Toon posts:

[Indesign] Exporteren naar PDF-formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Speciaal voor Cheetah een iets rustigere variant op mn vorige topic:
[topic=468144/1/25]

Ik heb nu een aantal weken gewerkt aan een tijdschrift van 24 pagina's. Dinsdag moet het naar de drukker, maar tot mijn grote schrik kwam ik er vandaag achter dat wanneer ik het exporteer naar PDF (en dat moet van de drukker), er problemen ontstaan met de kleuren (donkerrood wordt roze) en een logo dat ik met illustrator heb gemaakt wordt heel erg kartelig.

Het probleem is dat ik geen printer heb om zelf test printjes te kunnen maken (printer is totaal kapot :(), maar ik weet wel zeker dat het probleem niet aan mn beeldscherm ligt. Nu hoorde ik iets over het linken van bestanden e.d. En het printen naar PDF?? Kan iemand dat misschien iets toe lichten??

Alvast hartelijk dank!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wanneer je Adobe Acrobat hebt geinstalleerd kun je zonder problemen vanuit Indesign een pdf maken. Afhankelijk van de instellingen die je daarvoor gebruikt ziet het er al dan niet kartelig uit, de voorkeuze 'screen' is een andere dan bv 'press'. Maar ik zou het nooit als pdf aanleveren eigenlijk, heb je daar een bepaalde reden voor?

En ookal had je een printer, dan moet het wel een postscript-printer zijn wil een test enig nut hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 22:27 schreef OzBoz het volgende:
Wanneer je Adobe Acrobat hebt geinstalleerd kun je zonder problemen vanuit Indesign een pdf maken. Afhankelijk van de instellingen die je daarvoor gebruikt ziet het er al dan niet kartelig uit, de voorkeuze 'screen' is een andere dan bv 'press'. Maar ik zou het nooit als pdf aanleveren eigenlijk, heb je daar een bepaalde reden voor?

En ookal had je een printer, dan moet het wel een postscript-printer zijn wil een test enig nut hebben.
De drukker (het is nogal een goedkope :() kan alleen maar PDF afdrukken :(, hij heeft igg geen indesign. Dus ik heb weinig keus, tnx voor je reply iig, ik heb net ff snel acrobat gekocht ;) :P Kijken wat dat uithaalt.....

Verwijderd

Topicstarter
OK, tnx to sebastius (in het andere topic) is nu het kleuren probleem verholpen!! Maaar.....het logo is nog steeds een grote rand, iemand daar een oplossing voor?? Ik heb dat geplakt van illustrator naar indesing, kan dat het zijn??

ff ter illustratie

zo is het
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/randspec2.JPG

zo moet het zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/randspec.JPG

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je instellen dat acrobat geen compressie gebruikt

Verwijderd

Lijkt idd op een compressie methode. Dus probeer eens gewoon te copy/pasten mischien dat het dan in een keer goed gaat.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat voor een soort bestand is het dan? Dat logo. En volgende keer maar gewoon eerst overleggen met de drukker he :) Dis zal namelijk wel Quark Xpress hebben en wanneer jij dat ook gebruikt dan zit je al iets meer op dezelfde golflengte.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 23:22 schreef OzBoz het volgende:
Wat voor een soort bestand is het dan? Dat logo. En volgende keer maar gewoon eerst overleggen met de drukker he :) Dis zal namelijk wel Quark Xpress hebben en wanneer jij dat ook gebruikt dan zit je al iets meer op dezelfde golflengte.
Ik geloof dat die drukker alleen maar publisher bestanden kan afdrukken |:(, en ik ben indesign ook veel meer gewend dan quark express

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 23:05 schreef Angelic het volgende:
Lijkt idd op een compressie methode. Dus probeer eens gewoon te copy/pasten mischien dat het dan in een keer goed gaat.
Je bedoelt copy/pasten van illustrator naar acrobat? Ik heb dat geprobeerd, maar dat werkt niet....denk ik :?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 19:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt zodra je je acrobat file aanmaakt, de compressie en nog meer dingen instellen. Pak je acrotray maar eens (rechts onder in je scherm als het goed is). Daarmee moet je je PDF destiller en dergelijke kunnen afstellen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op maandag 15 april 2002 08:46 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik geloof dat die drukker alleen maar publisher bestanden kan afdrukken |:(
En dat noemt zich dan drukker |:(

• sebastius

sebastius

Joh, je bent een Haganummer. Tja, drukkers voor scholen zijn low budget gasten.

* sebastius zat vroeger op Sorghvliet en heeft de pc van de drukker laten vastlopen met zijn postscriptjes die door publisher gemaakt werden >:) Het werd dus voor mij nachtwerk om alles goed te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 09:18 schreef sebastius het volgende:
Je kunt zodra je je acrobat file aanmaakt, de compressie en nog meer dingen instellen. Pak je acrotray maar eens (rechts onder in je scherm als het goed is). Daarmee moet je je PDF destiller en dergelijke kunnen afstellen.
Ik kan idd wel een aantal dingen instellen, maar het wordt er niet beter door...... :( Maar dat instellen doe ik vóór dat ik een PDF-file aanmaak, bedoel jij dat ook?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef nog een klein schopje tegen dit topic, want ik zit hier best wel een beetje mee :( Hoe kom ik van die randen af??

