Toon posts:

mail server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen domein ergens gehost,maar ik heb daar geen smtp server. Ik kan dus geen email versturen met naam@domein.com. Ik heb wel een smtp server via mijn ISP. Maar ik wil dus niet naam@wanadoo.nl terugsturen. Wat moet ik doen om wel zo'n email te kunnen versturen?

Is het dan zinvol om een eigen mailserver programma te draaien. Ik draai nu op XP pro, maar die staat niet 24/7 aan.Moet ik dan Mcdeamon, Argosoftmail, IIS o.i.d voor gebruiken? Krijg ik problemen omdat ik een dynamisch IP adres heb?

Ik heb via de search gezocht,maar kon niet een bevredigend antwoord vinden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 23:45 schreef yoyo_yoyo het volgende:
Ik heb een eigen domein ergens gehost,maar ik heb daar geen smtp server. Ik kan dus geen email versturen met naam@domein.com. Ik heb wel een smtp server via mijn ISP. Maar ik wil dus niet naam@wanadoo.nl terugsturen. Wat moet ik doen om wel zo'n email te kunnen versturen?
Wat je zou kunnen doen, maar dat kan verwarring opwekken, is je email adres in je mail programma instellen op naam@domein.com, en je Reply To adres op naam@wanadoo.nl. Dit kan verwarring opwekken, omdat diegene die je een mail wil sturen denkt: hee dat is 't verkeerde mail adres!

Wat je misschien kan doen, is mail-forwarding op dat domein van je. Kijk even bij de hoster of je dat voor elkaar kan krijgen.
Is het dan zinvol om een eigen mailserver programma te draaien. Ik draai nu op XP pro, maar die staat niet 24/7 aan.Moet ik dan Mcdeamon, Argosoftmail, IIS o.i.d voor gebruiken? Krijg ik problemen omdat ik een dynamisch IP adres heb?

Ik heb via de search gezocht,maar kon niet een bevredigend antwoord vinden.
Het is alleen zinvol om een eigen mailserver te hosten als je jouw domein aan je IP adres kan koppelen. In jouw geval moet je dan ook nog een vast IP adres zien te regelen, aangezien je nu een dynamisch IP adres hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Wat je misschien kan doen, is mail-forwarding op dat domein van je. Kijk even bij de hoster of je dat voor elkaar kan krijgen.
Dat is wel mogelijk, maar ik wil dus gewoon met naam@mijndomein.com kunnen versturen.
Het is alleen zinvol om een eigen mailserver te hosten als je jouw domein aan je IP adres kan koppelen. In jouw geval moet je dan ook nog een vast IP adres zien te regelen, aangezien je nu een dynamisch IP adres hebt.
Dus als ik een vast IP adres heb,( :? wanadoo)dan is het wel mogelijk met een eigen mailserver naam@mijndomain.com te versturen

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kunt het natuurlijk ook gewoon eenvoudig doen via je mailclient (bijv outlook)

je zet er dan gewoon als smtp server wanadoo in, eventueel met de gegevens van je wanadoo. tenminste zo doe ik het. maar ja dat is meer SA.
Waarom wil je een mailserver draaien dan?

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon mijn .com domein gebruiken als email. Ik heb wel een eigen pop server, maar waar ik gehost heb, daar heb ik dus geen smtp server. En ik wil dus niet terugsturen naam@wanadoo.nl.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
WAT is het probleem??

Je geeft zelf de oplossing al, gewoon de SMTP server van je provider gebruiken...

En dan als mailadres niet naam@provider, maar gewoon naam@domein invullen?

Outlook-express:
extra - accounts - mail - je account - eigenschappen en daar als mailadres naam@domein.com intikken

that's all..

Of mis ik iets?

* DJSmiley ziet eigenlijk niet wat de vraag is...

Als je bedoeld dat je in de headers geen SMTP servers van je provider wilt hebben, tja, dan zul je zelf iets moeten draaien, eventueel via je DNS een reverse hostname erachter, dan zien ze netjes smtp.domein.com enzo.

Maar ik gebruik t hier zelf ook, boeie of er nu smtp.arnhem.chello.nl in de mailheaders staat.
Afzender is gewoon naam@domein.com en daar kijkt men naar.
(en replyd iedereen naar)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dus gewoon als smtp server wanadoo instellen en verder alles van je ***@****.com popdomein instellen.

Als je je gegevens invult in je mailclient geef je gewoon dus je mail op (die welke je wilt gebruiken) je pop adres en je wanadoo-smtpadres. Je geeft zelf je replyadrss op, dat doet de smtpserver niet of zo....

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
thanx ben er eindelijk uit. :)
Pagina: 1