[Illustrator] nulpunt rulers verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008
Mij is laatst gevraagd om in illustrator een flyertje te maken voor een theatervoorstelling van een vriend van me. Nu moet ik die maken op A5 (148x210mm).
Als ik een nieuw bestand open van die grootte in illustrator krijg ik een zwart vak te zien op het beeld, maar als ik dan de 'rulers' aan zet blijkt dit zwarte vak helemaal niet op de goede plek te zitten. Het nul-punt van de rulers licht niet op één van de hoeken van het zwarte hok. Moet ik nu binnen het zwarte hok de flyer ontwerpen of binnen de maten die de rulers aangeven?

ps. 1: zeg het maar als ik niet helemaal duidelijk ben.
ps. 2: ja, ik ben niet echt bekend met drukwerk

3d-en is leuk

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kijk eens naar je printinstellingen, die staan waarschijnlijk op A4 of US letter.
en dat is die rechthoek met stippellijnen je werkblad is de iets dikkere rechthoek

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle krijgt ook een beetje zwarte vlekken voor de ogen

Meuh? Nee, duidelijk ben je niet echt; welke verzie gebruik je en druk voor de grap een paar keer op 'F', dat is de fullscreenmode, misschien dat je daar problemen mee hebt.

Je rulers kun je instellen door op de haak van de beide rulers (linxboven) teklikken en vast te houden ( slepen heet dat ) naar de linker bovenhoek van je docoment. Kijk ook even in de prefs of je de maateenheden allemaal goed hebt staan.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Volgens mij is het antwoord waxle het antwoord dat jij zoekt.
Dit is dus een redelijk 'basic' vraagje, en dit staat prima beschreven in de help functie van Illustrator.

Dit topic is gesloten.