Thermaltake A1254 (VOLCANO 7+) ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08-2022

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de Thermaltake A1254 (VOLCANO 7+)

:9~Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/v7ps480.jpg

kan em nergens in Nederland vinden, en bij pricewatch van tweakers staat ie wel maar dan linkt alles naar de Thermaltake A1124 (VOLCANO 7)

:(Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/ttvolc7440.jpg

Ik wil de A1254 (VOLCANO 7+) erg graag hebben aangezien het een SUPERcooler>:) is die weinig herrie maakt:z in vergelijking met cooler die dezelfde performance leveren:?
Wie weet waar ik dit ding kan krijgen, de VOLCANO 7+ en NIET de VOLCANO 7....Hopelijk kan iemand mij helpen want moet echt een cooler hebben want zit nu met een neppe Spire op 50 graden |:(:?

Greetzz Rick

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Om te beginnen welkom op GoT :P

Lees de FAQ ff en je ziet dat begroetingen onder posts en replies niet nodig zijn, wij groeten elkaar sowiezo al :D

Ik heb toevallig precies hetzelfde probleem als jou !!! Bij DansData kwam hij ook heel sterk uit de test zonder al te veel teringherrie :9~ :9

Ik wil deze dus ook, maar kan hem nergens vinden. En in verband met eerdere ervaringen van in het buitenland bestellen wil ik hem PERSE in Nederland bestellen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Kan iemand deze beginner op GoT ;) en mij *D ff een handje helpen, thnx :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18795

ASCI Technologies levert 'm sinds een paar dagen.
http://www.asci.nl
Heb goede ervaringen met die gasten (filiaal Assen). Staan wel in de shop survey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 08:41 schreef lippo het volgende:
ASCI Technologies levert 'm sinds een paar dagen.
http://www.asci.nl
Heb goede ervaringen met die gasten (filiaal Assen). Staan wel in de shop survey.
Thnx

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
hahaha waarom zou ik hulp nodig hebben :? alsof dit koningsforum is waar ik niet zelf mag bepalen wat ik schrijf. :+ Maar in ieder geval nog bedankt lipo!!! Ik ga em meteen bestellen :9~ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Lees de FAQ ff en je ziet dat begroetingen onder posts en replies niet nodig zijn, wij groeten elkaar sowiezo al :D
hehe lollig, tnx voor de hint (let niet op me vorige berichtje in was eigenwijs |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 09:14
Op maandag 15 april 2002 14:49 schreef Rickyboy het volgende:

[..]

hehe lollig, tnx voor de hint (let niet op me vorige berichtje in was eigenwijs |:( )
Dan kun je 'm altijd nog wijzigen d.m.v. deze edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechts boven de desbetreffende post. Kan geen kwaad dat alsnog te doen gezien de, zoals je het zelf zegt, eigenwijze inhoud ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
kan ik eigenlijk wel bestellen bij die zaak of moet ik et afhalen?? :? ik zie namelijk nergens bestellen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 14:53 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Dan kun je 'm altijd nog wijzigen d.m.v. deze edit knop: [afbeelding] rechts boven de desbetreffende post. Kan geen kwaad dat alsnog te doen gezien de, zoals je het zelf zegt, eigenwijze inhoud ;)
He man met de strakke piccolo icon, waarom is je naam in tha red ??? :? Ben je nu een modje :P Of kan jij je eigen naam kleur kiezen.

Ik zie ook wel eens groene namen :? Maar kan iedereen moderator worden na enorm veel posts en ervaring, of is daar een backdoor voor nodig.

Explain this for me plz Abbadon :7
:)

(P.S. edit --> en wat betekent dat 1337 steeds, zeggen meerdere luitjes hier :? :P )

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:07
Op maandag 15 april 2002 18:53 schreef marzzman het volgende:

[..]

He man met de strakke piccolo icon, waarom is je naam in tha red ??? :? Ben je nu een modje :P Of kan jij je eigen naam kleur kiezen.

Ik zie ook wel eens groene namen :? Maar kan iedereen moderator worden na enorm veel posts en ervaring, of is daar een backdoor voor nodig.

