Toon posts:

lawaai UPS?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
ik moet voor een servertje een UPS kopen en ik zat te denken aan een APC Smart UPS 420VA .
maar dat ding maakt een lawaai 45 dBA volgens de site van de fabriekant en dat lijkt me een beetje erg veel.
er is vast wel een tweaker die dit ding thuis heeft staan en mij kan vertellen hoeveel herrie dit ding echt maakt

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Dit is nieuw... :?

Er zit toch geen FAN('s) in die UPSsen. Dus hoe kan hij dan zo'n 'herrie' maken?! Die UPSsen die ik heb gezien zijn alleen loodzwaar, that's it :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
waarschijnlijk genereert hij dat geluid als hij op accu slaat, maar dat is niet meer dan brommen.
Zitten inderdaad geen fans in, dus.............??

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Staan er hier ook een paar te draaien, maken geen geluid of ik kan het niet horen door het gezoem van de servers :P
Nee maar serieus bij normaal gebruik maakt zo'n ding echt geen duidelijk merkbaar geluid.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als de stoom uitvalt gaat er meestal wel een fan draaien. In ieder geval de upssen die ik hier op het werk heb staan (19"). Afgelopen vrijdag nog een stroomstoring gehad, dus vandaar dat ik het weet !!!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
UPSen maken geen geluid. Ik heb ze nog nooit horen kreunen of lawaai maken iig. Pas als je de stekker eruittrekt gaat ie lawaai maken.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:14

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op maandag 15 april 2002 11:13 schreef _JGC_ het volgende:
UPSen maken geen geluid. Ik heb ze nog nooit horen kreunen of lawaai maken iig. Pas als je de stekker eruittrekt gaat ie lawaai maken.
Dit klopt helemaal.

Sommige UPSen willen ook nog wel eens bij het opladen lawaai maken heb ik gehoord, maar zelf nog nooit meegemaakt.

Verwijderd

ik heb die smart ups 420. deze heeft geen fan (heb 'm al een paar keer open gemaakt) maar maakt wel een brom als ie op de batterij gaat werken. Hopenlijk is dat voor jou niet al te veel dus merk je er nix van. Het alarm van de ups bij stroomuitval is zowiezo veel irritanter :)
Pagina: 1