XS4ALL Mxstream & Online gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb dus een xs4all basic abo (512/64) en mijn situatie ligt als volgt:

-3 pc's op 1 netwerk via een hub (10/100)
-ik ben de gateway

So far so good :)

Probleem: als ik ga online gamen en mn broer gaat surfen dan schiet mn ping omhoog. Sinds online gaming van het grootste gedeelte afhangt van een lage ping zuig ik op dat moment dus ;(

Ik ken iemand die een linux router gebruikt met min of meer dezelfde situatie als mij, maar hij heeft chello...
Bij hem kan je makkelijk met zn 2en online gamen, zonder dat je ping verstoord wordt en als hij online gamed en zn broer surft, dan heeft hij dat niet....

Wat ik gedaan heb is het volgende: Freesco op een oude pentium 120 geinstalled met 32 mb ram die fungeerde als router. 2x een 3c905b-tx nic erin gedaan met daarachter een cisco catalyst 3500 series XL switch erachter (had mn pa ff meegenomen van werk) :9~

De poorten van de switch ingesteld op 100mbit full duplex en de netwerkkaarten op de router ingesteld als volgt: nic verbonden met home netwerk: 100mbit/full duplex & nic verbonden met alcatel ethernet modem: autosense

Probleem opgelost zou je zeggen....NIet dus, probleem persists helaas :'(

Nou denk ik dus dat het ligt aan de gare 6kb upload die een basic abo met zich meebrengt, maar weet het dus niet zeker...
Met ingang van 1 mei komt kpn dus met die verhoging van de upload snelheid (hopelijk!)...Als het idd zo is, dan ben ik op dat moment verlost van dit irritante probleem....

Alvast bedankt,

<h1> SPAM</h1>

Dit hebben we hier dus liever niet. :+

Instagram / YouTube

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 20:21
Het komt idd door beperkte bandbreedte, met die hogere upload zou het al een stuk beter moeten gaan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
kijk op www.mxstream.nl wanneer je upload verhoogt wordt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

yep zoals al wordt gezegd...komt door lage upload; Chello heeft 128 kbit upload.

als je ook 128 hebt, dan lijkt het me beter als je de bandbreedte van je broertje beperkt tot 6 kb/secs...zeker goed genoeg voor surfen en downloaden

• aramdin
Thx a lot dewdz :7

Instagram / YouTube

Verwijderd

alphen aan den rijn zit met 128 kbit! en ik moet zeggen ik heb een constante up van 13.33 kb met provider planet.
*D
GOOD JOB voor kpn en Planet.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12
Ik heb al sinds 2 april de beschikking over 128kbit upstream :P ..
Anyway tijdens gamen is het zeer goed merkbaar.. Ik kan nu gewoon GoT-en en mail checken terwijl mijn broertje Quake2 speelt op dezelfde lijn en dat spel is ontzettend lag-gevoelig! Zijn ping schiet nu nauwelijks omhoog (max. 100) terwijl hij voorheen bleef hangen als ik dat deed :)

Owja en je ping tijdens het gamen wordt ook lager, omdat niet de volledige bandbreedte wordt opgeslokt door de traffic van je game.. (Ping 28 hierzo met Quake, dat was voorheen tussen de 30 en de 40)!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik weet niet wat voor proggie je gebruikt voor i-net sharen, maar als je gebruikt maakt van QoS kun je banbreedte toekennen aan verschillen clients/services...
Op deze manier kan je je ping nóg lager maken ;)

Eat my shorts !

• aramdin
alseerst: sorry M@fI@, ik postte voordat ik de FAQ las |:(

Ik gebruik nu ICS wat bij winxp meegeleverd wordt...

Ik heb winxp pro en de andere pc's lopen met win98SE en winME.
Waarschijnlijk komt er een e-tech router tussen ipv de linux router die ik laatst in elkaar heb gedraaid (freesco). Scheelt power consumption 8-)

Hoe kan ik met de ervoor zorgen dat ik de bandbreedte kan beperken op de volgende manier: Ik zou mn broer een bepaalde limiet geven van bijv 6kb uploadsnelheid. Als hij de 6kb niet gebruikt dan moet ik die 6kb dus kunnen gebruiken. Dus ik limiteer het voor hem, maar niet voor mij...
Is dat mogelijk???

Thx agan m8ez

Instagram / YouTube

Pagina: 1