Explain this for me plz Abbadon :7
:)

(P.S. edit --> en wat betekent dat 1337 steeds, zeggen meerdere luitjes hier :? :P )
als je nog niet weet dan l337 leet betekent geef ik je helemaal geen kans op moderator status.

en moderator word je niet zomaar. ik d8 dat je er niet naar kon soliciteren. je word erom gevraagd. en dit word je alleen als je heeeeel veeel op got zit en al aardig wat kennis heb opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Op maandag 15 april 2002 19:04 schreef weareborg het volgende:

[..]

als je nog niet weet dan l337 leet betekent geef ik je helemaal geen kans op moderator status.
Hijs nog een beetje l4m3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
eey maar hoe kan ik die cooler nou bestellen :? kan het niet op die site vinden :( helluuuppp :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 19:04 schreef weareborg het volgende:

[..]

En bedankt ;)

Nee dat wist ik echt niet, pardon. Maar ik ben weer bij en back in the race. Maar is Abbadon nu een moderator geworden ? Wel gaaf.

GoT rules gewoon, hoef niet eens perse modje te wezen. Het is gewoon leerzaam als je van computers houdt. En ik ben vooral te vinden in V&B, PMG en OCM. Dat zijn vaak de leukste voor mij persoonlijk.

Maar afijn, moderator status is sowieso nog een heel eind weg ja (thnx voor de verduidelijking weareborg). :P de tijd zal het uitwijzen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
ik zie hem net in de pricewatch verschijnen... (je weet wel, bovenaan in de lijst en rood) dus je zou verwachten dat de boel net geupdate is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 19:06 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Hijs nog een beetje l4m3 :P
Nouhooouuu, ik ben aan het leren en heb al meer als 470 posts hoor :P hehehehe. Maar ik doe mijn best en zal hier zeker nog lang en lang blijven !!!

(ik ben niet lame ;) )

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Op maandag 15 april 2002 19:12 schreef marzzman het volgende:

[..]

Nouhooouuu, ik ben aan het leren en heb al meer als 470 posts hoor :P hehehehe. Maar ik doe mijn best en zal hier zeker nog lang en lang blijven !!!

(ik ben niet lame ;) )
Hehehe oke :D , 1337 is elite/leet :P , zijn mensen die denken dat ze alles zijn etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 19:15 schreef Shaggy het volgende:

*knip*
Thnx anyway ;)

Maar Abbadon is dus een moderator geworden :?

Jammer dat hij er niet even is.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 19:09 schreef palloquin het volgende:
...
Thermaltake Vulcano 7+ socket A cooler staat alleen bij de link linksbovenin "nieuw" , maar ik zie ook niet hoe je hem kan bestellen :?

hellup maybe ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
ik zie hem net in de pricewatch verschijnen... (je weet wel, bovenaan in de lijst en rood) dus je zou verwachten dat de boel net geupdate is...
ik zie em nergens hoor :? en degenen die in de pricewatch staan dat zijn allemaal de verkeerde (volcano 7) niet volcano 7+ dus het is een beetje vaag allemaal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 19:38 schreef Rickyboy het volgende:

*knip*
Inderdaad !!!

Ik wil deze wel graag hebben, want ik kan nog geld terugkrijgen van mijn coolermaster HHC-001 (das dus serieus een WARE F-16 !!!!!!! niet gezond) en dan wil ik deze kopen die niet zo extreem veel pokkeherrie blaast.

Maar ik kan hem nergens vinden om te bestellen... Hij is toch niet ZO nieuw ???

:? meer hellup...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v7plus.htm

Oh-oh, ik vind die dingen bevestigen altijd irritant !!!

www.dansdata.com reviewt deze cooler als een van de beste !!!

Hij staat samen aan de top met de Swiftech (nogwat, ben vergeten) ...

:9~

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Maar ik kan hem nergens vinden om te bestellen... Hij is toch niet ZO nieuw ???

meer hellup...
hijs heel nieuw :9~
ik heb er een heel stuk over gelezen via een link van tweakers
Thermaltake Volcano 7+
Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/v7ps240.jpg

The Volcano 7+ is Thermaltake's first stab at the really high performance air cooler market. No good-looking but ordinary-performing fancy round heat sink this time; just a big old slab of skived copper, topped by a high power 70mm fan.

Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/v7psink240.jpg

That heat sink is as pretty as any skived sink I've seen, and bigger than most; it's a 70-by-70mm job.

Besides its glam copper heat sink, the Volcano 7+ has two unusual features.

Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/v7pkit250.jpg

One, it swings both ways. You get a Socket A/370 mounting clip with the 7+, but you also get a mounting kit that lets you use the 7+ on a Socket 478 motherboard. I review the 7+ in Socket 478 mode here.

To install the Socket A/370 clip, you just drop it into the slot in the heat sink, then attach the fan cage with four of the provided screws; the heat sink comes with the fan cage unattached.

The clip is an unremarkable screwdriver-attach unit that only engages the centre hook on each side. This is a quite weighty cooler, so I'd really rather see a three-point clip, but it should be fine as long as your CPU socket's in good shape and your computer doesn't have to endure too much delta-V.

The Volcano 7 kit gives you an aluminium-cased speed controller, too. The controller lets you dial down the ferocious fan to a more acceptable noise level. There's a four-pin PSU-connector socket on one end of the controller cable, and a three-pin socket on the other. The speed controller fan connector also provides a single-conductor three-pin plug which you can plug into a motherboard fan header for speed monitoring, so you can keep an eye on the fan RPM while you're using the speed controller.

A three position switch on the controller lets you select full, medium or low power. Even if you want to use full power, you should still use the controller or some other PSU-connector adapter, since this fan's likely to want more current than your motherboard fan headers can deliver.

Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/v7pscopen210.jpg

Inside the speed controller, the switch turns out to be putting either one or two heat-shrink-covered components in series with the fan, as you'd expect. The components, though, aren't simple resistors; they're Zener diodes, which can be used, essentially, as magic volt subtractors in a simple circuit like this. Each of these Zeners chops about three volts off the supply the fan sees, regardless of the type of fan connected - attach a hugely powerful fan and you'll blow up the diodes, but the heat-sink body of the speed controller only gets vaguely warm when it's used with the 7+'s fan, so they've probably got a decent amount of headroom.

In the medium power setting, the controller gives about half fan power. In the low power position, it gives about 20% fan power.

Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/coolercomp/v7pbase240.jpg

The base of the 7+ is both flat and shiny; it could be more mirror-like, but even serious lapping enthusiasts won't have to do a great deal to the stock finish.

It's just as well that you get a speed controller with the 7+; at full power, its fan is not only quite obnoxiously noisy, but also vibrates quite a bit. Well, the one I got for review did, anyway.

It's not a goodbye-cruel-world I've-thrown-a-blade kind of vibration; I've seen worse. But it's still not going to be good for the fan bearings, and can only make your PC even louder, as the vibration's transferred through the motherboard mounts to your case.

At medium power, the 7+ is still considerably noisier than the average cooler, but the vibration problem's much less serious. At low power, the 7+ isn't much louder than the average single-fan PC power supply, and doesn't shake significantly at all.

How's it perform?

Very well indeed.

With the fan at full power, the 7+ scored a superb 0.52°C/W. It tied for first place in the Socket A/370 air cooler category with the awesome - and impractical - Swiftech MCX462.

But full power's not a nice experience, thanks to the 7+'s buzzy fan.

Pleasingly, though, even at medium power the 7+ managed 0.54°C/W. That's still outstanding performance, more than good enough for practically anybody, and near enough to the full power performance as makes no difference.

At low power, the 7+ still performed brilliantly, considering that it was now a bona fide quiet cooler, by most people's standards anyway. 0.62°C/W.

At $AUD71.50 delivered from Aus PC Market, the 7+ isn't a cheap cooler - but nothing that performs like this is. It's only 25% more expensive than the Volcano 7, though, and it's cheaper than the really extreme air coolers. It's about half the price of an MCX462 with fan, for instance; the Swiftech cooler has a superior bolt-on mounting system and better made fan, but that's about it for its advantages.

The 7+ also has a 7 by 7cm footprint - the straight-down, no-fan-adaptor design has to have a lot to do with its excellent scores - which means that it might not fit on some motherboards. It shouldn't be a big problem, though; only 8 by 8cm coolers stand a really good chance of hitting capacitors on any recent boards.

