kmerlin starten

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
ik heb daarnet kmerlin.tar.gz uitgepakt, daarna

./configure

make

make install

Lijkt mij oke d8 ik zo. Nu wil ik alleen weten waar en hoe ik hem kan opstarten. Ik kanhet nergens vinden, het readme bestand kan ik ook al niet meer vinden. Iemand ervaring met kmerlin installen die dat weet??

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Draai eerst eens in een terminal 'kmerlin'. Als dat werkt, dan is hij in ieder geval goed geïnstalleerd en kan het uitvoerbare bestand ook gevonden worden. Je kunt dan ook met 'which kmerlin' of 'whereis kmerlin' uitvinden welk bestand er gedraaid wordt en daar een link naar maken op je desktop of zo.
Kun je hem op die manier niet opstarten, probeer dan eerst eens in de dir waarin je ook 'make' en dergelijke draaide iets als './kmerlin' te draaien. Als dat wel werkt, dan is er iets mis met je $PATH. Je moet er dan met 'export' een directory aan toevoegen. Werkt dat ook niet, dan kun je eens gaan zoeken naar de executable met 'find / -name *kmerlin* | grep bin/'. Als je het bestand op deze manier vindt dan kun je er alsnog een link voor aanmaken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Nix lukt

Ik heb ook ccmsn gebruikt, maar die doet niet eens ./configure

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

'Nix lukt' is wel een beetje kort. Wat heb je allemaal precies geprobeerd? Welke foutmeldingen kreeg je toen over je scherm? Welke configuratieopties heb je meegegeven aan ./configure? Make en make install gingen gewoon goed?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
hoppa!!!!!!!!!!!

het wekrt, mooi man, ik moest inderdaad ff wat commandoos aan ./configure meegeven, orefix /usr fzoiets

en hoppa, it works!!!

harstikke mooi!!

btw, hoe maak ik een snelkoppeling naar kmerlin nu dan?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
ook irritant, ik start kmerlin door in de console kmerlin in te typen, maar zodra ik dat console window afsluit is kmerlin ook weg :(

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
doe is
code:
1
kmerlin&

:)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Snelkoppeling toevoegen:
Rechter muisklik op desktop => Create New => Link to Application
Bij het exec-deel invullen welk commando je wilt draaien (kmerlin dus) en een leuke naam geven...klaar.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb Kmerlin met een rpm geinstaleert net als wat andere programma's alleen waar kan ik ze nou terug vinden? en dus ook opstarten, ik heb al in de terminal kmerlin getypt alleen dan doet ie nix.... :'(

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op zondag 14 april 2002 21:41 schreef ShereKahn het volgende:
Nix lukt

Ik heb ook ccmsn gebruikt, maar die doet niet eens ./configure
ccmsn is een tcl script, dat hoef je niet te compilen. Je kunt gewoon vanuit de ccmsn directory ccmsn runnen, dan zou die het al moeten doen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op vrijdag 19 april 2002 14:20 schreef Mmore-323 het volgende:
Ik heb Kmerlin met een rpm geinstaleert net als wat andere programma's alleen waar kan ik ze nou terug vinden? en dus ook opstarten, ik heb al in de terminal kmerlin getypt alleen dan doet ie nix.... :'(
Ook jij mag wel iets specifieker zijn. Heb je bijvoorbeeld alle bovengenoemde tips gevolgd?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook jij mag wel iets specifieker zijn. Heb je bijvoorbeeld alle bovengenoemde tips gevolgd?
Mmm als ik ./configure doe dan gaat ie aan de gang alleen op een gegeven moment zegt ie:
configure: error: no acceptable cc found in $path

en als ik dan make doe doe ie et natuurlijk niet...
that's it....

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ook hier geldt dus weer: eerst even 'gcc' en 'make' installeren als je een RPM wilt installeren. Daarnaast zou je ook nog wat development-headers nodig kunnen hebben (kdelibs-devel zou ik me bijvoorbeeld kunnen voorstellen), waarna je gewoon kunt compileren.

Pagina: 1