Toon posts:

SB Live! 5.1 & Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vrijdag op de beurs een geluidskaartje gekocht,
namelijk een SB Live! 5.1, en ik krijg hem maar niet aan de praat. Ik heb de search al geprobeerd maar kon niks over mijn probleem vinden.

Ik heb voor de verandering de gebruiksaanwijzing gevolgt. Die zegt dat indien win2k bij het opstarten een apparaat vindt dat je die moet annuleren.. Vervolgens moet je de setup runnen die mee geleverd is. Nadat ik mijn computer na installatie (verplicht) opnieuw op heb gestart, vindt hij toch nog steeds die nieuwe geluidskaart (en de aanslt voor een joystick). Opzich niet zo erg maar op een gegeven moment kan hij een aantal install files niet vinden. ook dat is geen probleem die wijs ik wel ff voor hem aan (c:\winnt\system32\drivers). alleen nadat hij die files heeft gevonden komt hij met deze error;
'An error occured during the installation of the device.
The data is invalid'

Ik heb al vanalles geprobeerd, meerdere nieuwe installaties, nieuwe drivers gedownload, SP2 voor win2k geinstalleerd..... Ik weet het niet meer!

IEMAND RAAD?

Ik heb zelf het idee dat dat ding kapot is! Doe ik er verstandig aan om het kaartje, als ik hem terug ga brengen, om een ander kaartje te nemen; terratec?

BVD

Verwijderd

Dit ligt absoluut niet aan je kaart.
Data is invalid melding komt vaker voor bij XP/2000, heb het tot nu toe alleen weten op te lossen met reinstall van Windows.
Waarschijnlijk kun je geen enkel nieuw PCI-apparaat installeren, steeds zal ie dezelfde melding geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm..

Ik blijf het toch vreemd vinden omdat bij bepaalde installers van de drivers zegt de installer dat hij geen SB live! 5.1 kan vinden..

Maar doe ik er verstandig aan, zowieso gezien alle andere problemen, om toch de terratec te nemen?

BVD

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 14:57

MikeWazowski

Look into my eye

Zeker weten dat je de 5.1 hebt en niet de 1024? Op het eerste gezicht zien ze er namelijk hetzelfde uit....

Je moet even kijken of je "SB Live" ziet staan of "SB Live 5.1". Nog beter is te kijken naar het nummer op de kaart (rechtsboven): is het CT-4830 dan heb je een 1024, is het SB-0060 dan is het een 5.1.

De laatste drivers kan je trouwens downloaden op http://alive.singnet.com.sg/drivers/

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop van wel anders ben ik mooi genaaid!
en dat zal ze bezuren... Gelukkig heb ik het bij een bedrijf gekocht die door heel NL zit, zal nog geen namen noemen!:)

Op de bon staat SB live! 5.1 zal vanavond ff kijken als ik thuis ben of dat dit ook werkelijk zo is.

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb thuis even gekeken op mijn kaart en daar staat op dat het een SB live! 5.1 is echter het modelnr is SB0100 en dus niet 0600? Weet iemand nog raad!

Btw mijn audio kaart die ik gedeinstalleerd heb via "device manager" heb ik nu terug gestopt en die werkt prima!

Grt

Verwijderd

ik had ook zo'n probleem gehad, ik had toen alles van de SB verwijdert (ff goed zoeken dat alles weg is).
Windows opnieuw gestart, dan vind ie een kaart, en toen gewoon via windows geinstalleerd (dus niet annuleren) bij mij deed ie het toen.

Verwijderd

Topicstarter
welke drivers heb je toen gepakt..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een antwoord op de vraag of ik er verstandig aan doe om dit productje om te wisselen.

Wil hem wel gaan gebruiken met de Creative® Inspire 5.1 5300.
Welke kan ik dan beter nemen. De terratec DMX XFire 1024 of de SB Live! 5.1 kaart die ik nu heb.

Thx

Verwijderd

Ik heb de creative live 5.1 en de boxenset creative inspire 5300 en ik draai ze onder win2k

en heb er nog nooit problemen mee gehad en ik ben echt blij met het geluid

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op maandag 15 april 2002 21:00 schreef freekw het volgende:
Heeft iemand nog een antwoord op de vraag of ik er verstandig aan doe om dit productje om te wisselen.

Wil hem wel gaan gebruiken met de Creative® Inspire 5.1 5300.
Welke kan ik dan beter nemen. De terratec DMX XFire 1024 of de SB Live! 5.1 kaart die ik nu heb.

Thx
De Live5.1 natuurlijk die van terratec heeft geen ondersteuning voor 5.1 speakers.

Maar als je persé de DMX Xfire 1024 wilt.. ik heb hier nog eentje voor je liggen, mail me als je interesse hebt. :)

• secutor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:48
probeer de kaart eens in een ander PCI slot te zetten.

Dat wil ook vaak nog wel eens wat problemen oplossen

If you don’t measure you can’t improve -- Lord Kelvin

Verwijderd

Ik doe wel eens een clean install.
De kaart zit in een pcislot dat niet is geshared met een ander kaart.
Install cd derin , rammelen en klaar.
'An error occured during the installation of the device.
The data is invalid' heb ik nog nooit gezien.
Heb je vantevoren een andere kaart erin gehad ?

Ik heb me live5.1 een keer vervangen door een DMX Xfire 1024 maar die kreeg ik met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de praat met w2k :(
Dus de live zit er weer in.

-edit : 1024 erbij gezet

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Die Sb51 mag dan een goed geluid geven. het begint me zo langzamer hand wel de keel uit te hangen.

TIG versies, Mucho's errors & problemen. Wat is er nu zo moelijk om bij die kaart een goede driver te leveren die voor al hun versies geld ????

Ik zit nu weer te kloten met liveware 30 die opeens een melding geeft dat eea niet ge-uninstalled kan worden.... zucht....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Wat niet naar voren komt is of de oude geluidskaart onboard is daar je ook het type mobo niet vermeld hebt?

Zo ja dan zul je die eerst in de bios moeten disabelen.

Het is maar een gedachte;)

Verwijderd

Topicstarter
Euh...
Ik heb nog een oud P2B mbtje van asus; geen audio onboard.

en ja er heeft een ander geluidskaartje ingezeten, in hetzelfde slot. Ik denk dat ik mijn aankomende avond maar WEER eens ga besteden aan het installeren van die SB kaart.

Verwijderd

Dit komt door de FSB waar de Live kaart niet/moeilijk mee werkt. namelijk 133 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Euvel is opgelost door
te formateren en er win Xp op te zetten.

Hoewel ik de drivers heb upgedate crasht de SB software
wanneer ik hem open. Maar ik doe het ermee! :)

Geluid is goed en dat is het belangrijste!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 16 april 2002 14:05 schreef thargor het volgende:
Dit komt door de FSB waar de Live kaart niet/moeilijk mee werkt. namelijk 133 Mhz
oh :?

aan de topic starter:

wat voor mobo heb je dan :? tis wel bekend dat de SBLiVE 5.1 vet gekloot heeft met ViA 686b** ( weet type neit precies :P )

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1