Kleurenprobleem met Canon BJC6200 printer

Pagina: 1
Acties:

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

Topicstarter
ff voor de understanding: printer = Canon BJC6200 (techn. gelijk aan S450). Deze printer is nu ruim een jaar in gebruik, en doet z'n werk met Pelikan cartridges.

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat de kleur geel niet direct "meedoet" met de andere kleuren. Als ik een foto wil printen, dan duurt het een halve bladzijde voordat de geel-cartridge "op gang" is gekomen. Dit gebeurt meestal als ik daarvoor veel tekst (zwart) heb geprint of als de printer een paar dagen niet is gebruikt. Verder blijft de afdruk ook vrij flets. De cyan- en de magenta-cartridges hebben dit probleem niet. Tot voor een paar maanden terug had ik hier totaal geen last van. Iemand bekend met dit probleem?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe die printer werkt, maar ik zou zeggen dat er iets vuil is waar de inkt langs moet gaan zeg maar, vooral omdat je zegt na een paar dagen, is het hoogst waarschijnlijk uitdroging van een "iets" waar de inkt door of langs moet. :)

Probeer het eens schoon te maken met een doek die je vochtig hebt gemaakt met warm water :)

Verwijderd

dit is een probleem van de printkop
die zul je eens moeten reinigen, door hem een tijdje op een vochtige doek te zetten (doe dit wel zonder de catridges erin)
ik weet niet of je die pelikan catridges ook kan doorblazen, anders zou je dat eens moeten doen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Printkop kan aan z'n eind zijn, heb je wel vaker na vaak nieuwe cartridges plaatsen. Volgens Canon gaat die printkop zo'n 5 vullingen mee.

Kan ook nog zijn dat je cartridge nog dichtzit van boven. Heb ik ook een keer meegemaakt met een nepper, was het ontluchtingsgat aan de bovenkant niet goed open, ff uitsteken met een schaar en printen als een gek :)

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 11:15 schreef _JGC_ het volgende:
Printkop kan aan z'n eind zijn, heb je wel vaker na vaak nieuwe cartridges plaatsen. Volgens Canon gaat die printkop zo'n 5 vullingen mee.

Kan ook nog zijn dat je cartridge nog dichtzit van boven. Heb ik ook een keer meegemaakt met een nepper, was het ontluchtingsgat aan de bovenkant niet goed open, ff uitsteken met een schaar en printen als een gek :)
Ik ben pas aan m'n 3e black- en 2e color-cartridges bezig. Dat uitsteken heb ik al bekeken, maar er zit zo te zien alleen een soort ventieltje onder een stickertje. Deze is trouwens op alle cartridges dichtgeplakt, en ook op de orginele canon-tankjes is dat het geval...

edit: vergat ik nog; die truuk met de printkop op het vochtige doekje heb ik nog niet gedaan. Deed ik vroeger wel met de HP-cartridges van m'n good-old DJ500 (is 10 jaar meegegaan!) Deed ik met aceton op verbandgaas (= 100% pluisvrije katoen)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat ventieltje moet wel lucht kunnen aanzuigen, anders print ie niets. Op de Canon patroontjes zie je het misschien niet, maar die imitatie gevallen zijn echt een ramp daarin.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Ik heb zelf de BJC6000 en had laatst ook zo'n probleem, de rood kwam niet echt meer duidelijk naar voren.
Mijn oplossing: printkoppen eens eruit halen, en flink schoonmaken. Die van de BJC6000 zijn volledig te ontmanetelen, dus schoonmaken was vrij easy. Ik hoop voor jou dat die van de 6200 dat ook zijn, scheelt je namelijk veel werk :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 23:45 schreef Delta2 het volgende:
Ik heb zelf de BJC6000 en had laatst ook zo'n probleem, de rood kwam niet echt meer duidelijk naar voren.
Mijn oplossing: printkoppen eens eruit halen, en flink schoonmaken. Die van de BJC6000 zijn volledig te ontmanetelen, dus schoonmaken was vrij easy. Ik hoop voor jou dat die van de 6200 dat ook zijn, scheelt je namelijk veel werk :)
De BJC 6000 en 6200 zijn volgens mij kwa printkop en cartridges identiek. Volgende keer maar weer eens orginele cartridges kopen denk ik :{

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op maandag 15 april 2002 10:13 schreef enigma het volgende:
dit is een probleem van de printkop
die zul je eens moeten reinigen, door hem een tijdje op een vochtige doek te zetten (doe dit wel zonder de catridges erin)
ik weet niet of je die pelikan catridges ook kan doorblazen, anders zou je dat eens moeten doen.
Op een vochtige doek zal idd de oplossing zijn. Waarschijnlijk zitten die spuitmondjes gewoon verstopt. Zorg iig wel dat je de cartridges eruit haalt als je 'm op een vochtige doek zet, want anders lopen de cartridges leeg ;)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Pagina: 1