Als ik het logo vanuit illustrator probeer te 'printen' naar PDF formaat krijg ik de volgende error:

%%[ ProductName: Distiller ]%%
%%[ Error: stackunderflow; OffendingCommand: exec ]%%
%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

:?

• sebastius

sebastius

Je logo is te complex denk ik zo, voor dat simpele PDF systeem. Maak er anders eerst een 300 of 600 dpi bitmap van en pleur die dan in je indesign?

• sebastius

sebastius

Trouwens, maak je niet zo druk om een stom schoolkrantje. Ons logo was gewoon óf getekend, of een WordArt... :x

Maar Publisher is nog steeds een wereldprogramma, ook al zijn QuarkExpress en Indesign beter.

• RM-rf
  • Laatst online: 12:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 15 april 2002 17:21 schreef Aerodynamic het volgende:

%%[ ProductName: Distiller ]%%
%%[ Error: stackunderflow; OffendingCommand: exec ]%%
%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%
je krijgt een postscript error,
kennelijk kan de postscript interpreter het command exec niet aan
http://createpdfsupport.adobe.com/adobeknowbase/root/public/PM1098.htm?DREID=3766

wat nog wel eens wil werken is proberen via een import in photoshop of een ander programma dat .eps aankan te werken (soms negeren die juist de error, in ps wel op je dpi letten)

verder is een vast advies om de content van je file te copy-pasten in een ander file (maar heb een raar idee dat dat een mac-resources oplossing is, die voor windows niet nodig is, maar nooit geprobeerd ...)
in een texteditor kun je mogelijk proberen de error isoleren (gebruik hier vaak BBedit voor, weet niet wat een goede windows-app daarvoor is, mogelijk editplus), zoek naar "exec"

ook biedt illustrator meen ik de mogelijk enkel je selection te printen, dit kun je doen om het element waarin de fout zit te isoleren
http://www.quite.com/ps/errors.htm#corruptgfx

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 22:27 schreef OzBoz ongeveer het volgende:
[...] Maar ik zou het nooit als pdf aanleveren eigenlijk, heb je daar een bepaalde reden voor? [...]
VNU wil bijvoorbeeld al haar advertenties (dus oa PCM, Computer Idee) aangeleverd als PDF bestanden. Zie ook http://www.mediaupdate.nl/digitaal_protocol.asp . Mijn ervaring is trouwens dat dit best goed werkt :) (niet dat ik ook maar enige opleiding op dit gebied heb genoten, misschien kan het nog wel veeeeel beter :))

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 21:59 schreef sebastius het volgende:
Je logo is te complex denk ik zo, voor dat simpele PDF systeem. Maak er anders eerst een 300 of 600 dpi bitmap van en pleur die dan in je indesign?
Jah, dat heb ik ook gedaan, ik heb er een photoshop-bestand van gemaakt (die werkt met layers wat wat makkelijk is --> geen witte rand om je logo)
Op maandag 15 april 2002 22:01 schreef sebastius het volgende:
Trouwens, maak je niet zo druk om een stom schoolkrantje. Ons logo was gewoon óf getekend, of een WordArt... :x

Maar Publisher is nog steeds een wereldprogramma, ook al zijn QuarkExpress en Indesign beter.
Rofl!! Ik moet me er idd niet druk om maken, maar ik wil toch wel een beetje kwaliteit afleveren, zo zit ik nou eenmaal in elkaar *D
Op maandag 15 april 2002 22:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je krijgt een postscript error,
kennelijk kan de postscript interpreter het command exec niet aan
http://createpdfsupport.adobe.com/adobeknowbase/root/public/PM1098.htm?DREID=3766

wat nog wel eens wil werken is proberen via een import in photoshop of een ander programma dat .eps aankan te werken (soms negeren die juist de error, in ps wel op je dpi letten)

verder is een vast advies om de content van je file te copy-pasten in een ander file (maar heb een raar idee dat dat een mac-resources oplossing is, die voor windows niet nodig is, maar nooit geprobeerd ...)
in een texteditor kun je mogelijk proberen de error isoleren (gebruik hier vaak BBedit voor, weet niet wat een goede windows-app daarvoor is, mogelijk editplus), zoek naar "exec"

ook biedt illustrator meen ik de mogelijk enkel je selection te printen, dit kun je doen om het element waarin de fout zit te isoleren
http://www.quite.com/ps/errors.htm#corruptgfx
Ik zal eens ff hier naar gaan kijken als ik thuis ben, tnx!! :)
Pagina: 1