kan mijn ftp server niet binnenkomen

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:47
Op vervolg van de vraag hoe ik mijn eigen pc extern wil bereiken (mijn pc achter proxy) heb ik uiteindelijk weten op te lossen (port mapping).

Nu heb ik een probleempje met het FTP-en. Ik kan wel inloggen maar krijg de lijst niet te zien. Heb ook zowat alles geprobeerd (bv. pasv mode) om het voor mekaar te kunnen krijgen, maar het lukt niet.
De situatie is dus als volgt:
Ik wil vanaf mijn pc op mijn werk die op een netwerk zit binnenkomen op mijn pc thuis. Deze pc thuis staat weer achter een servertje.

anyone who can solve this?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

welke poorten heb je doorgestuurd?? d8 nl. dat 20 en 21 voor je ftp waren.. in ieder geval 21. 20 wordt dan gebruikt voor je pasv etc..

correct me if I'm wrong please.

[edit]
YESS ik had gelijk :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

standaard gebruikt ftp 2 poorten, 20 en 21. Bij het starten van een transfer wordt er een poort afgesproken welke gebruikt gaat worden voor de transfer. Dit gaat in dit geval niet op, want je hebt poorten die gemapped zijn. Passive mode zou dit dacht ik moeten fixen.

Ik denk dat je firewall de data-poort (20) blokkeert.

p.s. ik ben geen guru op ftp/firewall gebied :P

• osado
Op maandag 15 april 2002 10:31 schreef DarthRaider het volgende:
standaard gebruikt ftp 2 poorten, 20 en 21. Bij het starten van een transfer wordt er een poort afgesproken welke gebruikt gaat worden voor de transfer. Dit gaat in dit geval niet op, want je hebt poorten die gemapped zijn. Passive mode zou dit dacht ik moeten fixen.

Ik denk dat je firewall de data-poort (20) blokkeert.

p.s. ik ben geen guru op ftp/firewall gebied :P
ik heb op de server poort 6667 gemapped naar mijn client pc, waar ik poort 6667 open heb gezet met Serv-U. Ik log dus ook in op poort 6667. Werkt allemaal ok, alleen krijg ik geen list.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 10:36 schreef osado het volgende:

[..]

ik heb op de server poort 6667 gemapped naar mijn client pc, waar ik poort 6667 open heb gezet met Serv-U. Ik log dus ook in op poort 6667. Werkt allemaal ok, alleen krijg ik geen list.
dat zeg ik, het file-transfer-protocol (ftp) gebruikt 2 poorten

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Nu heb ik een probleempje met het FTP-en. Ik kan wel inloggen maar krijg de lijst niet te zien. Heb ook zowat alles geprobeerd (bv. pasv mode) om het voor mekaar te kunnen krijgen, maar het lukt niet.

Ik kan niet zien wel prog je gebruikt maar neem aan FlashFXP. Op je client met F6 instellen (firewall/proxy) dat je de local ports wil binden aan het IP van je router/server. Zou moeten lukken. Zit zelf achter Vigor 2200 router en werkt perfect. :P

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• osado
Op maandag 15 april 2002 10:43 schreef nightowl het volgende:

Ik kan niet zien wel prog je gebruikt maar neem aan FlashFXP. Op je client met F6 instellen (firewall/proxy) dat je de local ports wil binden aan het IP van je router/server. Zou moeten lukken. Zit zelf achter Vigor 2200 router en werkt perfect. :P
normaliter gebruik ik Cute. Maar heb even met FlashFXP geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar. Welk ip-adres moet ik dan eigenlijk kiezen (ik heb meerdere geprobeerd)? Het ip-adres van de server thuis of het ip-adres van de server op mijn werk?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Het zal het wel niet zijn maar vergeet niet dat je bij sommige versies van Serv-u geen listing ziet als er iets niet klopt met de rechten. Verder kent Serv-u ook zoiets als Multi-Home IP dialog, iets waar je ook aan moet denken bij jouw config.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• osado
Op maandag 15 april 2002 11:28 schreef Tonnes het volgende:
Het zal het wel niet zijn maar vergeet niet dat je bij sommige versies van Serv-u geen listing ziet als er iets niet klopt met de rechten.
ik gebruik versie 2.5i. Ik heb alle rechten op de account waarmee ik inlog. Die werkten voorheen wel, toen ik nog mijn pc als server gebruikte

• osado
Op maandag 15 april 2002 10:31 schreef Kakarot het volgende:
welke poorten heb je doorgestuurd?? d8 nl. dat 20 en 21 voor je ftp waren.. in ieder geval 21. 20 wordt dan gebruikt voor je pasv etc..
als ik poort 6667 gebruik voor ftp, welke gebruikt ie dan voor pasv mode?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Bedoelde meer een niet bestaand pad o.i.d. Met 2.5e kwam dat nog wel eens voor..

