Toon posts:

Jullie advies opgevolgd, maar nu??*bios flash a7v*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens,

ik open nu maar even een nieuwe topic, want wat er nu gebeurd, ik weet het niet!

Ik heb gisteren mijn asus a7v bios geflashed met de bios 1010a.bin.
Na het 'successfully' gezien te hebben, op reset gedrukt.
Resultaat: Je raadt het al, geen beeld!

Nu heb ik even gezocht via de search en daar stond in dat ik EERST mijn powerkabel eruit moest trekken en DAARNA de batterij eruit. Zo gezegd zo gedaan. Ik moest 4 uur wachten. Heb dus 6 uur gewacht. Powerkabel erin gedaan, batterij erin en POWERKNOP ingedrukt.....

Nu komt dus het mooiste, nu valt hij gwoon uit na 3 sec.
Geen beeld -> geen piepjes -> NIX!!! Hij valt gwoon weg!
Heeft iemand een idee? PLZ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Terug flashen naar je oude versie d.m.v. een bootflop i.c.m. Award Bootblock?

webOS all the way!

Verwijderd

Waarom trek je de spanningskabel er niet af en daarna doe je een bios reset. Dat duurt geen 6 uur met 6 seconden ofzo.

Staat allemaal in je BIOS boekje. Meestal zit er vlak bij je BIOS een jumper waarbij staat "clear cmos" of iets dergelijks. Zet deze even zo dat hij contact maakt met de vrijstaande pin. Even een paar tellen wachten (7 ofzo) daarna terug doen. En daarna de stekker in je PC. Aanzetten... veel plezier O+

Verwijderd

Topicstarter
nou hij post niet meer. geen peep NIX!
Maar dat hij uitvalt heeft toch niets met die bios flash t emaken?
Voordat ik de batterij eruit heb gehaald en 6 uur heb laten staan, viel hij ook niet uit. Hij poste dan wel niet, maar uitvallen deed hij ook niet

Verwijderd

Bij de weg kerels,

Die AWARD Bootblock werkt die nu alleen met een ISA of als het niet anders kan een PCI videokaart????

Vroeger MOEST je namelijk een ISA kaart hier voor hebben

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ligt dat nu aan mij of lijkt het zo dat asus-boardjes (kwaliteit) veel vaker biosflashproblemen hebben dan de andere merken?

Verwijderd

Topicstarter
jah maar, nu is mijn cmos ook gecleared.. beetje moslachtig. kreeg hem namenlijk niet zo snel gecleared.. en ach moest toch slapen. Dus maar even zo gedaan.. maar is mijn mobo nu dood?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dat ie uitgaat dat klopt als een bus als je op je cpu een koeler heb staan die geen toerental sensor heeft,of dat ie een te laag toerental heeft,of simpelweg dat de sensor kapot is dan gaat je mainboard in zn beveiliging.

in de laatste paar bios versies zit dit erin gebouwd en je pc gaat dus bijna direkt weer uit als ie geen goede werkende cpu ventilator ziet.

het is niet nodig om na het flashen je batterij eruit te halen of je cmos te resetten, wel kan je in je bios de setup defaults laden en hierna je bios weer instellen zoals je dat zelf wil hebben.

Verwijderd

het heeft dan wel niets met je geflash te maken maar wel met je BIOS :)

Je hebt je bios geflashed en nu is hij uit na 3 seconden. Normaal zit je dan nog lekker in je BIOS tijdens het opstarten maar nu gaat hij uit. Het ligt dus aan je BIOS.. en voorheen was deze goed.

Je moet dus weer terug naar je vorige BIOS. maar dat gaat nu niet... euhmmm een BIOS reset is volgens mij nog het enigste wat je kan doen of je moet een ander BIOS tjippie halen.

