Hallo Allen, ik reageer ff zo omdat ik in de betreffende draad niet kan reageren!
------------------------------------------------------------
Negotiator
MyMood:
Door Negotiator (HGM Netwerken) - donderdag 11 april 2002 22:21
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is terug te vinden in de FAQ Network Troubleshooting, en er zijn genoeg behulpzame informatieve topics met aanvullende info te vinden via de search.
Tja, als je dus niets weet, en je zoekt, dan vind je vele kabels.
Met wat ik nu wel weet, snap ik ook dat ik dat na het lezen van de FAQ (wat ik dus wel degelijk doe altijd) mijn situatie niet vooraf had kunnen halen.
Iets voor de forums wellicht: "leden practicum"
Met chello (vast IP adres) en een 201 pro router van Sitecom met wan en lan waarmee men internet connectie wil delen op 2 tot 4 pc's heeft men nodig:
De originele kabel van chello, modem naar router (in WAN poort steken)
1:1 ( een op een ) netwerk kabels _linkje_ met rj45 pluggen.
Crosscable is in deze N.V.T.!
De PC's verbind je met de 1:1 netwerkkabels aan de ingebouwde hub van de router.
Er zijn nu 3 kabels in de router:
Chello in wan
2 x 1:1 kabels van de 2 pc's in poort 1 en 2 van de hub
Groet,
b
Zoiets dus.
Die FAQ's zijn vaak net te vakblind geschreven en men heeft er geen voorbeelden in zoals byv. vast / los ip adres, welke kabels wanneer e.d.
------------------------------------------------------------
Negotiator
MyMood:
Door Negotiator (HGM Netwerken) - donderdag 11 april 2002 22:21
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is terug te vinden in de FAQ Network Troubleshooting, en er zijn genoeg behulpzame informatieve topics met aanvullende info te vinden via de search.
Tja, als je dus niets weet, en je zoekt, dan vind je vele kabels.
Met wat ik nu wel weet, snap ik ook dat ik dat na het lezen van de FAQ (wat ik dus wel degelijk doe altijd) mijn situatie niet vooraf had kunnen halen.
Iets voor de forums wellicht: "leden practicum"
Met chello (vast IP adres) en een 201 pro router van Sitecom met wan en lan waarmee men internet connectie wil delen op 2 tot 4 pc's heeft men nodig:
De originele kabel van chello, modem naar router (in WAN poort steken)
1:1 ( een op een ) netwerk kabels _linkje_ met rj45 pluggen.
Crosscable is in deze N.V.T.!
De PC's verbind je met de 1:1 netwerkkabels aan de ingebouwde hub van de router.
Er zijn nu 3 kabels in de router:
Chello in wan
2 x 1:1 kabels van de 2 pc's in poort 1 en 2 van de hub
Groet,
b
Zoiets dus.
Die FAQ's zijn vaak net te vakblind geschreven en men heeft er geen voorbeelden in zoals byv. vast / los ip adres, welke kabels wanneer e.d.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)