[Linux] hoe driver te installen

Pagina: 1
Acties:

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
[ik ben n00b met linux, dus plz duidelijk uitleggen]

Ik heb hier een emu10k1.tar.gz file, ik heb hem gunzipped zeg maar naar de dir root/downloads/ume10k1
maar als ik nou ./configure --prefix=/usr doe krijg ik een fout.

Nou is m'n vraag, hoe krijg ik die driver, dus m'n geluid aan de praat onder Linux Mandrake 8.1 :?????
(gaat om een soundblaster 5.1)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die driver zit standaard al in de linux kernel... En al helemaal in mandrake 8.1 :?

Normaliter moet je zoiets als module voor de kernel aanmaken.. Daar is meestal ook een readme voor (file uitpakken en de README/INSTALL lezen)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je geluid zou al moeten werken. doe eens "lsmod | grep emu" als root, en kijk of emu10k1 is geladen, zoniet dan "modprobe emu10k1". Maar ik denk dat je ook in het Mandrake Menu het wel moet kunnen instellen.
Krijg je misschien ook een foutmelding ofzo waarom je denkt dat het geluid niet werkt?

Verwijderd

volgens mij gebruikt Mandrake ALSA en gaat de opensource (OSS) driver dus niet werken ;)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Zelfs als het niet zou werken met de standaard drivers, dan nog zou ik niet met die brakke losse drivers proberen te werken. Kijk eens op www.alsa.org, daar staat een driverpakket, waarin een driver zit voor zo ongeveer élke geluidskaart die er is...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 15 april 2002 09:43 schreef Jorick het volgende:
maar als ik nou ./configure --prefix=/usr doe krijg ik een fout.
FF een losse tip tussendoor , als je een fout krijgt, is het meestal wel handig, om deze foutmelding gelijk in je openingspost te zetten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1