Verwijderd

Topicstarter
bios reset. hoe realiseer ik dit met een asus a7v

ennehhh.... mijn fan werkt toch echt correct hoor!....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 08:55 schreef monterey het volgende:
dat ie uitgaat dat klopt als een bus als je op je cpu een koeler heb staan die geen toerental sensor heeft,of dat ie een te laag toerental heeft,of simpelweg dat de sensor kapot is dan gaat je mainboard in zn beveiliging.

in de laatste paar bios versies zit dit erin gebouwd en je pc gaat dus bijna direkt weer uit als ie geen goede werkende cpu ventilator ziet.

het is niet nodig om na het flashen je batterij eruit te halen of je cmos te resetten, wel kan je in je bios de setup defaults laden en hierna je bios weer instellen zoals je dat zelf wil hebben.
JAHHHHH SUPER JIJ ROELT!!!
Ik heb de fan power even op andere fan connector aangesloten en nu doet hij het wel!!!! w00t! THX!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja dit was voor mij een bekend probleem ik werk nl in een computerzaak en als je dat lang genoeg doet dan kom je vanzelf een hoop van deze gekke nukken tegen maargoed je probleem is opgelost veel succes verder.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 15 april 2002 08:52 schreef zandpaddo het volgende:
ligt dat nu aan mij of lijkt het zo dat asus-boardjes (kwaliteit) veel vaker biosflashproblemen hebben dan de andere merken?
Met Asus heb ik nog nooit problemen gehad, met ECS ook niet :) Maar met MSI 3/3 keer ging het fout :( Gewoon in dos-mode geboot zonder enige driver te laden. En dan vanaf de HD flashen. Voor mij dus geen MSI :r meer.

webOS all the way!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb laatst nog 2 moederborden van MSI geflasht, geen problemen gehad.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 april 2002 08:52 schreef The_A_Freak het volgende:
Bij de weg kerels,

Die AWARD Bootblock werkt die nu alleen met een ISA of als het niet anders kan een PCI videokaart????

Vroeger MOEST je namelijk een ISA kaart hier voor hebben
Het maakt in principe helemaal niet uit welke videokaart erin zit. De bootblock BIOS werkt ook gewoon zonder een videokaart. Het vuurtje liep alleen rond vanwege het feit dat je op de oudere moederborden de BootBlock BIOS alleen kon zien via een ISA videokaart :) Maar het werkt dus wel, je kunt gewoon een bootflop met de juiste stuff in het gleufje duwen om de BIOS alsnog te flashen.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:45 schreef BalusC het volgende:

[..]

Het maakt in principe helemaal niet uit welke videokaart erin zit. De bootblock BIOS werkt ook gewoon zonder een videokaart. Het vuurtje liep alleen rond vanwege het feit dat je op de oudere moederborden de BootBlock BIOS alleen kon zien via een ISA videokaart :) Maar het werkt dus wel, je kunt gewoon een bootflop met de juiste stuff in het gleufje duwen om de BIOS alsnog te flashen.
Moet ie natuurlijk wel zover posten dat ie je floppydrive ken bebruiken want ik vermoedt dat dat ding niet uit zichzelf gaat zitten flashen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 april 2002 19:55 schreef scollon het volgende:

[..]

Moet ie natuurlijk wel zover posten dat ie je floppydrive ken bebruiken want ik vermoedt dat dat ding niet uit zichzelf gaat zitten flashen
Neehoor, zo gaat dat niet. Als de BIOS is verneukt, dan post ie helemaal niet eens.. :o

De BootBlock principe bestaat uit een hardcoded stukje dat in de achtergrond zit. Als de BIOS is verneukt, dan treedt de BootBlock direct in werking. Het slaat alle stappen van de standaard POST procedure over (de BIOS is immers verneukt hé), zoals het detecteren van de videokaart, het checken van de CPU, het controleren van het geheugen, bekijken van de harddisks, toewijzen van een DMI tabel, etc.. Deze stappen worden allemaal simpelweg overgeslagen.

Met een ISA videokaart is het volgende het enige wat je zo ongeveer ziet:
code:
1
2
3
4
5
AWARD BootBlock BIOS v1.0
Searching for floppy . . .

No floppy found
Please insert a floppy and hit any key . . .

De modernere BootBlock BIOS'jes zijn tegenwoordig verrijkt met een stukje code dat de huidige PCI en AGP videokaarten via de legacy (ISA) manier benaderd kunnen worden, zo zie je er ook nog wat van :)
Pagina: 1