Toon posts:

Alu Folie voor Airflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken, kun je aluminium folie gewikkeld om karton niet heel goed gebruiken om je airflow te optimaliseren. Ik heb over aluminium folie maar een topic gevonden namelijk : [topic=253829/1/25]
dit topic ging over alu folie aan de binnenkant van de kast. Daar zeiden ze iets over schraapsel dat kortsluiting kan maken. Maar volgens mij geleid aluminium folie toch helemaal geen electriciteit.
Het lijkt mij namelijk goed om de hitte van de CPU's apart af te leiden met koeling zodat de airflow niet ten koste gaat aan de inefficiente bouw van de kast.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel tijd heb om alle airflow topics door te lezen, mijn excuses hiervoor.

Verwijderd

alu folie geleidt vlgs mij wel.. k kan me ooit herinneren dat mijn pa een zekering verving met alu folie omdat we even geen zekering meer hadden...

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12
aluminium folie geleidt zeker wel, auto's worden ook van aluminium gemaakt (zei het iets dukker :P ) en je kunt je de schok die je afentoe krijgt van een auto toch wel voor de geest halen denk ik.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:42

schizofreen

ik & jij

ten eerste: Aluminium geleid wel degelijk, check je BINAS voor dit soort informatie

ten tweede: je hebt het over aluminium folie gewikkeld om karton, stel je voor dat het folie loskomt en delen van je PC kortsluit. Daar wil je niet aan denken.
Bovendien, als je toch karton gaat gebruiken, waarom wil je er dan nog folie omheen doen?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• basif
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07-2021

basif

Knowledge comes first

ALuminium geleid weldegelijk.
Op zich is het geen slecht idee.
Voordeel van aluminum is dat het flexibel is en in de uiteindelijke vorm blijft zitten.
Karton zou ik niet gebruiken , je zou aan aluminium genoeg hebben. Gevaarlijke van Aluminium is dat het geleid dat zou ik simpelweg oplossen m.b.v. een spuitbus. B-)
Op maandag 15 april 2002 08:59 schreef director het volgende:
Ik zat te denken, kun je aluminium folie gewikkeld om karton niet heel goed gebruiken om je airflow te optimaliseren. Ik heb over aluminium folie maar een topic gevonden namelijk : [topic=253829/1/25]
dit topic ging over alu folie aan de binnenkant van de kast. Daar zeiden ze iets over schraapsel dat kortsluiting kan maken. Maar volgens mij geleid aluminium folie toch helemaal geen electriciteit.
Het lijkt mij namelijk goed om de hitte van de CPU's apart af te leiden met koeling zodat de airflow niet ten koste gaat aan de inefficiente bouw van de kast.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt veel tijd heb om alle airflow topics door te lezen, mijn excuses hiervoor.

Verwijderd

inderdaad, aluminium geleidt. het is metaal, en dat blijft het ook als je er folie van maakt.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Jackass testt of Aluminium geleid (het geleid wel, heb zo'n deurmat schakelaar mee gemaakt :Y))

Pak wat alu folie, rol het op, doet dit nogmaals met een ander stukje allufolie. steek ieder "rolletje" in een gat van de stopconact, and touch the left, with your left hand, and the righter with your right hand. >:)
/\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\
DONT TRY THAT AT HOME!!!!!!!!!!!!! (or byyourself)

maar alu folie geleid dus wel degelijk, het is net als aluminium, maar dan dunner :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Heb er een keer een doorgebrande voeding mee gemaakt. Zekering was gesprongen, dingetjes opengemaakt, stukje alu-folie ertussen en hij deed t weer perfect. (Tot mn amd kwam die toch wel een nieuwe voeding wilde :))

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 20:50 schreef BananeKoning het volgende:
Heb er een keer een doorgebrande voeding mee gemaakt. Zekering was gesprongen, dingetjes opengemaakt, stukje alu-folie ertussen en hij deed t weer perfect. (Tot mn amd kwam die toch wel een nieuwe voeding wilde :))
De natte droom van de vrijwillige brandweer...
Pagina: 1