Toon posts:

ik vraag toch gewoon hoe het werkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een topic in SA geopend over FTP.
ik heb ooit eens Bulletproof geinstalleerd gehad, en dat werkte gewoon goed. maar het is er ooit afgegaan, en nu wou ik bulletproof weer downloaden, is het een andere versie waar ik niet meer uitkom.
nu heb ik de search gebruikt voor andere FTP-programma's.
nu kwam ik in de FAQ van SA uit, en daar stond LeechFTP bij.
toen kwam ik op het idee om dat te downloaden, maar dat bleek dus anders te werken dan Bulletproof.
dat waar ik niet uitkwam, vraag ik in SA, krijg ik van alle kanten een negatieve reactie, wat ik dus niet kan uitstaan.

waarom zit er een slotje op, en waarom reageert iedereen zo agressief?

het gaat dus om [topic=468142/1/999]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

omdat deze vraag nogal erg basic is, we verwachten nog steeds enige kennis en daaronder valt dus ook connecten met een ftp server, en aan je post te lezen heb je volgens mij geen flauw idee wat dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zoals DR zegt is dat basiskennis, en basiskennis is best gewenst op dit forum :)

Als je gewoon een beetje meeleest, en ook nog wat onthoud, heb je die basiskennis binnen de kortste tijd te pakken, en als je dan iets niet weet, ga je eerst de help van het programma bekijken, daarna de GoT search / google, en als je er dan echt niet uitkomt is het hét moment om een topic te openen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kom op deze site om ergens wijzer van te worden, niet om de grond in gedrukt te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 14 april 2002 21:23 schreef BotjeBuilder het volgende:
ik kom op deze site om ergens wijzer van te worden, niet om de grond in gedrukt te worden
En op deze "site" wordt er verwacht dat users basiskennis hebben en dat als ze die niet bezitten ze zelf eens goed zoeken/lezen/googlen/searchen/enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-10 12:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Om dat te voorkomen zou je de faq(s) kunnen lezen en de search gebruiken. Of gwoon naar www.computeridee.nl gaan, misschien dat dat meer je niveau is (NOFI).

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GoT is een forum voor mensen die al aardig wat computer kennis hebben, en als ze iets niet weten daar eerst het een en het ander over uitzoeken.
Voor ditsoort makkelijke vragen kun je beter uitwijken naar beginnersweb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus eerst de search gebruikt, en ook de HELP van het programma.
maar ik heb best wel verstand van software enzo, maar nog niet van FTP programma's, doordat Bulletproof die ik dus eerst had heel anders werkte, en ik weet ook niet meer welke versie dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Begrijpelijk... maar wij kunnen commentaar als:
hoe kom ik dan aan een ftp |:(
niet op prijs stellen... ZEKER niet van een figuur die niet weet waar hij het over heeft.

Een beetje bescheiden opstellen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Hmmz, volgens mij kun je dat toch echt op google vinden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het forum is dus niet in eerste bedoeld als je helpdesk waar je alle basisvragen eventjes neer kan leggen... Dat gebeurde meer en meer en dat begon mensen (de mensen die er veel van weten en die het kennisniveau hoog houden) te irriteren.

Omdat die mensen onze doelgroep zijn en omdat ons doel niet is zoveel mogelijk mensne op het forum hebben, sluiten we dit soort topics, omdat we vinden dat ze er niet horen. Er zijn overigens wel fora waar je dat soort vragen wel kan stellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 14 april 2002 21:27 schreef BotjeBuilder het volgende:
Dan zou je geweten hebben wat je moest invullen lijkt me :{
maar ik heb best wel verstand van software enzo, maar nog niet van FTP programma's, doordat Bulletproof die ik dus eerst had heel anders werkte, en ik weet ook niet meer welke versie dat was.
Elke FTP client werkt wel met een Connect venstertje met Daarin Ip/hostname veld, dat veranderen ze niet ff in een andere versie :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kijk als je met een ftp client naar je zelf wil connecten , zonder een ftp server hebben te draaien...

beetje raar he, er word iets serach en kennis verwacht want deze vraag is een beetje gaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik neem aan dat je weet wat ftp'en is, aangezien je ooit bullet hebt gebruikt. Dan weet je toch ook dat je als je wilt ftp'en een ftp adres nodig hebt.....? Nou en zo'n adres vul je dan in..... damnit zeg.... is da nou zo moeilijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 21:27 schreef BotjeBuilder het volgende:
het werkt allemaal volgens hetzelfde principe, en als je dat niet snapt(en ook niet genoeg moeite doet om het te snappen) hoor je IMHO niet op GoT.
NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

GoT is geen helpdesk :? het is toch voor computer vragen?

je kan moeilijk van iedereen verwachten dat ze 'basis kennis' hebben.

zelf ben ik mod op een andere groot forum en daar komen ook mensen die deze dingen ook niet weten.

voor de topicstarter --> www.helpmij.nl

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de bulletproof die ik had werkte zo:

