Toon posts:

[flash] Kan geen onMouseEvent kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik zit even met een probleempje

ik moet een website maken voor op school enzow, en nu dacht ik "laat ik dan de buttons enzo in flash doen"
dus ik ben begonnen met tekenen :)

Ik heb wat mooie, simpele buttons getekend, ehb er (met f8) buttons van gemaakt, en wou nu de onMouseOver events erachter gaan zetten (zodat er een leuk streepje van boven naar beneden komt onmouseover)

maar:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.bergmans1/got/flash.jpg
ik kan die OnMouseEvent dingen niet eens selecteren? :?

en het lijkt me dat ik die moet hebben, wil ik movie 1 laten spelen, toch?
en wil ik ze als button laten dienen...

of zit ik nu HELEMAAL verkeerd te denken :?

(ik ben een tekenaar, in Flash kan ik wel tekenen, maar niet de website-kant ervan... :{ )

[edit]
als ik nu een actie kies staat er "OnClipEvent" :?

Verwijderd

Dan is je object dus een movieclip en geen button. Kun je overigens makkelijk veranderen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 22:26 schreef Angelic het volgende:
Dan is je object dus een movieclip en geen button. Kun je overigens makkelijk veranderen hoor.
:?

heb ik het verkeerde aangeklikt dus :D
|:( van mij

thx :)
ik ga ff kijken... :)

Verwijderd

Jah kun je bij property's gewoon overzetten geloof ik. Weet nu niet precies waar eigenlijk.

offtopic:
Onder xp heb ik dezelfde style.

Verwijderd

Topicstarter
nieuw probleem...

ik kan als ik die OnRollOver laat doen, een scene kiezen, maar niet een movie clip laten afspelen?

(die scrollende lijntjes over mijn button heen OnRollOver? Daar heb ik dus movie clips van gemaakt)
maar die movie clips kan ik niet spelen

hoe maak ik dan iets tot een scene enzow?

Verwijderd

ehm ik weet nu niet ofdat in MX nu wel of niet kon en idd in flash 5 kan het niet als ze in de button zelf staan. Dan kun je ze er natuurlijk even buiten zetten als het niet veel/dynamische buttons zijn. Dan kun je ze gewoon aanspreken met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
on(rollOver) {
   // eerst de lijntjes op positie zetten.
   _root.scrollendelijntjes._x = xpositievanbutton
   _root.scrollendelijntjes._y = ypositievanbutton
   _root.scrollendelijntjes._alpha = 100;
   // dan afspelen.
   _root.scrollendelijntjes.gotoAndPlay(1);
}

nu dacht ik dat je in MX ook gewoon buttons kon aanspreken, maar ik geloof dat je nu flash 5 aan het gebruiken bent? Is overigens nog wel het verstandigste als je voor het web aan het bouwen bent.

Verwijderd

Topicstarter
ben idd flash 5 aan het gebruiken

en ik heb dus in een andere layer een filmpje gemaakt van een streepje dat lekker naar beneden scrollt.
en dat heb ik een movie clip van gemaakt...

maar ik kan dus geen layer aanroepen... :{

ik ga ff kijken met die code van jou
[edit]
die code van jou snap ik de ballen niet van... :{

Verwijderd

Nou jah. Je roept nooit layers aan. Die zijn er als het ware alleen voor de gebruiker om tijd en volgorde te visualiseren. Dus je roept dan meestal mc's aan waarin bewegingen of as staat. beide (bewegingen en as) kunnen ook gewoon in een layer staan, maar het is dus netter om met mc's te werken. altans imho.

Dus wat die code doet is de mc met de lijntjes op voor de button zetten (de layer met lijntjes moet dus hoger dan de layer met buttons staan wat weer betekent dat deze voor de buttons komt). En daarna afspelen. Wat overigens ook kan met _root.mc.play();

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 20:51
Wat veel eenvoudiger is dan een on mouse event, is bij de button een nieuwe layer neerzetten. Bij de tweede layer in de muis-over keyframe zet je dan het filmpje dat zich moet herhalen. Op die manier heb ik ook dit menu gemaakt: Menu en dat werkt op die manier goed.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Damn jah je hebt volledig gelijk. Zoals 'k net bij het andere draadje heb gezegd zijn veel dingen op twee manieren te doen. De makkelijke met de muis en wat ingewikkelder met as. En dit is dus idd de makkelijkere manier. :)
Pagina: 1