[MB] A7M266-D -- YEEEEEEHAAAAAAAA!

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Ik heb 'm dan eindelijk! Een Asus A7M266-D mobo met twee AMD Athlon XP 1800+ processortjes. Ik gebruik er 512 MB ValueRam (by Kingston) op, voor meer geheugen had ik geen geld.

Hiervóór werkte ik met een celeron 466, met 640 MB geheugen, dat wel, maar snel was het niet... Ik heb in Max 4.25 een benchmark uitgevoerd (alleen met raytracing): ik had een schène die er op mijn oude systeem 58 minuten over deed om te renderen. Op mijn nieuwe systeem duurde dat maar 5 minuten en 36 seconden!!! Dat is 10,35 keer zo snel! Onvoorstelbaar, wat 'n snelheidsverschil. Ik render nu alles wat los en vast zit, het kost bijna geen tijd meer. Het renderen van een filmpje gaat soms met 4 frames per seconde...

Dus voor iedereen met een vraag over de werking van 2 xp's: bij mij werkt het perfect. Wat ik wel weet, is dat er in het bios een verborgen setting is die multiprocessing weigert als je geen Athlon MP-processoren gebruikt, maar of Asus daar gebruik van gaat maken betwijfel ik. En 't scheelt je € 125,- per processor... Ik draai nu heerlijk Seti@home, en dat gaat lekker =)

Nou, ik ga me weer uitleven. Mensen, geniet ervan =)

Verwijderd

Kun je meteen je onderschrift aanpassen. :P

• JAPie01743
heb ik idd gedaan =)

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Yup, dat zijn ze ..... De mooie dingen in het leven >:)

Ben zelf nog aan het dubben, heb nu een dual celly500
op een bp6, is leuk maar wil eigenlijk dual tual@in!

Weet nog niet welk bord, maar het komt wel heel binnenkort.

Succes verder

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ruim 10x sneller dan met je oude CPU....
Dan was je CPU-kracht ook niet de bottleneck bij het renderen, maar de geheugensnelheid.
Ik zelf ga binnenkort mijn dual celeron ook vervangen voor een nieuwe, alleen dan een P-IV (helaas niet in dual :( ). 'k ben benieuwd hoeveel 't dan in render-snelheid gaat schelen. (al render ik meer filmpjes dan 3d tekeningen, maar dat vergt ook veel mem-speed)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

moet mijn systeem eens in vergelijking nemen
kijk maar in mijn sig :)

• JAPie01743
Jij had gewoon wat meer Eurotjes te besteden =)

[Edit] In m'n sig kun je de rest van mijn systeem bekijken, geef gerust je commentaar!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

heb je die andere meuk er nog inzitten? Die realtekjes kunnen echt niet meer! Neem 3com of Intel.

• SimplyMe

SimplyMe

Gebruik jij die meegeleverde
USB 2.0 kaart

oja ff opsomming van mijn systeem
Asus A7M266-d
1900+ Athlon MP
2x 512MB PC2100 Registerd ECC :)

120GB Hardeschijf van WD met 8MB Cache
12x40DVD-ROM
Yamaha 24x12x40 met 8MB Cache
Radeon 8500 (built by ATI)
Lian-Li kast PC-60 USB (Weet niet hoe hoog)
400Watt ATX FlowerPower ;)
Creative Soundblaster Audigy Player
SiteCom 10/100Mbit NIC
2x Taisol Koelers

Verwijderd

Wat ik wel weet, is dat er in het bios een verborgen setting is die multiprocessing weigert als je geen Athlon MP-processoren gebruikt, maar of Asus daar gebruik van gaat maken betwijfel ik.
Lijkt me logisch ja, bij jouw werkt het wel... Is het dan niet logisch om te concluderen dat Asus daar geen gebruik van maakt?

Op zich wel leuk, zo'n dual systeem. Het heeft echter alleen maar zin als je je idd bezig houdt met "renderen etc". Voor de rest is gebleken dat een enkele processor vaak sneller is..

• SimplyMe

SimplyMe

Op maandag 15 april 2002 00:18 schreef Lusch het volgende:

[..]

Lijkt me logisch ja, bij jouw werkt het wel... Is het dan niet logisch om te concluderen dat Asus daar geen gebruik van maakt?

Op zich wel leuk, zo'n dual systeem. Het heeft echter alleen maar zin als je je idd bezig houdt met "renderen etc". Voor de rest is gebleken dat een enkele processor vaak sneller is..
Weet ik ook wel maar het is wel leuk enzo
En goed voor een }:O of misschien wel }:O }:O

• JAPie01743
Met die setting bedoelde ik dat er verwacht wordt dat die setting in de toekomst WEL toegepast gaat worden..... En voor mij is dual absoluut zinvol, dat blijkt =) (die twee processorgrafiekjes bij w2k bewijzen dat ook). Ik gebruik ook de USB 2.0 kaart die erbij zit, die heb ik vergeten op te nemen in mijn systeemconfig-lijst. Die kaart werkt gewoon prima in één van de 64-bit sloten, ondanks wat sommige mensen beweren.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik wil je euforiestemming niet verpesten, maar op de laatste zin in je eerste reply afgaand: "Nou, ik ga me weer uitleven. Mensen, geniet ervan =)", denk ik dat alles wel gezegd is. Geniet er idd van :) En over de A7M266-D is hier behoorlijk wat te vinden mochten jullie er nog wat over willen weten: [search=A7M266-D].

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.