Aan: negotiator - over : NWT FAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hallo Allen, ik reageer ff zo omdat ik in de betreffende draad niet kan reageren!

------------------------------------------------------------
Negotiator
MyMood:

Door Negotiator (HGM Netwerken) - donderdag 11 april 2002 22:21

--------------------------------------------------------------------------------
Dit is terug te vinden in de FAQ Network Troubleshooting, en er zijn genoeg behulpzame informatieve topics met aanvullende info te vinden via de search.

Tja, als je dus niets weet, en je zoekt, dan vind je vele kabels.
Met wat ik nu wel weet, snap ik ook dat ik dat na het lezen van de FAQ (wat ik dus wel degelijk doe altijd) mijn situatie niet vooraf had kunnen halen.

Iets voor de forums wellicht: "leden practicum"

Met chello (vast IP adres) en een 201 pro router van Sitecom met wan en lan waarmee men internet connectie wil delen op 2 tot 4 pc's heeft men nodig:

De originele kabel van chello, modem naar router (in WAN poort steken)
1:1 ( een op een ) netwerk kabels _linkje_ met rj45 pluggen.
Crosscable is in deze N.V.T.!

De PC's verbind je met de 1:1 netwerkkabels aan de ingebouwde hub van de router.
Er zijn nu 3 kabels in de router:
Chello in wan
2 x 1:1 kabels van de 2 pc's in poort 1 en 2 van de hub

Groet,

b

Zoiets dus.
Die FAQ's zijn vaak net te vakblind geschreven en men heeft er geen voorbeelden in zoals byv. vast / los ip adres, welke kabels wanneer e.d.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Move LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

agreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, als je van mening bent dat je vraag niet beantwoord is in de FAQ of je juist een vraag hebt over iets wat in de FAQ staat omdat je dat niet duidelijk is, dan mag dat uiteraard. Maar stel je vraag dan wel duidelijk. Het feit dat de mensen in dat topic en ik dat niet begrepen is een teken dat je vraag niet duidelijk was.

En om heel eerlijk te zijn: ik snap nu nog niet helemaal wat je bedoelt? Of je nu een vast of dynamisch IP wil gaan gebruiken is niet van toepassing of onder invloed van de kabel die je kiest, dus ik snap eigenlijk niet wat je vraag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 14 april 2002 21:48 schreef notsonewbie het volgende:
[..]
Die FAQ's zijn vaak net te vakblind geschreven en men heeft er geen voorbeelden in zoals byv. vast / los ip adres, welke kabels wanneer e.d.
Algemene quote van andere bezoekers:
Maar die FAQ's zijn allemaal te lang, die ga ik echt niet lezen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hallo allen:

Wat ik niet uit de faq kon halen (nu na ervaring en meer kennis van woorden en kabels wel...) was:

Van alle soorten kabels:
Welke gebruik je wanneer en waar.
Er word geschreven over byv. de 1:1 kabel maar daar stond geen voorbeeld bij dat mij hielp als onwetende en beginner zijnde op router gebied.

"Maar stel je vraag dan wel duidelijk. Het feit dat de mensen in dat topic en ik dat niet begrepen is een teken dat je vraag niet duidelijk was. "

Mee eens. Met bovenstaande dus.

"En om heel eerlijk te zijn: ik snap nu nog niet helemaal wat je bedoelt?"

Die FAQ's zijn niet altijd in staat om mensen met slechts een deel van de benodigde kennis, gEEn ervaring, geen kennis van de afortingen en dan ook zonder wat div. voorbeelden, om uit te leggen waar te beginnen.

"Of je nu een vast of dynamisch IP wil gaan gebruiken is niet van toepassing of onder invloed van de kabel die je kiest, dus ik snap eigenlijk niet wat je vraag is?"

Voor jou logisch, niet voor mij.
Dus is dit wat ik bedoel met vakblindheid t.o.v. iemand die voor het eerst met wat anders gaat klooien.

IP = chello = vast
DUS is er maar 1 soort kabel van modem naar netwerkkaart?
DUS is er maar 1 soort modem en netwrkkaart mogelijk?
Enz. als je het weet lijkt het simpel, maar ja, dat is als je het weet.
De faqs hebben me al geholpen hoor overigens. Dan hoefde ik geen vraag te stellen.

Nu was dit wel het geval.

Bottomline: sommigen roepen te snel: FAQ lezen!
Hef dan die forums op en begin een FAQ-index site....
Ik heb ook een technical manual van mijn toyota corolla gxi, maar denk je dat ik die in en uit elkaar kan halen?
Begin ik niet aan ! :-)

Groet,

B

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1