-je selecteerd de directory die je online wil zetten

-je klikt aan wat de bezoeker kan doen; wissen, bijschrijven, etc

-je zet je servertje online, en dan kan iedereen ftp://je.ip.nummer intypen, en die krijgt dan een verkenner-achtig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 14 april 2002 21:31 schreef BotjeBuilder het volgende:

-je zet je servertje online, en dan kan iedereen ftp://je.ip.nummer intypen, en die krijgt dan een verkenner-achtig scherm.
Aaargh :X

FTP Server != FTP client :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Euh met leechftp kun je geen server opzetten hoor |:( , dit is alleen maar een client.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

Op zondag 14 april 2002 21:31 schreef BrEeZeR het volgende:
Maar je kan wel verwachten dat ze die zelf opdoen...
waarom denk je dat het LeechFTP heet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 14 april 2002 21:32 schreef DR het volgende:

[..]

Aaargh :X

FTP Server != FTP client :X
Ghehehe... als hij het met bulletproof kan..... servertje opzetten.... doet hij dat toch lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 14 april 2002 21:33 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ghehehe... als hij het met bulletproof kan..... servertje opzetten.... doet hij dat toch lekker :+
dat zal wel lukken (http://www.bpftpserver.com/) maar met LeechFTP server draaien is et probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 14 april 2002 21:31 schreef BrEeZeR het volgende:
GoT is geen helpdesk :? het is toch voor computer vragen?
Neehoor, het is oorspronkelijk toch echt als discussieforum op hoog niveau gestart. Omdat er veel mensen zijn met die kennis, is het in de loop der tijd wel die kant op afgegleden voor een groot deel. GoT is geen helpdesk.
Doen we ook niet, maar dat verwachten we wel van iedereen die op gathering of tweakers wil posten. We verwachten kennis en we eisen zelfinzet.
zelf ben ik mod op een andere groot forum en daar komen ook mensen die deze dingen ook niet weten.

voor de topicstarter --> www.helpmij.nl
Prima, dat forum werkt dus anders dan ons forum, dat is wel bedoeld als helpdesk en daar is het lang niet zo druk als dit forum...

Dat je modje bent op een ander forum wil niet zeggen dat je precies snapt hoe het op een groot forum als dit werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in plaats van mij te helpen.....

als het toch zo basis is, zeg het dan in plaats van te flamen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zondag 14 april 2002 21:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar je kan wel verwachten dat ze die zelf opdoen...
ja daar heb je wel gelijk in. dat kan idd door faq's te lezen te zoeken enz enz.

en door zelf doen leer je ook erg veel natuurlijk.

maar ik vind het soms een beetje bot van sommige mod's dat ze topics dichtgooien (van mensen die hier net nieuw zijn en niet weten hoe de regels hier werken) dan kan je ze toch rustig verwijzen naar de faq lijkt me?
Prima, dat forum werkt dus anders dan ons forum, dat is wel bedoeld als helpdesk en daar is het lang niet zo druk als dit forum...
Dat je modje bent op een ander forum wil niet zeggen dat je precies snapt hoe het op een groot forum als dit werkt...
nee daar heb je wel gelijk in. :)

maar ik mag mensen wel wijzen naar die site toch :? (de nieuwkomers die nog basis kennis op moeten doen zeg maar ;))

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 14 april 2002 21:34 schreef BotjeBuilder het volgende:
in plaaats van mij te helpen.....

Jij stelt gewoon de foute vragen, als je derbij had gezet dat je een server wilde opgezet, had iedereen meteen gezegt dat je dat niet leechftp kan doen. Dus dat je een ander proggie moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 15-10 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zondag 14 april 2002 21:33 schreef wfvn het volgende:

[..]

he maar dat kan ik nog wel :)
(hint g6-ftp server, is overgenomen door bulletproof ;))

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 14 april 2002 21:34 schreef DR het volgende:

[..]

dat zal wel lukken (http://www.bpftpserver.com/) maar met LeechFTP server draaien is et probleem ;)
Somehow denk ik dat je m'n ondertoontje mist :) nja.. maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

in plaaats van mij te helpen.....

In plaats van bezig te zijn met dit topic zou je ook uit kunnen zoeken wat het verschil is tussen een FTP Server en een FTP client
Op zondag 14 april 2002 21:34 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]
maar ik vind het soms een beetje bot van sommige mod's dat ze topics dichtgooien (van mensen die hier net nieuw zijn en niet weten hoe de regels hier werken) dan kan je ze toch rustig verwijzen naar de faq lijkt me?
Dat gebeurt ook bij nieuwe users meestal wel, maar als er dan weer een "hoe brand je een ISO topic komt"... Dan is het vrij normaal imho dat het topic op slot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 21:34 schreef DR het volgende:

[..]

dankje wel, dit zocht ik, en met een beetje basis kennis hadden jullie wel kunnen zie dat ik dit bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er komt een tijd dat je niet eens meer KAN posten als je niet de FAQ gelezen hebt en akkoord gaat met de "eisen" die we stellen.

