Toon posts:

Hoe een partitieverwijdering ongedaan maken (fat32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gisteren heb ik een nieuwe installatie van XP uitgevoerd. Helaas heb ik daarbij mijn back-up partitie van 10 gig verwijderd :'( . Deze stond op een aparte harde schijf.

Wie weet of er een manier is om deze partitie weer beschikbaar te maken zonder dat de data die in die partitie stond verwijderd wordt?

Groeten,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Data-recovery tools gebruiken...

[search=data recovery]
[search=data terughalen]

Die schijf verder met rust laten trouwens, ik hoop voor je dat er geen écht belangrijke dingen opstonden..

Als je geluk hebt kun je misschien de FAT tabel handmatig herstellen, maar dan moet je wel exact weten hoe de schijf opgedeeld was (cylinders, enz..).
Met een fateditor kun je in theorie dan de boel weer rechtbreien... in theorie dan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

er zijn bepaalde programmas die dat alle bestanden opnieuw terugzetten best even vragen in een computerwinkel die weten wel wat je exact nodig hebt :)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Easy recovery professional Edition gebruiken.
Zoek er maar eens op, in combinatie met mijn username, dan kun je er heel wat over vinden. Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harddisk heeft nu een QNA Un*x partitie???

Helaas heb ik nog maar één onbenullig bestandje terug kunnen halen. :'(

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hm dan staat t typenummer van de partitie niet goed... probeer eens een Red Hat Linux bootflop te downloaden (www.redhat.com) en dan fdisk op die flop te gebruiken. Daarmee kan je dit soort gegevens veranderen (bijvoorbeeld typenummer b voor die partitie gebruiken=FAT32), en als je nog niet hebt geschreven op die HD, heb je een goede kans om de zaak terug te halen, door simpelweg de schijf opnieuw te partitioneren :) heb je geen dure tools voor nodig... alleen misschien een beetje Linux kennis (alhoewel die flop vrij simpel werkt).

Verwijderd

Topicstarter
Hoera, ik heb alles terug. Ik heb mijn originele raid 1 set weer in de computer geplaatst en met getdataback 1.04 voor NTFS 98% terug kunnen halen.

NU staat alles in raid 0, ik hoop dat ik nooit geen problemen meer heb.

Iedereen bedankt voor de tips!

:)
Pagina: 1