[flash] hoe bewegende (piano)toetsenbord maken

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi,

Ik wil voor een pagina een bewegend toetsenbord maken. Ik bedoel een piano toestenbord en geen pc toetsenbord (zie onder)

Afbeeldingslocatie: http://www.jwvaags.dds.nl/jeroen/toetsen.jpg

Ik zou graag willen dat als je met de muis over de toesten heengaat dat dan de toetsen als het ware ingdrukt worden. Nu kun je dat makkelijk doen door een grijs randje rond de toetsen te laten zien.

Om dat te laten werken wil ik een toestenbord als achtergrond gebruiken en daaroverheen plaatjes van verborgen ingedrukte toetsen. Als je dan met de muis over zo'n verborgen toets heengaat moet ie ineens zichtbaar worden. (en daarna natuurlijk na die tijd weer verborgen worden)

Nu gebruik ik swish voor mijn animaties in flash. Maar heb nog geen manier/functie gevonden om bovenstaande te laten werken. Heeft iemand een idee hoe ik dit in swish kan doen :? Of is bovenstaande geen goede aanpak om "bewegende" toesten te maken :?

Verwijderd

Je kunt gewoon in flash met AS de functie on(rollOver) en daarna weer on(rollOut) gebruiken en dan de plaatjes laten swappen. Maar swish ken ik verder niet.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 22:08 schreef Angelic het volgende:
Maar swish ken ik verder niet.
In Siwsh hetzelfde alleen heet het daar geen as. Rechtsonder de rechter tab moet je (topicstarter) wezen :)

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Ok thanx!

Verwijderd

-een heel lang stuk waarin ik duidelijk probeerde dat ik swish te min vind-

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 15 april 2002 13:57 schreef B-Top het volgende:

[..]

Swish? neej, dan heb ik geen antwoord.
post dan niks... |:( als je Swish te min vindt...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:15 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

post dan niks... |:( als je Swish te min vindt...
Je hebt gelijk...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 15 april 2002 16:18 schreef B-Top het volgende:

[..]

Je hebt gelijk...
*wauw* * Dark Blue heeft voor een keer eens gelijk!

Maar JVaags:

Je wilt het toetsenbord dus neem ik aan horizontaal maken. En ik denk wel van een beter plaatje als dat je nu hebt.

Let erop dat de toetsen als het ware op de helft wisselen van schaduw. Let's say:
Je moet een gelijk aantal toetsen nemen, en dan precies op het midden de scheiding: linkerhelft heeft de diepte-schaduw (psp: cutout) links en boven zitten, de rechterhelft rechts en boven... anders lijkt het alsof je scheef kijkt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 13:57 schreef B-Top het volgende:
-een heel lang stuk waarin ik duidelijk probeerde dat ik swish te min vind-
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13069203#13069203
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13074016#13074016
Pagina: 1