Toon posts:

MSI KT3 Ultra ARU problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi All ..

Nadat ik na een week vogelen mijn epox 8HKA+ uiteindelijk aan de gang heb gekregen , heb ik afgelopen week een KT3 ultra ARU gekocht op de beurs in Eindhoven.
Samen met een 1800XP en 256 mb memory naar huis gegaan om vervolgens voor de 2e keer te vervallen in een grote teleurstelling :(
Ik krijd de MSI niet fatsoenlijk aan de gang , met optimale instellingen loopt eea niet lekker en als ik de defaults doe dan komt hij wat verder.
Maar wat ik het allervreemdst vind :
als ik de CPU instellingen op 133 mhz zet en de multiplier op auto dan boot hij als athlon op 1000 mhz en als ik em hardware zet op 133/11.5 dan boot hij soms wel maar meestal krijg ik 4 rode leds (processor probs). :?
als ik de cmos reset heb ik weet een athlon van 1000 mhz.
Klinkt dit bij iemand bekend in de oren.
Ik heb hier de rest nu wel redelijk aan de gang , raid win XP en dergelijke maar de speed/instabiliteit baart me zorgen.
Ik heb in al die tijd dat ik asus gekocht heb nog nooit zoiets meegemaakt en ik twijfel hard of ik ooit nog eens zo'n uitstapje zal gaan maken.

grtx Ed

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Controleer alle instellingen in je bios en lees ook het boekje (veel mensen hebben zo iets van, gooi dat ding over mijn schouders en lees het nooit meer). Het kan namelijk zijn dat je geheugen veel te strak (lees: snel) staat. Je kunt namelijk die cpu en het geheugen totaal verschillend van snelheid laten lopen. Wat voor een voeding heb je? Minimaal een 350watt is nu wel standaard om die 1800+ en een dikke videokaart aan te kunnen. Ik heb (ong) dezelfde config als jij en heb geen problemen met initialiseren van de cpu.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Raid ..

Tnx voor je reactie :)

Helaas was die niet zo bruikbaar voor me , ik heb natuurlijk het boekje bestudeerd (mede om te kijken of er misschien toch ergens een jumper zat voor xp of 133 setup)
Ik heb natuurlijk de timings en dergelijke veranderd, maar zelfs een default setup mag niet baten.
De voeding is een 350 watt (hoewel de epox 8hk+ met een xp1800 het perfect doet op een 250 watt hoor)
Ik snap er geen jota van, op deze manier is het bord rete stabiel , heb er gisteren een raid systeempje van gemaakt
(om te testen) met 2 x 3.1 seagate drivejes en dat ging perfect , xp erop zonder problemen.
het loopt allemaal als een speer , ik heb de nieuwste bios erin gehad maar dat was geen succes, dus die heb ik weer terug gebracht naar de vorige release (510)

Naja ik hobby maar wat verder en zal toch nog maar wat instellingen proberen.

(het leek me een echte XP processor zo helemaal groen en met 1800 erop gekalkt) :?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
heb ie het jumpertje 100-133/133-200 FSB wel goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ehhhh you're kidding right :)

Die zit er niet op ... volgens mijn manual staat ie altijd in de 100/200 fsb en moet je hem via de bios in 133/266 zetten.
De multiplier staat op auto en da's dus 1000/133 volgens het systeem.
de l1 baantjes (en alle anderen) zijn afgeplakt door prijsstickertjes ivm garantie ... zou dat het kunnen zijn ???? (errug vergezocht maar toch)

ik heb geen arctic silver maar gewone witte koelpasta en heb er geen ski piste van gemaakt }:O

dus ?!?

