Prive mededelen dat je Gewaarschuwt bent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28
Is het niet slimmer Members persoonlijk duidelijk te maken dat ze een waarschuwing krijgen, ik ben ook een keer gewaarschuwd maar dat was in een forum waar ik meteen een bann kreeg, dus die heb ik nog nooit gelezen, die ban is wel weg, maar het gaat er toch om dat ik het lees.

Ook vind ik dat een Mod een waarschuwing niet in een Topic hoeft te zetten, beetje lullig dat andere daarvan mee moeten genieten.

PS iedereen zegt dat je als je een waarschuwing krijgt dat je het via mail ook krijgt, nou ik heb dus nooit wat gekregen en m`n xs4all mail werkt als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk moeten waarschuwingen (ook) in het topic worden gegeven, zo weet iedereen die ermee geconfronteerd is dat dit niet door de beugel kan. En in gevallen waarin je mail niet aankomt kan je het toch nalezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 08:24 schreef EmBee het volgende:
Is het niet slimmer Members persoonlijk duidelijk te maken dat ze een waarschuwing krijgen, ik ben ook een keer gewaarschuwd maar dat was in een forum waar ik meteen een bann kreeg, dus die heb ik nog nooit gelezen, die ban is wel weg, maar het gaat er toch om dat ik het lees.
Normaliter krijg je bij zwaardere overtredingen ook een begeleidend e-mailtje. Het wil wel eens gebeuren dat dit er bij in schiet, zei het zelden. Dit maakt de sanctie echter niet minder geldig o.i.d. We doen niet aan vormfouten ;)
Ook vind ik dat een Mod een waarschuwing niet in een Topic hoeft te zetten, beetje lullig dat andere daarvan mee moeten genieten.
Ik wil even 2 puntjes aankaarten hier.
Ten eerste wordt je publiekelijk op de vingers getikt. Dit weet je ook van te voren, aangezien je het wel eens meer gezien hebt bij andere users.
Ten tweede zorgt dit er meteen voor dat andere users kunnen zien dat er iets gedaan is met de persoon die een overtreding begaan is. De meeste users kunnen redelijk inschatten wanneer iemand te ver gaat en er actie ondernomen moet worden. Door dit gedeeltelijk openbaar te doen neem je vragen achteraf weg. Daarnaast worden een heleboel e-mailtjes verstuurd waarbij je nooit in de topics terug zult zien dat er met waarschuwingen o.i.d. gesmeten is.

Als jij publiekelijk de fout in gaat dan wordt je er ook publiekelijk op gewezen, dat is waar het in het kort op neer komt
PS iedereen zegt dat je als je een waarschuwing krijgt dat je het via mail ook krijgt, nou ik heb dus nooit wat gekregen en m`n xs4all mail werkt als een tiet
Zie mijn eerdere opmerking over vormfouten ;)
e-mail gebeurt in 99,5 % van de gevallen, helaas gebeurt het soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik kreeg een 1 dags ban, ik kon nergens terug vinden hoe lang die bann was ik heb diverse Mods gesproken via ICQ & IRC maar niemand wist het zeker moesten ze overleggen duurde wel een halve dag maar ik wist wel dat ik een bann had van een dag,

* embee las de faq maar kwam er niet uit hoe lang mijn bann moest duren.

Opzich hebben jullie wel gelij, maar als jij opgepakt word op straat omdat je een verkeersbord aan het stelen bent, gaat de politie toch ook niet zitten schreeuwen (deze jongen zit fout want hij is een verkeersbord aan het jatten!!!!) en dat alleen maar om te laten zien aan andere jongens dat het fout is.

Nou zal je wel zeggen dat dit geen vergelijking is maar ik vind voor een gedeelte van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Jaymz

Keep on moving !

Jij hebt ooit eens een 24 uurs HK ban gehad. Normaliter wordt er dan _automatisch_ een mailtje gestuurd, alleen is dat in jouw geval een beetje de mist in gegaan :)

Zowieso is het de bedoeling dat je een OW ook via de mail te horen krijgt, waarbij (zoals wel vaker) de uitzondering de regel bevestigt :)

Resumee: Waarschuwingen worden inderdaad 'prive' gemeld, maar het gaat wel eens mis. (wij zijn ook maar mensen). Dat het ook en publique gebeurd legt nelske al uit, maar het komt er op neer dat andere mensen A: dan zien dat wij het beleid daadwerkelijk uitvoeren en B: op deze wijze van fouten van anderen kunnen leren. (enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 15 april 2002 09:12 schreef EmBee het volgende:
Opzich hebben jullie wel gelij, maar als jij opgepakt word op straat omdat je een verkeersbord aan het stelen bent, gaat de politie toch ook niet zitten schreeuwen (deze jongen zit fout want hij is een verkeersbord aan het jatten!!!!) en dat alleen maar om te laten zien aan andere jongens dat het fout is.
Nee, maar alle omstanders (mensen die de topic volgden in onze analogie) zien wel dat de jongen meegenomen wordt naar bureau en/of een boete krijgt.
Dat ie fout is omdat hij een verkeersbord aan het jatten is weten diezelfde omstanders allang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 09:12 schreef EmBee het volgende:
...

Nou zal je wel zeggen dat dit geen vergelijking is maar ik vind voor een gedeelte van wel
Samen met de hierbovenstaande opmerkingen:
In regionale bladen staat ook regelmatig welke activiteiten de politie heeft gedaan waarbij initialen genoteerd worden van de dader. Het is hier dus ook niet zo dat je met naam+achternaam vermeld wordt maar wel met je nick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

En dat de nick erbij genoemd wordt vind ik een goed systeem. Het blijkt gewoon dat mensen betere manieren tonen als publiekelijk getoond wordt dat hun gedrag fout is.

En bovendien: Wat boeit het nou of iedereen ziet dat je die waarschuwing krijgt? Iedereen heeft zich dan toch al aan je lopen ergeren (waarom krijg je anders die waarschuwing) en het enige dat ze dan extra zien is dat er wat aan gedaan wordt.

Ze vinden je echt niet meer of minder eikel omdat een modje er wat van zegt. Sterker nog: Als men het gevoel krijgt dat er niks aan gedaan wordt gaat men de modjes eikels vinden!

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Het feit dat je dit topic opent bewijst het nut van het openbaar vermelden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 12:58 schreef justmental het volgende:
Het feit dat je dit topic opent bewijst het nut van het openbaar vermelden.
Waarschijnlijk doel jij op de "schaamte" die de overtreder voelt. Dat is niet verkeerd nee i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 15 april 2002 12:59 schreef nelske het volgende:
Waarschijnlijk doel jij op de "schaamte" die de overtreder voelt. Dat is niet verkeerd nee i.m.h.o.
Dat bedoel ik ja.
De schaamte is een onderdeel van de 'straf'.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wist je dat er zelfs mensen zijn die vinden dat we alles nu al veel te veel intern afhandelen? Dat hoor ik ook vaak, dat we "zomaar" mensen bannen, omdat we dat even intern afhandelen en dan een mail sturen.... Dat we moeten melden welke users geband zijn enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1