Bootpartitie (Raid) weg??!! na mislukte overklok

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Ik heb een denkfout gemaakt met overklokken... heb een XP1800+ fsb op 150 gezet en mp op 10,5. Daarna opnieuw geboot... ik verwachte dus 1575, maar hij deed niks meer.

Nu denk ik dat ik de mp ook niet kan veranderen, doordat de cpu nog niet ge-unlockt is.... als dat zo is heeft hij geboot met 11.5 * 150... oeps!!

Nadat ik de cmos gereset heb, ziet hij mijn c: drive niet meer!! Dit is een partitie van een Raid setup van 2 * 20 Gb IBM schrijven op een Promise Raid controller (MSI).

Het rare is dat ik wel onder, dos dan, alle andere partities wel kan benaderen? Alleen de bootschrijf niet :(

Is er een mogelijkheid van recovering of moet ik gewoon alles opnieuw indelen met fdisk?? Ik draai met Windows 98SE..

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Is de partitie met FDISK ook niet meer te zien?

Is ie misschien niet meer actief (ook te zien met FDISK)?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je kan ff kijken of ie actief is,
of anders de MBR herstellen (optie)

fdisk/mbr

suc6

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

als je er belangrijke dingen op hebt staan dat je sekers nog wil bewaren backup dit dat via DOS, door bijv. via ghost een back-up te maken van de partitie en zet dit dan op een hdd die niet in RAID staat..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 11:24 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Is de partitie met FDISK ook niet meer te zien?

Is ie misschien niet meer actief (ook te zien met FDISK)?
Nou hij is wel te zien onder fdisk.. hij heeft er wel moeite mee.. zou het kunnen dat er bad sectors op gekomen zijn??

En tja, er staan inderdaad niet veel dingen op die ik wil bewaren. Die heb ik allemaal op mijn backup harddisk staan :) :)
Maar ik vind het wel vreemd en dacht misschien dat iemand anders dit ook heeft meegemaakt en er een oplossing voor heeft!! Is toch beter dan alles er weer opnieuw op te zetten :)

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 11:28 schreef AMD_er het volgende:
je kan ff kijken of ie actief is,
of anders de MBR herstellen (optie)

fdisk/mbr

suc6
Als ik thuis ben zal ik dat eens proberen!!

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 08:09
Heb je al eens geprobeerd om je BIOS te resetten? Dat wil nog wel eens goede resultaten boeken..... 8-)

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 13:10 schreef Da_Patriot het volgende:
Heb je al eens geprobeerd om je BIOS te resetten? Dat wil nog wel eens goede resultaten boeken..... 8-)
En hoe reset je je BIOS?? Opnieuw flashen??

Verwijderd

Vaak is 'Restore default values' al voldoende.

Overigens vind ik dit topic niet echt in OCM horen. Je probleem is veroorzaakt door overklokken, klopt. Maar je probleem zelf heeft niets met overklokken of casemodden te maken.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Dat ben ik niet helemaal met je eens DaBit. Zijn probleem is gekomen door overklokken en daarom zal waarschijnlijk eerder een overklokker een oplossing weten aangezien het daar eerder voorkomt. Het lijkt als je pc niet heeft gepost is de overklok geen oorzaak maar iets anders.

Als je pc wel post en zelfs ging booten dan is je fat of je partitietabel stuk. Als je geen logische schijf meer hebt en met je echt met fdisk een nieuwe partitie maken.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:16 schreef Tadango het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens DaBit. Zijn probleem is gekomen door overklokken en daarom zal waarschijnlijk eerder een overklokker een oplossing weten aangezien het daar eerder voorkomt.
Vooruit, twijfelgevalletje ;)
(eigenlijk heb je wel gelijk)
Pagina: 1