T.o.v. 2.5k is enkel dit veranderd:

Version 2.5k Released 16 April 2001
-----------------------------------
* Fixed bug in setting server user limit to 0.
* Changed RNTO command so renaming to same file/dir name always succeeds.

Version 2.5j Released 19 March 2001
-----------------------------------
* Fixed bug in link handling of certain Windows' shortcuts.
* Added (much) more WinSock logging.
* Fixed bug causing server to run out of memory during DOS attack.
* Fixed problem with using UNC paths from the Emerald access DLL.
* Fixed bug sometimes causing 'hidden' files to get listed while they should not.

dus daar kan het niet aan liggen denk ik zo, tenzij die shortcuts niet goed lopen :?

Verder niet vergeten dat sommige kabelaars access onder port 1024 niet toestaan (zoals de mijne), waardoor je met port 21 al nix kan. Maar dat is het denk ik niet, het lijkt meer op een rechten-verhaal.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• osado
Op maandag 15 april 2002 11:36 schreef Tonnes het volgende:Verder niet vergeten dat sommige kabelaars access onder port 1024 niet toestaan (zoals de mijne), waardoor je met port 21 al nix kan.
ik gebruik poort 6667, dus daar ligt het ook niet aan.

Verwijderd

Ik weet zeker dat ftp inderdaad 2 poorten gebruikt, 1 voor de verbinding, en 1 voor de data.

Als je al een login verbinding hebt, moet 1 van beide de verbinding voor de data initieren. Standaard zal de server dit doen, hij is niet voor niks server. Maar als je als client achter een firewal zit, zal de ftp-server niet direct een verbinding met jou mogen maken. Hier is dacht ik de optie PASV voor. De server zal zich passive gedragen en wachten tot de client de data verbinding opent. Dat lukt namelijk wel.

Nu zit jij echter met een dubbel probleem. Zowel de server als de client mag niet direct een verbinding bij de ander openen. Er zijn vast meer mensen met dit probleem, maar een oplossing heb ik niet direct.

Misschien een login op de firewall waarmee je dynamisch een portmaping opzet. Er was wel zon soort optie in LeechFTP.

Correct me if I am wrong, maar nu snap je hopelijk waarom het fout gaat.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Forward poortje 20 eens door naar je ftp server.. dikke kans dat dat werkt.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• osado
Op maandag 15 april 2002 12:14 schreef Kakarot het volgende:
Forward poortje 20 eens door naar je ftp server.. dikke kans dat dat werkt.
geprobeerd, maar geen resultaat

Verwijderd

Ook poort 6666 mappen naar client met ftp server.

Die externe pc waarmee je de ftp server probeert op te komen zit die soms achter een router met winroute? dan biedt dit oplossing:

If you are behind WinRoute and you are trying to access an FTP server with a port number different from 21, you will not receive a directory listing. In order for this to work you must do the following:

Go to the WinRoute machine
Turn off the WinRoute engine
Go to menu Start->Run
Type regedit to access the Registry Editor
Find HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/kerio/WinRoute/Module/0
Modify SpecParams so that the value is equal to the port number of the FTP server you would like to access
Turn WinRoute engine back on.
This should allow anyone behind WinRoute to access an FTP server that uses the non-standard ports specified in SpecParams.

• osado
Op maandag 15 april 2002 14:38 schreef bolluh het volgende:
Ook poort 6666 mappen naar client met ftp server.

Die externe pc waarmee je de ftp server probeert op te komen zit die soms achter een router met winroute? dan biedt dit oplossing:

If you are behind WinRoute and you are trying to access an FTP server with a port number different from 21, you will not receive a directory listing. In order for this to work you must do the following:

Go to the WinRoute machine
Turn off the WinRoute engine
Go to menu Start->Run
Type regedit to access the Registry Editor
Find HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/kerio/WinRoute/Module/0
Modify SpecParams so that the value is equal to the port number of the FTP server you would like to access
Turn WinRoute engine back on.
This should allow anyone behind WinRoute to access an FTP server that uses the non-standard ports specified in SpecParams.
idd. ik gebruik winroute. Ik zal kijken of ik het hiermee kan oplossen.

• osado
Ik heb het geprobeerd, maar lukt nog niet echt. Ik wil wel ff duidelijkheid hebben over de volgende zin:

<b>If you are behind WinRoute and you are trying to access an FTP server with a port number different from 21, you will not receive a directory listing. In order for this to work you must do the following.....</b>

bedoelen ze hiermee dat een client pc die op een server is aangesloten die winroute gebruikt geen listings kan krijgen op externe ftp servers anders dan poort 21?
zo ja, dan is dat niet het probleem wat ik bedoel. Ik wil dus een pc bereiken van buitenaf. Die pc die ik dus wil bereiken, staat achter een server waar winroute op wordt gedraaid.
Pagina: 1