Toon posts:

8K3A, 1800+, Arctic 2500 = erg hoge temp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een EPOX 8K3A een AMD 1800+ gezet met pc2100 crucial geheugen (256mb) in een AMD midi 300w (HX-45A) en deze heb ik gecooled met een fijn laagje arctic silver 2 met een arctic cooler 2500 maar toch komt ie boven de 65 graden stessed :? :?

Ik heb de cooler er goed opzitten, hoe kan ik die temp erg naar beneden krijgen.
1 Koeler harder laten lopen (hoe doe ik dat met voltage oid)
2 Extra blower (blow in of blow out)
3 Grotere kast (of juist extra gaten in kast)
M'n voorkeur gaat naar 1 maar helpt dit wel genoeg.

review Arctic 2000/2500
http://www.tweakers.net/nieuws/19461?highlight=arctic+2500

Verwijderd

Wat voor een type kast gebruik je ?

Ik weet uit eigen ervaring dat de ATX kasten die ik had voor mijn intel plakjes een voeding hebben die op zijn kant staan
en daardoor half of helemaal boven de cpu plus koeler zitten.
toen ik omschakelde naar een ander model ATX tower met liggende voeding boven het complete mainboard zakte mijn temeratuur 11 graden , van 53 naar 42 (idle).
Ik weet niet of je hier iets aan hebt , maar probeer het eens.
Anders kun je ook je voltage naar beneden tweaken (als je niet op overclocken uitbent) een paar tiende voltjes scheelt ook al aardig .. :9

grtz Ed

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Met welk programma meet je de temp?? De temp's willen nogal eens afwijken bij sommige programma's.
Of misschien heb je wel een te dik laagje arctic silver erop gedaan??

• Marsman83
  • Laatst online: 18-08 12:04
Wat ook veel scheelt is een casefan erbij zetten. Bijvoorbeeld achteraan zodat ie de warme lucht van de cpu wegzuigt. Mijn T'bird werd eerst ook 72 graden :o En nu met wat extra fan's erin maar 51 graden stressed 8-)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Let er bij het aanbrengen van de Arctic Silver ook op dat je echt een heeeeeeeel dun laagje op de processor smeert (je moet hem er zo'n beetje doorheen kunnen zien). Dit scheelde bij mij een aantal graden. Jaja, al doende leert men ;)

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kunt zien gaat het om een Aopen HX-45A. Ik meet de temperatuur op met de biostemp. meter (onder de processor).
shutdown temp staat ingesteld op 70c en als het systeem opnieuw opstart zie je de temp. terug lopen van 68 naar iets minder. Ik zal iig het laagje arctc verminderen 't zou heel goed kunnen dat ik er iets te veel op heb gedaan.

Iemand nog suggesties of op -of aanmerkingen ??

Verwijderd

Waarschijnlijk een beetje overbodig,maar ik vraag het toch..de 8k3A heeft de mogelijkheid de Vcore op te schroeven naar 2.2V,staat de Vcore niet perongeluk een beetje te hoog ?.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, deze staat niet te hoog, en ik heb ook wat arctic weggehaald, zodat er nu nog maar een splinterdun laagje opzit, maar temp zit nu ongeveer rond de 56 c, ongeveer ok?

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
Die koeler van je doet t em hoor... dat ding zuigt echt.
Hartstikke stil, maar dat merk je ook wel aan de koelprestaties.
(Heb em zelf ook, maar voor de zomermaanden toch m'n HHC-001 er maar op gezet)

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 01:40 schreef Fraggler het volgende:
Met welk programma meet je de temp?? De temp's willen nogal eens afwijken bij sommige programma's.
Of misschien heb je wel een te dik laagje arctic silver erop gedaan??
Heeft daar niets mee te maken. De 8k3a wijkt nogal af van de temperaturen. Je kan er gerust 12C af halen voor de goede temp.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 21:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Heeft daar niets mee te maken. De 8k3a wijkt nogal af van de temperaturen. Je kan er gerust 12C af halen voor de goede temp.
Dan nog is ie erg hoog ...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MartNL

[..]

Weet je dat zeker?
Bij mij word hij nl ook veel warmer dan met mijn oude msi.
54 full load.
Anders kan ik hen nl nog wel wat meer volt geven.
En wat verder overklokken ,maar dan moet ik wel zeker weten. >:)
De xptjes zijn nl een beetje te duur om elke week een nieuwe te kopen. :+

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

[..]

heeft de 8KHA+ dat ook? zou wel mooi zijn...
kast is nu bij mij (sig) 28, proc 51

MBM en speedfan gemeten

zit een swiftech mcx370 op met papst 80mm NGM via fanduct, AS2
1 intake fan voor harde schijven, voeding als outtake.
Pagina: 1