Toon posts:

Flashen / Tweaken van Hercules Radeon 8500 LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een hercules 3dProphet radeon 8500.
Op deze kaart kan ik geen standaard ATI drivers runnen, als mijn XP opstart dan hangt mijn pc en krijg ik een reboot.

Nu hoorde ik van iemand dat ik de bios van deze kaart kan flashen met een normale ATI bios, dit houdt wel in dat hij @275 MHZ runt.

Zitten er risico's aan het flashen van mijn kaart en als ik hem wil flashen, moet ik dan ook heatsinks kopen voor mijn kaart of kan hij het zo ook wel aan?

Indien ik heatsinks moet kopen, waar kan ik die het beste halen, en hoe bevestig ik ze.

Als laatste wil ik graag weten of de vooruitgang in performance groot genoeg is om het eventuele risico dat mijn kaart kapot gaat te lopen..

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

kan deze kaart wel op 275 bij 275 lopen???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 22:10 schreef Who_da_man het volgende:

Nu hoorde ik van iemand dat ik de bios van deze kaart kan flashen met een normale ATI bios, dit houdt wel in dat hij @275 MHZ runt.
Je beantwoord mijn vraag met een vraag?

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 22:43 schreef Who_da_man het volgende:

[..]

Je beantwoord mijn vraag met een vraag?
en jij quote jou eigen vraag maar weer?

Verwijderd

ga niet gefrustreed zitten doen.. ik vraag gewoon of die kaart wel op 275/275 wil lopen dmv een OC progje.. zonee dan zou ik het niet doen.. of wel doen en dan meteen terug oc/en

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
wanneer een videokaart standaard op 250/250 draait kan die ook wel op 275/275 zonder extra koeling

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op maandag 15 april 2002 07:59 schreef kleefding het volgende:
wanneer een videokaart standaard op 250/250 draait kan die ook wel op 275/275 zonder extra koeling
Gaat dus niet lukken met die Hercules. Ik krijg de mijne ook heel slecht overclocked, en heb hetzelfde probleem met de drivers :(

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
wanner je die kaart niet kan overklokken lijkt het erop dat de kaart al op zn max ziet.

probeer m is te onderklokken en kijk dan is of de prolemen verdwijnen.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Het geheugen kun je vaak niet (veel) verder dan 250MHz klokken. Indien je 4.0 ns geheugen hebt althans (kijk achteraan op de geheugenchippies om dit te zien). Als er 3.6 ns geheugen opzit kun je het geheugen zeker overklokken tot 1 / 3.6e-9 = ongeveer 277 MHz. Ik heb zelf de 4.0ns variant :(

De core daarentegen is bij mij wel over te klokken tot de 275 MHz standaard, misschien zelfs hoger, dit heb ik nog niet geprobeerd

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, deze dingen wist ik echter al van rage3d.com

wat ik echt belangrijk vind is hoe ik hem kan flashen (als dit kan) en waar ik die bios vandaan haal.

Ook wil ik heel graag weten wat de risico's zijn en of het verschil in performance de moeite waard is.

Verwijderd

gebruik een zoek machine

vergeet de potlood mod niet

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Tenzij je gigantisch kickt op die paar 3DMark puntjes die je erbij krijgt is het niet echt de moeite waard om te overclocken/flashen. Zeker niet met die Radeon 8500 die je hebt.

Je kunt elk spel waarschijnlijk zonder al te veel moeite spelen. Ga pas aan overclocken/flashen denken als de spellen te zwaar worden.... op dat punt zit ik dus nu met me Radeon 64DDR.

Kortom veel spectaculaire vooruitgang zul je niet merken met overclocken... tenzij je natuurlijk een uitzonderlijk model hebt dat van 250 makkelijk de 300 haalt... maar vind die maar eens.

Verwijderd

Ik vind het raar dat bij jullie de normale Ati drivers niet werken.
Ik draai nu de 6058 drivers en alles draait perfect, nooit problemen mee gehad, terwijl ik volgens mij niks bijzonders doe of zo.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op dinsdag 16 april 2002 23:36 schreef Mito het volgende:
Ik vind het raar dat bij jullie de normale Ati drivers niet werken.
Ik draai nu de 6058 drivers en alles draait perfect, nooit problemen mee gehad, terwijl ik volgens mij niks bijzonders doe of zo.
Is inderdaad raar. Bij een maat van mij draaien ze ook, maar zelfs na een nieuwe installatie crasht mijn pc op ATI drivers :(

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb sinds vandaag een Hercules 8500LE, 6058 drivers geinstalleerd.. reboot-> zwart scherm :?

reboot->safe mode, hercules cd drivers geinstalleerd.. werkt pefect

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Dit klinkt interessant!
Is het nou iemand gelukt?

Verwijderd

Uit vele negatieve ervaringen zo te horen, is het denk ik raadzaam om geen HerCules 8500 te kopen... veel mensen hebben problemen met deze kaart...

Zoek gewoon de kaart van ATI zelf
Pagina: 1