Toon posts:

Winroute & 2 MSN clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb al heel wat zoekopdrachten gegeven en ik ben ook al heel wat wijzer geworden.

Ik heb 6891 t/m 6900 open staan, en doorverwezen naar een van mijn clients. Alles werkt perfect.

Waarom dan deze topic? Da's vrij simpel. Ik heb 2 MSN clients. Als ik een poortmap doe naar mijn 192.168.1.2 dan werkt bestanden overzenden naar die pc, maar ik wil natuurlijk ook op een andere pc bestanden kunnen overzenden!

Hoe kan de server het verschil maken tussen iets wat voor de ene computer is bedoeld en voor een andere? De server maakt gebruik van NAT, en dat is volgens mij ook meteen het heikele punt.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

[edit]
verkeerd gelezen sorry

oplossing misschien:
2x dezelfde poorten mappen naar verschillende IPz ?? of kan dat niet?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bestanden over kunnen zenden, en dan zal je toch echt poorten moeten mappen...

Het lukt wel om online te gaan met al die MSN clients, maar bestanden overzenden wil niet lukken. Binnenkomende bestanden althans...

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Ik heb ergens gelezen dat je per poort 1 bestand kan versturen/ontvangen. Dus max 10 tegelijk. Probeer eens de helft van de poorten naar de een en de helft naar de ander

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een optie zijn, maar je moet altijd poort 6891 open hebben staan naar een client volgens mij...

En dan nog gaat het mij ook meer om het achterliggende idee... Als een programma kan aangeven dat ie een bepaalde poort wil hebben, dan zou dat toch moeten kunnen lijkt me of niet?

Nogmaals, naar buiten connecten is het probleem dus niet, naar binnen, dat wordt de truc.

Ik snap het ook niet helemaal, want MSN geeft bijvoorbeeld wel aan dat ie een bestand wil gaan ontvangen. Dan kan MSN toch ook op dat moment aan de router doorgeven dat er een bestand aankomt? En dat alles wat dan via die poort gaat even naar hem doorgestuurd moet worden?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gebruik de search, en je komt er achter dat het niet kan: msn file transfer achter NAT

Volgens mij kon het wel als je allemaal XP machines hebt, maar dat weet ik niet zeker...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het met winroute kan, maar met mijn (hardware) NAT router werkt het zo:
trigger: 1863
incoming ports: 6891-6901

ik kan zo vanaf meerdere computers bestanden versturen, alleen niet tegelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Zo'n trigger commando zou wel ideaal zijn ja... Weet iemand of dat ook werkt met een software router?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Niemand?
Pagina: 1