Chello Netwerkje werkt niet meer ivm. IP CHANGE

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Hallo,

ik heb dus eerst atlijd een netwerkje gehad met mijn 2 pc's
80.56.138.45 en 80.56.138.78
dan kon ik gelijk al de gesharde files zien in mijn netwerkomgeving omdat ze het in de zelfde ip range zitten

maar sinds afgelopen week heb ik een IP CHANGE gekregen
nu heb ik de ene nog wel een 80.56.138.xx ipadres
en met de andere een 213.93.221.xx adres

hoe kan ik nou alsnog een soort netwerkje hebben?
eerst als ik game speelde op lan games zag ik de andere pc gewoon maar nu door dat andere ip lijkt het wel of de 1e pc bij Chello zit en de andere bij @home ofso daar komt het opneer
code:
1
CHELLO COM21 >(uplink) HUB > ( pc1 > 1e pc , pc2 > 2e pc )

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
wijzig de andere pc ook naar 213.93.221.xx

Betere oplossing is natuurlijk 2 nic's.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Wat jij doet magniet dacht ik, omdat je maar 1 ip krijgt van chello. Je moet denk ik maar een server er tussen zetten met NAT /masq. Zie daar over hier in het forum, vele topics. [winroute is het simpelst, linux met nog vele andere dingen moeilijker. Een Pentium met 32mb en win95 is genoeg, leuker is natuurlijk een linux machine.]

• Morph666
het ip adres kan ik niet changen

en kan een router booten bv zonder dat je maar wat hoeft te doen? dus zonder monitor ( mag linux of windows zijn )

ik heb nog wel oude Pentium 75@100 :D 32sdram dus
dat moet wel lukken maar dat ding gaat alleen aan dan als ik op mijn computer moet.... dus niet 24/7 en hij moet dus kunnen booten zonder monitor :D

• Morph666
Op maandag 15 april 2002 10:33 schreef Eastern het volgende:
Wat jij doet magniet dacht ik, omdat je maar 1 ip krijgt van chello. Je moet denk ik maar een server er tussen zetten met NAT /masq. Zie daar over hier in het forum, vele topics. [winroute is het simpelst, linux met nog vele andere dingen moeilijker. Een Pentium met 32mb en win95 is genoeg, leuker is natuurlijk een linux machine.]
wat wouden ze doen? mij aanklagen? }:O
ik heb nergens gelezen dat dat niet mag dus...

Verwijderd

Het is toch mogelijk om één NIC 2 IP's te geven onder Win2k, NT4.0 of Winxp.... dan geef je ze alle 2 2 ip's in netwerk 192.168.1.0.

Dan heb je het toch ook opgelost?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Volgens de officiele spel regels mag het niet, wij hebben het ook wel eens gedaan. Toen er storing was en wij belden (ja, ze waren toen bereikbaar) konden ze dat zien. Wij hebben toen beloofd het zsm op te lossen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Wat jij doet magniet dacht ik, omdat je maar 1 ip krijgt van chello
Voor elke PC di via een HUB aan e COM21 modem hangt krijg je een IP dus het werkt (hier al jaren zonder problemen).

Officieel mag het niet maar in de COM21 handleiding staat duidelijk dat je je COM21 modem aan een PC of HUB kan hangen.
Verder krijg je vrij lang IP's toegewezen. Dus als je 3 PC's achter elkaar aan en uitzetdan denkt UPC wel dat je 3 PC's aanhebt staan terwijl er maar 1 werkelijk tegelijk aan stond.
Ze moeten die COM21 modem gewoon als DHCP server gebruiken en hem als router laten gebruiken, dan is het hele gezeur afgelopen. Ik kan ook geen 2 modems krijgen :7

Senile! Senile Oekaki

• Morph666
ja maar kijk nu heb ik 2 helemaal verschillende ip adressen hoe kan ik nu elkaar vinden in games bij bv. Lan Games?
zoals met counter-strike enz...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26
Het zou niet eens mogelijk moeten zijn om met hetzelfde modem 2 ip's te krijgen. Gewoon een NAT router gebruiken, de ip's krijg je toegewezen door de DHCP server en daar kan je niks aan veranderen.

Verwijderd

1. Hm WTF je kan geen IP changen op een ISP was het maar waar :P
2. DHCP heb je bij chello in deze omgeving niet.
3. Oplossing :

GATEWAY =========> HUB ==========> Andere PC's

Of :

Router ------------> PC1, PC2

Voor de 1ste manier die heb je al gehad toen ik voor de laatste
keer bij je thuis was ;P

May The Source Be With You, Nerull

• Enforcer
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 10:38 schreef Morph666 het volgende:

[..]

wat wouden ze doen? mij aanklagen? }:O
ik heb nergens gelezen dat dat niet mag dus...
"De chello Service is uitsluitend bestemd voor particulier gebruik bij de Klant op de Locatie" en "Het is de Klant niet toegestaan om de dienst of onderdelen daarvan door te verkopen aan of te delen met derden, te verspreiden of anderszins commerciële activiteiten met behulp van de chello Service te ontwikkelen."

Verboden activiteiten zijn (onder andere): het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en dhcp-servers en interactieve multi-userforums;
het aansluiten van meerdere pcs en/of servers op een account.

url: http://info.nld.chello.nl/upcmnfc/alles_over_chello/acceptable_use_policy/62/620013.html

<gaap> :)

• Morph666
je zal wel gelijk hebben maar....

het zal mij weinig boeiuh :D :D

• Enforcer
  • Niet online
Je moet in ieder geval je hub niet direct op je kabelmodem aansluiten (lekker veilig ook) .. dus zorg ervoor dat je een "echt" intern netwerk krijgt :)

• Morph666
raar raar raar

met me realtek 8139 kaartjes ofso
krijg de 1e

-80.56.139.xx
-213.93.221.xx

dit krijg ik met mijn realtek kaartjes
met mijn 3com van chello krijg ik

213.93.xx.xx in iedergeval geen 213.93.221.xx
weer een ander geval

dus wat ik nu ga proberen is een ander netwerkkaartje
erbij kopen, en die erin steken

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Op dinsdag 16 april 2002 21:32 schreef Morph666 het volgende:
je zal wel gelijk hebben maar....

het zal mij weinig boeiuh :D :D
Tot ze het zien en ze je account disabelen. Dan kun je niet klagen want je hebt de voorwaarden waarvoor je getekend hebt geschonden.
En misschien verkoot je de verbinding van iemand anders die dat IP adres gekregen heeft.

• Enforcer
  • Niet online
Een verbinding verkloten kan niet ..
de dhcp server zorgt ervoor dat er een vrij ip adres beschikbaar wordt gestelt aan een netwerkkaart. Dus die is zowiezo altijd vrij.
Pagina: 1