Verder wordt er gezien de enorme vloedgolf aan (toch wel) "mindere" topics redelijk net gemod.

Als je daar klachten over hebt, onderbouw die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 14 april 2002 21:38 schreef BotjeBuilder het volgende:

[..]

dankje wel, dit zocht ik, en met een beetje basis kennis hadden jullie wel kunnen zie dat ik dit bedoelde ;)
euh ja |:( dus nie heh, jij zegt leechftp, dus wij gaan der vanuit dat jij wilt ftp'en omdat leechftp een client is.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 21:39 schreef Bobbert het volgende:

[..]

euh ja |:( dus nie heh, jij zegt leechftp, dus wij gaan der vanuit dat jij wilt ftp'en omdat leechftp een client is.... :Z
ja, ik de FAQ staat ook niet het verschil tussen een CLIENT en een SERVER... en bulletproof stond er ook bij, dus ik dacht dat het alternatieven van elkaar waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 14 april 2002 21:41 schreef BotjeBuilder het volgende:

[..]

ja, ik de FAQ staat ook niet het verschil tussen een CLIENT en een SERVER... en bulletproof stond er ook bij, dus ik dacht dat het alternatieven van elkaar waren...
En het verschil tussen CLIENT en SERVER begrijpen valt dus onder basiskennis, die jij blijkbaar niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

[..]

Welke ftp client is het beste?
Zie jij daar soms server staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

[..]

hoef ik niks meer aan toe te voegen denk ik zo :P
Op zondag 14 april 2002 21:25 schreef SH007 het volgende:

[..]

GoT is een forum voor mensen die al aardig wat computer kennis hebben, en als ze iets niet weten daar eerst het een en het ander over uitzoeken.
Voor ditsoort makkelijke vragen kun je beter uitwijken naar beginnersweb ofzo.
Op zondag 14 april 2002 21:34 schreef JvS het volgende:

Neehoor, het is oorspronkelijk toch echt als discussieforum op hoog niveau gestart. Omdat er veel mensen zijn met die kennis, is het in de loop der tijd wel die kant op afgegleden voor een groot deel. GoT is geen helpdesk.

Doen we ook niet, maar dat verwachten we wel van iedereen die op gathering of tweakers wil posten. We verwachten kennis en we eisen zelfinzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* doe maar dicht, ik heb het al, en jullie high-professionals weten het toch altijd beter :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg

OProg

Molletje

[..]

Bulletproof heeft trouwens niet alleen een server :z
Op zondag 14 april 2002 21:46 schreef BotjeBuilder het volgende:
*zucht* doe maar dicht, ik heb het al, en jullie high-professionals weten het toch altijd beter :{
Tis gewoon zo :P

[search=FTP server opzetten]
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 14 april 2002 21:46 schreef BotjeBuilder het volgende:
Check m'n ondertitel >:)

Het is maar goed dat je dat beseft..... (om maar even in jouw gedachtengang te kletsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar... beetje brak van gisteren nog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in plaats van mij te helpen.....

Dit is basis info die je met zoeken/handleiding raadplegen/logisch nadenken uit kunt vinden.

Maar blijkbaar kun je dat nog niet. We proberen je juist aan te geven dat je beter eerst naar het antwoordt kunt zoeken. Want waarschijnlijk weet je nog meer basiskennis niet en dan zou je elke keer daarvoor een topic moeten openen. Als je eenmaal goed kunt zoeken scheelt dat al een hoop.

Geef een (wannabe) tweaker antwoord en hij is blij voor een dag, leer een (wannabe) tweaker zoeken en hij is blij voor de rest van zijn leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 14 april 2002 21:48 schreef M@FI@ het volgende:
laat maar... beetje brak van gisteren nog :o
whaha :P maar was wel gezellig heh :D
Op zondag 14 april 2002 21:49 schreef Spooky het volgende:

[..]

Dit is basis info die je met zoeken/handleiding raadplegen/logisch nadenken uit kunt vinden.

Maar blijkbaar kun je dat nog niet. We proberen je juist aan te geven dat je beter eerst naar het antwoordt kunt zoeken. Want waarschijnlijk weet je nog meer basiskennis niet en dan zou je elke keer daarvoor een topic moeten openen. Als je eenmaal goed kunt zoeken scheelt dat al een hoop.

Geef een (wannabe) tweaker antwoord en hij is blij voor een dag, leer een (wannabe) tweaker zoeken en hij is blij voor de rest van zijn leven. :)
idd, je komt ook nergens als je alles meteen gaat vragen ipv eens een keer zelf iets uit te zoeken..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, conclusie mag duidelijk zijn. Dat mensen je erop aanspreken kunnen we niet echt iets gaan doen. Flamen willen we niet hebebn en de crew heeft niet op je geflamed.

Dit lijkt me verder wel duidelijk en nergens op uitdraaien behalve de "ik vind het stom dat je moet zoeken" discussie.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.