opgelost door middel van een windows NT opstart script. Oveigens werd dit weer geserveerd door een samba server