Toon posts:

Schommelende voltages...dodelijk voor hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,
Het valt jullie vast ook op bij het kijken naar dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/publicenemy/PublicEnemy/Voltages.JPG

Jep alles schommelt op en neer...

Ik heb meer PCalert plaatjes gezien maar die hadden allemaal mooie rechte lijnen!
En ik heb ook al 2 x een K7T266 mobo zien overlijden dus vandaar de gedachte : schommelende voltages...dodelijk voor hardware?

Kan dat dus door deze voltageschommelingen komen?
Betreffende voeding is een Macron PT-300,die overigens binnenkort plaats gaat maken voor mr. Enermax (of andere op jullie aanraden)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het maakt niet zo veel uit als je systeem maar stabiel blijft. Als je erg veel last hebt van vastlopers dan zou dat nog wel eens aan je voeding kunnen liggen. Ik heb hier ongeveer hetzelfde beeld qua voltageschommelingen maar het loopt allemaal perfect. :)

Wat betreft die Enermax: Go 4 it!! *D

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Valt nog wel mee , dit zijn allemaal schommelingen van 0,1 volt ofzo.

ALs je voltage op 4,5 v gaat lopen ipv van 5 volt dan hoef je er echt pas aan te doen.

Verwijderd

De dodelijke problemen zullen pas komen als de voltages boven de bovenste limiet komen. Electronica zal niet goed werken bij te lage voltages maar niet overlijden.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb ook een heel vreemd probleem met voltages, het gaat om 2 computers het het Chaintech 6BTM moederbord, ik heb laatst op deze 2 moederborden de nieuwste BIOS met win2k/XP ACPI support gezet. De computers kunnen nu op standby maar bij het allerkleinste spanningsverschil op het stopcontact (het aanzetten van een tl-buis in de kamer ofzo) gaat ie meteen weer uit standby, zijn er meer mensen die dit probleem kennen en is er iets aan te doen?