So if you can afford it, and if you can fit it on your motherboard, the Volcano 7+ is well worth owning. Even if you were considering a more expensive super-exotic cooler instead.

Recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
www.dansdata.com reviewt deze cooler als een van de beste !!!
hahah ik zit net dat hele stuk van die site neer te zette...

als iemand direct naar de goeie page wilt, moet hij hier klikken, en dan bijna onderaan de page :9~ >:) wrede cooler man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 15 april 2002 20:00 schreef Rickyboy het volgende:

[..]

hahah ik zit net dat hele stuk van die site neer te zette...

als iemand direct naar de goeie page wilt, moet hij hier klikken, en dan bijna onderaan de page :9~ >:) wrede cooler man
JAJA, blabla, heel veel lof --> IK WIL HEM OOK >:)

waar kan je hem kopen dan ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30194

Tjeez, kom op. denk je echt dat je zo'n koeler nodig hebt voor die CPU? Neem genoegen met een volcano 7. Die kast van je is ook niet gezond warm. Ik heb een volcano 6-Cu en mijn XP1900+ @ 1670Mhz op 34 graden. Case temp is 18 graden. En in die case staan 2 HDD's op 7200RPM te spinnen (ok, het is een chieftec met tegen die HDD's een 80MM thermaltake ertegenaan en een HDDcoeler eronder) Maar hoe wordt die case van je in godsnaam 27 graden???

naja, jij moet het zelf weten als jij je rot wilt lopen zoeken als n00b naar een koeler die helemaal niet zo moeilijk te vinden is. Suc6 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 06-07 20:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op dinsdag 16 april 2002 10:10 schreef MorPhics het volgende:
Tjeez, kom op. denk je echt dat je zo'n koeler nodig hebt voor die CPU? Neem genoegen met een volcano 7. Die kast van je is ook niet gezond warm. Ik heb een volcano 6-Cu en mijn XP1900+ @ 1670Mhz op 34 graden. Case temp is 18 graden. En in die case staan 2 HDD's op 7200RPM te spinnen (ok, het is een chieftec met tegen die HDD's een 80MM thermaltake ertegenaan en een HDDcoeler eronder) Maar hoe wordt die case van je in godsnaam 27 graden???

naja, jij moet het zelf weten als jij je rot wilt lopen zoeken als n00b naar een koeler die helemaal niet zo moeilijk te vinden is. Suc6 dan maar.
Hoor hem schreeuwen dan, onze man met nog geen 60 posts en maar n00b blaten :z :Z das pas LOMP !! Vind ik toch best zielig :'( n00b >:)

Maar ja, sommige mensen willen gewoon een goede cooler, dus niet zo zeuren. Als wij onze proc goed willen koelen is dat onze keus nietwaar ?

Die laatste zin is ook mooi --> die niet zo moeilijk te vinden is blaat ie dan !!! zoek hem maar en zeg maar hoe ik hem kan bestellen... alvast bedankt |:(

Afijn, heeft iemand (behalve onze daas MorPhics) nog iets houlpvols te melden :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op dinsdag 16 april 2002 12:13 schreef bolleh het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch/25890
29€
Thnx voor de hulp, maar op comptech.nl bieden ze alleen de normale Volcano 7 aan. Iig toch bedankt man !

Och en wie weet, als ik lang moet wacten bestel ik die Volcano 7 wel .... wordt onze MorPhics ook weer blij :P

thnx anyway :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18795

Bestellen gaat bij ASCI via een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
alsof ik http://www.tweakers.net/pricewatch/25890 nog niet had gezien, alleen bij al die winkels is het niet de goeie :? enne dat mijn kast zo heet is snap ik ook nie :? :P maar zo`n koeler mag ik wel hebben want me cpu clock ik over en wordt nu al 50 graden :P
die volcano 7 zal wel goed koelen, maar niet zo goed en heeft ook niet de schakelaar :9 dus de volcano7+ maakt veel minder teringherrie met betere koeling (all copper) :9~
maare ik wil em nog steeds hebben want zit idle al op 50 graden nu :o :r

dit is wat er bij ASCI staat orb volcano plv tot 2ghz socket478

is dat em wel??????? :+

Pagina: 1