[LCD]temp en fanspeed calls needed

Pagina: 1
Acties:

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 09:50
Ik en mijn broer zijn bezig een baybus te maken met led voor aandrijving van fans en meer, met behulp van een PIC 16f876.

Nu, hardware matig is alles af, maar de software nog nie. Deze kunen we nog niet schrijven aangezien we nergens vinden hoe we de temperatuur en de fanspeeds en de CPU speed en zo kunnen te weten komen.

Ik ben dus op zoek naar de calls voor deze variabelen in om het even welke taal. Alle hulp is zeer welkom.

Verwijderd

misschien gebruik maken van mbm?
volgensmij kun je dat niet mbv api-calls voor elkaar krijgen... (cpu speed btw we, maar dat is verschillend per (windows) OS)

• Squall-sX
tis voor een win 2K

en er zouden normaal gezien calls voor moeten zijn, want ik heb heir een lcd programma uit elkaar gehaald met een dll reader en hij bleek de temparatuur te weten te komen langs kernl32.dll of nt..dll of zoiet, maar ik kon de juiste call niet vinden.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Zou eens contact opnemen met de maker van het proggie Speedfan (links te vinden op GoT en bij onze vrinden van Google).

Die doet software matig wat jullie ook willen. Misschien ff kijken naar die SW?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

[topic=237215/1/50]
misschien heb je hier wat aan. ik d8 me ook te herinneren dat de cpuspeed ergens in je register stond. maar of dat in win2k is weet ik niet.

dit topic hoort btw in
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/14
thuis

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27

pistole

Frutter

WMI ?
zit volgens mij standaard in 2k, en de volledige specs (SDK) kan je bij MS downloaden.

Ik frut, dus ik epibreer

• Squall-sX
Dus gewoon langs de SMB blijkbaar, bedankt.
Pagina: 1