Toon posts:

Ik weet het niet meer: k7s5a met 350watt kingston

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een k7s5al, en soms crashed ie vlak voordat ie xp opstart.

heel raar.. heb er speciaal een nieuwe voeding voor gekocht (350watt) maar hij blijft het doen.

heb er 1x 256mb kingston ddr inzitten met een 1.2 ghz athlon cpu op fsb266.. en het lijkt dat ie ook vastloopt als ik de cpu op 100mhz fsb laat lopen.

help.. laatste bios update zit erop.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Heb je 'm al ontmanteld tot de kern onderdelen, dus evt, NIC, geluidskaart e.d. er uit? Cpu cooler er opnieuw op gezet (met juiste hoeveelheid warmte geleidings pasta)? Wil soms wel eens helpen om zo het probleem uit te sluiten / te achterhalen. Je BIOS kun je ook nog bij langs lopen om de meest conservatieve settings in te stellen (voor zover nog niet gedaan). Het kan ook een driver probleem zijn (b.v. Grafische kaart driver). Mogelijke oorzaken (jammer genoeg) te over.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als het geheugen gaar is krijg je hele vage dingen, dus haal alles er uit en bekijk het stap voor stap.

tip reset je bios eenz maybe it helps

Verwijderd

het zal zijn geheugen wel zijn

heb je je timing misschien te hoog staan ?

verder wel je geheugen en je cpu bus wel gelijk zetten

133bus cpu 133bus geheugen anders heb je timing fouten

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Je kunt het beste eerst ns kijken naar de laatste wijziging die je aan het systeem hebt aangepast, misschien dat daar de fout wel licht? En anders ef je systeem zo kaal mogelijk maken en opstarten. Dus alleen mobo, cpu, ram, videokaart en HD. Daarna stapsgewijs er iets weer bijzetten totdat het probleem weer optreed, dan weet je dat het daaraan licht.