[Mac] CD's branden met OS 9

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 05:02
We hebben hier een DTP-ster zitten met een PowerMac G4. Deze moet zo nu en dan CD's branden om naar de drukker te sturen. Nu kan je standaard in OS 9 CD's branden door bestandjes naar de CD te slepen. Tot zover niets aan de hand.

Echter, nu wil ze een CD-RW gebruiken, maar dit lijkt niet te lukken om dit te branden. Kan OS 9 dit vanzelf of moet je hier additionele software voor hebben?

Verwijderd

Staat er op de computer de laatste versie van DiskBurner?

Om de disk leeg te maken gebruik ik onder OS X gewoon de applicatie om hd's te formateren. (als dat nodig is natuurlijk :))

• PluueeR
De discburner die bij OS 9.1 zit geloof ik. Maar als ik die start zegt ie dat ik er een lege CD in moet pleuren. En dan zit de CD-RW er al in.

Heb via schijfinitialisatie geprobeerd die schijf te legen. Maar die zegt dat ie dat niet kan op een Alleen Lezen disc.

Verwijderd

Oh ik weet het al
Selecteer de CD en ga naar Erase... onder "Special" Menu

• PluueeR
heb je het nu over OS-X of over OS 9?

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 10:23 schreef PluueeR het volgende:
heb je het nu over OS-X of over OS 9?
allemaal OS 9

Verwijderd

Ehhm ik ben niet helemaal thuis in de Mac-wereld, maar weet je zeker dat de drive die erin zit ook CDRWs kan branden?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 15 april 2002 17:13 schreef Networx het volgende:
Ehhm ik ben niet helemaal thuis in de Mac-wereld, maar weet je zeker dat de drive die erin zit ook CDRWs kan branden?
ja.

"CD-RW drive (writes CD-R discs at 24x speed, writes CD-RW discs at 10x speed, reads CDs at 32x speed)"

waarschijnlijk zit die drive erin (of vergelijkbaar)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1