Powerleap CPU upgrade probleem

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Heb hier een Powerleap ProMMX processor upgrade socket. Dit is zo'n socket 7 ding waar je een snelle CPU in kan douwen om je oude Pentium 100 te vervangen ofzo.
Ik heb hem getest met een AMD K6-2 380Mhz, werkt prima. Maar als ik er een AMD K6-2 300Mhz in doe, niks. Geen POST, geen biep, geen display, nada.
Beide lopen op het goede voltage (2.2v) en de CPU's zelf zijn in orde.
Ik snap dit niet. Zit er een verschil in de 300Mhz t.o.v. de 380Mhz waardoor ie niet werkt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 april 2002 11:06 schreef Microkid het volgende:
Ik snap dit niet. Zit er een verschil in de 300Mhz t.o.v. de 380Mhz waardoor ie niet werkt?
Je vermeldt er niet bij om welke K6-2 300 het gaat. Maar ik heb sterk het vermoeden dat het om een 66MHz exemplaar gaat en dat de ingestelde FSB wat te hoog gegrepen was voor de 300. De 380 loopt namelijk op FSB@95MHz - en haalt makkelijk FSB@100, maar dat terzijde ;) - en als je de 300 direct zonder de FSB aangepast te hebben op het socket zou prikken, dan is er inderdaad een grote kans dat de PC het dan helemaal niet meer doet.

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 19:01 schreef BalusC het volgende:

[..]

Je vermeldt er niet bij om welke K6-2 300 het gaat. Maar ik heb sterk het vermoeden dat het om een 66MHz exemplaar gaat en dat de ingestelde FSB wat te hoog gegrepen was voor de 300. De 380 loopt namelijk op FSB@95MHz - en haalt makkelijk FSB@100, maar dat terzijde ;) - en als je de 300 direct zonder de FSB aangepast te hebben op het socket zou prikken, dan is er inderdaad een grote kans dat de PC het dan helemaal niet meer doet.
De FSB is voor beide CPU's ingesteld op 66 (meer kan het mobo niet leveren). Dus daar kan het niet aan liggen. Heb je wellicht nog een idee?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 16 april 2002 10:09 schreef Microkid het volgende:

[..]

De FSB is voor beide CPU's ingesteld op 66 (meer kan het mobo niet leveren). Dus daar kan het niet aan liggen. Heb je wellicht nog een idee?
Op wat voor een snelheid draaide de 380 dan :?
380/66=geen mooie multiplier.

Lijkt me eerder 66x6=400 of 66x6.5=366 (overigens kunnen 4x-5.5x multipliers alleen als de Powerleap socket een derde multiplier pin heeft)

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 16 april 2002 14:59 schreef dion_b het volgende:
Op wat voor een snelheid draaide de 380 dan :?
380/66=geen mooie multiplier.
De 380 draait van fabriek af op een FSB van 95MHz.
Dat betekent dus dat de 380 een multiplier van 4x had. Maar die dingen zijn niet multiplier gelockt, dus daar zit het 'em niet, mocht je in die richting denken :)
Lijkt me eerder 66x6=400 of 66x6.5=366 (overigens kunnen 4x-5.5x multipliers alleen als de Powerleap socket een derde multiplier pin heeft)
Dat zou inderdaad heel goed de oorzaak kunnen zijn, aangezien Microkid heeft vermeld dat het om een K6-2 300/66 gaat. Dit exemplaar heeft namelijk een multiplier van 4.5x..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 16 april 2002 15:10 schreef BalusC het volgende:

[..]

De 380 draait van fabriek af op een FSB van 95MHz.
Dat betekent dus dat de 380 een multiplier van 4x had. Maar die dingen zijn niet multiplier gelockt, dus daar zit het 'em niet, mocht je in die richting denken :)
Nee in die richting dacht ik uiteraard niet ;)

Heb zelf 2 K6-2s gehad en alle kanten op gespeeld met multiplier/FSB combo's (helaas waren ze geen van beiden zinnig te OCen- :'( oude core)
[..]

Dat zou inderdaad heel goed de oorzaak kunnen zijn, aangezien Microkid heeft vermeld dat het om een K6-2 300/66 gaat. Dit exemplaar heeft namelijk een multiplier van 4.5x..
Dat zou niet moeten uitmaken- als de derde multiplier pin niet doorgegeven wordt zou het gewoon op een te lage multiplier (ergens tussen 2x en 3.5x) uit moeten komen ten gevolge van de eerste twee multiplier pins.

Dit zou hooguit fout kunnen gaan als die 380 op 5.5x66=366 draaide en nu de 300 ook op 366 probeert te lopen (wat niet zal gaan), dus lijkt het me zaak om aan de multiplier pins te rommelen...

Oslik blyat! Oslik!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
De 380 laat ik op of 5.5x66 (366) of 6x66 lopen (400). Op beide instellingen doet de CPU het prima in een andere PC waar ie zo in kan, maar met de Powerleap doet ie het niet met dezelfde instellingen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 18 april 2002 12:58 schreef Microkid het volgende:
De 380 laat ik op of 5.5x66 (366) of 6x66 lopen (400). Op beide instellingen doet de CPU het prima in een andere PC waar ie zo in kan, maar met de Powerleap doet ie het niet met dezelfde instellingen.
He, nu snap ik er weer weinig van- in je eerste post zeg je:
Ik heb hem getest met een AMD K6-2 380Mhz, werkt prima.
En nu werkt het met de 380MHz niet :?

Leg uit aub...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1