Verwijderd

eeeeeehh correct me if i am wrong maar een amd xp processor is volgens mij bruin, niet groen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op maandag 15 april 2002 21:13 schreef benimlan het volgende:
eeeeeehh correct me if i am wrong maar een amd xp processor is volgens mij bruin, niet groen.
De nieuwere steppings zijn groen. Ik geloof vanaf de AGOGA's, maar bindt me daar niet aan vast.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
I'll correct you :)

Ik hep em effe ingescand , als ik nu maar wist hoe ik er een plaatje in kon krijgen

Het is echt een grune :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1739735386

Verwijderd

Topicstarter
Hoi All ..

nog even een update :

Ik vermoed dat die cpu gaar is , het blijkt na wat research dat het een hele goeie is qua overclocken maar dat betekent misschien wel dat ie teruggebracht is naar com4 door iemand die hem te goed heeft overgeclocked.
ik heb nu het bord draaien op een duron 700@866 op een 133 fsb en dat loopt retestabiel en een hele nacht lang ..
idle temp ligt tussen de 38 en 40 graden dus da's best goed.
naja ik ga de cpu vandaag omruilen (als me dat lukt) en dan zien we wel..
gelukkig hebben ze alles afgeplakt dus kunnen ze mij niet beschuldigen van oc'en :)

bye 8-)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is ook wel te zien... op de foto is er een klein hoekje af.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Toink ..

Tja dat lijkt idd zo , maar ik kan je verzekeren dat het niet zo is , ik heb mn vergrootglas erbij gehad.
Wat ik wel vreemd vind is dat linksonder de toplaag van de cpu af is (errug vreemd) ik gebruik toch echt geen koperpoets als koelpasta :)

als je de hoek rechtsonder bedoelt dan kan ik je garanderen dat het opties bedrog is ..

naja we horen het wel vanmiddag ..

grtx

Verwijderd

hoi,

het enigste wat jij moet doen is in je BIOS de fsb van 100 naar 133 zetten.

Werkt het dan niet?... dan kun je nog wel wat proberen maar 9 van de 10 keer is je cpu dood.

Doe wel ff een BIOS reset voor je de nieuwe er op doet. Hiermee voorkom je gare instellingen met je nieuwe processor.

Verwijderd

Topicstarter
:) OPGELOST :)

Ik ben vandaag even terug gegaan naar de leverancier waar ik mijn cpu gekocht had (goedkoop ook nog trouwens.. 165 E)
Die nam zonder twijfel aan dat de cpu niet goed was, en heeft me zonder te testen gewoon een andere meegegeven , en wat blijkt : de CPU was idd gaar .
Ik heb even de Cmos gereset en de cpu bootte op op 1150 mhz.
Daarna de fsb op 133 gezet en toen herkende hij hem meteen als een xp1800+

COM4 in eindhoven, bedankt voor de goede service :)..

got'jes bedankt voor het meedenken !!

Verwijderd

ik had hm lekker voor 153 euro :) maja boeie, blij dat dr weer iemand zn probs zijn opgelost :D

Verwijderd

Topicstarter
hehehe altijd baas boven baas he ...

Ikke precies 2 weken daarvoor 300 km gereden om em voor 169 euro in duitsland te kopen ...

hoezo goedkoop is duurkoop :)

Verwijderd

Ik had ook eerst een probleem met mijn KT3 aru, maar ik was na lang klooien erachter dat de combinatie 1GHz TB CPU op een FSB van 200 niet samen ging met een DDR333 bankje. Ik heb toen mijn mem teruggeklokt naar 266. Nu heb ik de XP2000+ en nu werkt mijn DDR bankje wel goed op 333.
Misschien kan je daar wat in zoeken.

Verwijderd

Het probleem met het 333 mhz geheugen komt bekend voor.
Op de zaak hebben we nu diverse systemen gebouwd op dit plankje met 333 mhz geheugen erop geprakt.
Hierdoor kregen we veel vastlopers en andere narigheid.
Doen we er 266 mhz geheugen erin dan is het probleem over.
Verder zou ik zeggen kijk in het forum op de MSI site daar staan belangrijke gegevens in over hoe je de bios moet instellen voor een stabiel systeem.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als Evil_Ed, ik ga morgen direct ff mijn processor omruilen, heb ook bijna hetzelfde probleem met mijn asus a7v 266-e gehad, die had ik de deur uit gedaan omdat ik dacht dat het aan het moederbord lag.
Bij het asus mb-tje had ik pc 2100 geheugen en nu pc 2700.
Pagina: 1